Gå til innhold

Min tur hos Komplett.....


Anbefalte innlegg

Skulle kjøpe nytt hovedkort, ram og cpu fra Komplett butikken i Tr.heim for en stund siden. Går inn, stiller meg i kø.. kommer endelig fra, sier hva jeg skal ha av merker og slikt, kommer da på at jeg har glemt å skaffe en ordentlig cpu-vifte, så jeg ber om en cpu vifte som gir god kjøling til cpu'en.

Han bak disken kommer med en vifte, og jeg spør om den er bra nok, han svarer "Jaaada" (litt "whatever" tone), så jeg spør igjen, "Er du sikker på at den er bra nok", og han svarer "Jaada" igjen.

Litt småskeptisk drar jeg hjem og setter sammen de nye komponentene og fyrer opp. Allerede fra BIOS skjønte jeg at denne vifta ville gå til helvete, 70 grader var den, og maskinen hadde ikke stått på i mer enn noen sekunder.

Så jeg bannet litt og tenkte "visste det!", så bestilte jeg en "ekte" vifte fra microplex. Må sies at temperaturen jobbet seg godt opp mot 85 grader, så selv om jeg ikke bryr meg om tempen er høy, følte jeg at dette ble litt høyt =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skulle kjøpe nytt hovedkort, ram og cpu fra Komplett butikken i Tr.heim for en stund siden. Går inn, stiller meg i kø.. kommer endelig fra, sier hva jeg skal ha av merker og slikt, kommer da på at jeg har glemt å skaffe en ordentlig cpu-vifte, så jeg ber om en cpu vifte som gir god kjøling til cpu'en.

Han bak disken kommer med en vifte, og jeg spør om den er bra nok, han svarer "Jaaada" (litt "whatever" tone), så jeg spør igjen, "Er du sikker på at den er bra nok", og han svarer "Jaada" igjen.

Litt småskeptisk drar jeg hjem og setter sammen de nye komponentene og fyrer opp. Allerede fra BIOS skjønte jeg at denne vifta ville gå til helvete, 70 grader var den, og maskinen hadde ikke stått på i mer enn noen sekunder.

Så jeg bannet litt og tenkte "visste det!", så bestilte jeg en "ekte" vifte fra microplex. Må sies at temperaturen jobbet seg godt opp mot 85 grader, så selv om jeg ikke bryr meg om tempen er høy, følte jeg at dette ble litt høyt =)

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-31 02:34, JohnnyKnoxwille skrev:

"service"-mann: Er det jeg eller du som er servicemann?


- Vet ikke hva du er, men jeg har fagbrev som serviceelektronikker.


 

heheh

 

Quote:


Den 2002-05-31 03:12, bestorp skrev:

Ingen selger ønsker å gi kunder dårlig service, men kunder ber om det selv når de når de selv starter med å være "frekke" i trynet. Personlig så støtter jeg service mannen 100 prosent, er så drittlei kunder som alltid skal heve seg og påstod det ene og det andre om hva som er riktig og galt her liksom..


 

Jobber du i en service næring så er du snill og hyggelig inntil visse grenser. Du sitter ikke med pølse i hånda og tenker; "fy **** her skal ingen andre enn jeg foreslå hva som er galt"

Trenger du 1 time til å fikse modemet så sier du det. Utrolig dumt å si en halv time hvis du trenger 1.

 

Hvis du støtter denne tullingen 100% skjønner du svært lite av hvordan man bør gi service.

Lenke til kommentar

Ingenting med komplett skremmer meg mer..

Har selv gutt ut av butikkene deres x antall ganger i komplett sinne :smile:

Hva skal man forvente av en kjede som ble bygget opp av snuskete handler? (tenker på de lokale butikkene, og ja, jeg har hørt det fra folka som startet det)

-WeeR-

Lenke til kommentar

mange flotte meninger her.

 

Dette var en skummel skrekkhistorie, ja. man bør kunne bytte den komponenten med en gang i et annet produkt, å latt pølsemannen syslet med det i ettertid. det er kanskje litt drøyt å kreve at det testes med mange OS, noe som er veldig tidkrevende, om man ikke har flere testemaskiner med ulike OS. da er det bedre å ta en titt på produktets hjemmeside og kompabilitet i ulike OS..

 

Det er greit at Phatso har lunch, men han er ikke værre opptatt enn at han jobber med et HK samtidig.. Det er jo noe som heter at man ikke har vondt av det man ikke vet, så slike rutiner kan man ikke kontrollere om det er inne på et verkssted, men der kunder ser det bør man så absolutt ikke spise/drikke/klasse. Armlenke bør man også ha i slike forhold.

 

personlig synes jeg ikke han skal prioritere en annen kunde, selv om eieren av produktet som blir reparert ikke er tilstede.. det er jo godt mulig at den personen som eide det HK'et hadde fått et tidspunkt han også!

 

Jeg synes virkelig synd på de bak disken når det kommer noen som vet litt, og høres ut som de vet alt! det opplever jeg ofte, og det er forferdelig!

 

Det som er litt skøy å tenke på, er hva "help desk'en" til komplett hadde sakt om du sa følgende:

 

"Hallais, du der! jeg sitter her å klasker inn et skjermkort som jeg kjøpte fra dere. det funker ikke, ass! det virka som det ikke passa, så etter å brukt litt makt i di derre nederste sprekkene schønte jeg jo at det var den øverste, da! hehe! der passa det jo, men det funker fa*n mæ'kke! *slafs, gomle*.. sorry, sitter å spiser, se'! åsså det der me de derre armlenkene deres.. ække det bare bullshaize?!"

 

jaja.. kan tenke meg at man ikke får noe på garantien om de finner ut at man behandler hardware'n slik som Phatso i butikken gjore..

Lenke til kommentar

Huff, sjokkerende story.

jeg har handlet hos komplett (nettbutikken) en god stund nå, men jeg bestilte noen kabler for 1 uke siden, og den ordren er endå ikke behandlet. Nå er jeg lei komplett og bytter til PSdata.

 

Jeg har lest mye dritt om komplett butikkene andre steder på forumet, så det må vel være noe i det?

Lenke til kommentar

Det er mange som har har veldig dårlig erfaring med Komplett, ja. På den andre siden er det også mange som er fornøyde med servicen og kundebehandlingen.

 

Rent personlig vegrer jeg meg i det lengste for å handle på Komplett. De *kan* være raske, og så lenge alt da fungerer, er alt bare fryd og glede. Den dagen alt ikke fungerer lenger, begynner ting virkelig å ta tid..først skal retursøknaden behandles så du får et returnummer (2 uker), så kan du sende den inn (ytteligere to uker før de tar i pakka på Kompletts lager), så skal de feilsøke den (kan ta tid), så får du beskjed om at du får en ny vare, som kan ta en måned :smile: Ikke noe særlig hvis det er en vital del av maskina.

 

Bare husk at uansett hvilken butikk det gjelder, vil det alltid finnes folk som har dårlige erfaringer med stedet. Det jeg har skrevet over er mine personlige erfaringer, som stammer fra flere urelaterte saker, men de er kanskje ikke reflektive for de fleste andres erfaringer.

Lenke til kommentar

Har vert en trofast kunde hos komplett.no i lange tider og brukt usakelig mye penger på utstyr derfra til både meg selv, barna mine og andre.

Bare to ganger har jeg vert nødt å sende ting i retur og har ingen ting å utsette på behandlingen.

Har også lest mye dårlig om dem på nettet og ved ett tilfelle blitt "refsa" for å foreslå dem som butikk.

Jeg personlig tror at det er et par av de ansatte "pølsemannen"? og muligens en til som trenger en KRAFTIG oppstrammer og kanje et kurs i alminnelig folkeskikk.

Komplett.no er den bedriften jeg setter som definitivt førstevalg når jeg skal kjøpe noe nytt på datafronten og det ville være en stor skam om en

eller to ansatte skulle ødelegge en så bra butikk!

Komplett.no : dere har min fulle og hele tillit!!

 

Husk at for hver misfornøyde kune er det som regel hundre fornøyde...(ellers ville jo det ikke vart lenge)

 

[Edit : skriveleif]

_________________

pc.gif

[RCG]Balthazar

 

[ Denne Melding var redigert av: [RCG]Balthazar på 2002-05-31 12:59 ]

Lenke til kommentar

Hehe, morsom historie. Mr. Fatso burde jo bli sparka

 

Men det jeg syns er litt rart er at folk har så vidt forskjellige oppfatninger og erfaringer av service/retur-biten av komplett. Har riktignok bare handla fra komplett.no, ikke noen av de normale sjappene, men har aldri opplevd at returer tar så lang tid. Behandlingstiden har vært nede i to dager(fra dem mottok varen til dem sendte ny).

 

Med fare for å tråkke mange på tærne, så må jeg si at en god del av dem som bråker og bærer seg her på forumet IKKE gir så veldig godt inntrykk av seg selv. Folk kan teste mye mer enn det dem pleier. Å slenge et hk på disken å si: "hei, denna driten funker ikke!" gjør ikke en service-manns hverdag lettere akkurat. Bare ett tips, vær litt ydmyk og hyggelig, da pleier ting å løse seg fortere(ja, jeg veit det ikke er lett etter å ha stått i kø i 1,5 timer med en raring som lukter død og dæven forran deg). En frekk pappagutt som maser og klager over at du er en svindler og møkkamann fra første sekund BER om å bli behandla dårlig. Alle kunder skal jo få bra behandling, men selgere/servicemenn er jo bare mennesker de også. INGEN liker å bli behandla som en dritt(gjelder for både kunde/selger)

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-31 08:30, dale skrev:

Komplett sin butikk i oslo sentrum (møllergata 1 tror jeg) har alltid hatt god service, og nå har de også effektivisert litt i butikken.


Jeg er stor kunde og kjempe fornøyd med komplett sin webshop og butikk i møllergata 1.


Go go komplett :smile:



 

Enig... alle som er misførnyde med butikken på Stovner, begynn å handle i Møllergata. Jeg hadde ett hovedkort som jeg kjøpte på Komplett i Møllergata. Etter ett halvt års tid så begynte IDE-kontrolleren å kødde så jeg tok det tilbake til butikken. De testet det med en gang, og fant ut at IDE kontrolleren var ustabil. Problemet var at de ikke hadde samme type hovedkort som jeg leverte inn på lager, "men du kan få dette" sa han. Han påsto det var bedre. Jeg tvilte, men sa ja takk til det ettersom jeg måtte ha ett hovedkort. Da jeg kom hjem sjekket jeg prisen på det nye hovedkortet og fant ut at det faktisk VAR bedre. Det var helt nytt, bedre spesifikasjoner, dyrere enn det mitt gamle hovedkort kostet når jeg kjøpte det osv... Dette ble i tillegg gjort på få minutter uten spørsmål. Så vidt jeg husker så gadd han ikke se på kvitteringen jeg hadde med en gang.

 

Har bare gode erfaringer med Komplett. En annen gang så leverte jeg inn ett PCI ISDN kort som ikke virket på min maskin. Jeg sa at jeg regnet med at den ikke var kompatibel med min maskin, og fikk pengene tilbake uten spørsmål. Kjøpte annen type ISDN kort ett annet sted for de pengene pluss litt til (ettersom Komplett ikke hadde andre typer på lager akkurat da).

 

Ellers har jeg bare møtt god service når jeg har handlet eller hatt spørsmål der. Fikk en grundig innføring i nettverk en gang jeg spurte i kassen hva jeg trengte selv om jeg presiserte at jeg inntil videre bare var nysgjerrig på om det lot seg gjøre i min leilighet uten for store kostnader.

Lenke til kommentar

Nei bedre historie har jeg ikke hørt. Det værste var jo at du (ikke) fikk (dårlig) kundebehandling! Men det beste var jo selve historien i seg selv, jeg holdte på å le meg ihjel av "pølse mannen"! Hoho.. Ler enda :lol:!

 

"service"-mann: Er det jeg eller du som er servicemann?

 

- Vet ikke hva du er, men jeg har fagbrev som serviceelektronikker.

 

Satte pølsa litt i halsen, og ble straks litt mutt.

 

Dette er den beste delen av hele historien, helt sjukt bra! :smile:

_________________

Mvh.

Simen Bakke

________________________

System: Merida Arapahoe, 20" Aluminiums ramme, Shimano Deore XT 24Gear, Shimano Rapidfire og TopGun Lite Dempere.

 

[ Denne Melding var redigert av: hasuwest på 2002-05-31 13:38 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Men det jeg syns er litt rart er at folk har så vidt forskjellige oppfatninger og erfaringer av service/retur-biten av komplett. Har riktignok bare handla fra komplett.no, ikke noen av de normale sjappene, men har aldri opplevd at returer tar så lang tid. Behandlingstiden har vært nede i to dager(fra dem mottok varen til dem sendte ny).


 

VEEEEL, jeg returnerte 2 disker, og det tok ca 3 uker før jeg fikk dem tilbake, nå er de på vei tilbake til komplett igjen, pga de er defekte. IBM 75 GXP 45GB disker, i det hele tatt, at det tar 3 uker, å sjekke 2 disker(behandlingstid greit nok) men å gå i 3 uker uten PC er uholdbart, tenk om en dreiv og jobba hjemme, og brukte pc'en til å tjene penger, eller andre ting, da er 3 uker veldig lite tilfredsstillende, og nå ser det ut som at jeg må igjennom samme smørja en gang til. Nok en 3 uker uten pc sikkert(har flere men for å sette på spissen.) Er iallefall 3 uker uten workstation hjemme, det tærer.

Lenke til kommentar

Tror komplett på stovner hadde fått mer fornøyde kunder hvis de hadde effektivisert litt. Det er som regel ikke mange som står i kø der, men de bruker en evighet på hver av dem. Bak disken er det alltid rotete, og ingen av de ansatte finner noen ting.

Hvor mange ganger jeg har hørt "Hmmm, i følge lagersystemet skal jeg ha den inne, men jeg kan ikke finne den" vet jeg ikke, men det er stort sett hver gang. Rambrikker og hardisker ligger løst, uten antistatisk pose, og de behandler dem ufint.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-31 08:42, Mad Wolf Magnux skrev:

Håper Komplett leser dette og kommer med evt. kommentarer... En ganske så alvorlig sak egentlig...


Hvor mange av dere føler dere frista til å sende inn varer på service etter å ha lest om pølsemannen? Ekstremt tilfelle, ja, men likevel...


 

Er ikke mye fristendes. Må fjerne den feite glya fra service avdelingene. Hørest jo stokk teit ut den fyren. Få seg en jobb på pølsebua, der er han vertfall sertifisert.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-31 14:39, Shrike skrev:

Uh..... hvordan husker du alt det der? Tok du det opp på bånd ellernoe?


Tror mye av dette er diktet opp, dog en fin fin story :razz:



 

ikke vanskelig å huske en slik opplevelse, tro meg. Og "alt" det der er faktisk ikke så mye, tell setninger. Dette var ikke noe som skjedde for 1år siden, men dagen før jeg skrev det.

 

Så ingenting er diktet opp. Ta deg en tur til Komplett med noe som skal i retur, så skal du få se.

 

Hørte noen nevnte at jeg burde bli forfatter, ja kanskje det, men denne "historien" er desverre ingenting jeg kan ta credit for, nettopp fordi det faktisk skjedde. Greit å dra på smilebåndet i ettertid, men dette var ingenting jeg lo av når jeg stod der......

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-31 14:10, MaxPain skrev:


VEEEEL, jeg returnerte 2 disker, og det tok ca 3 uker før jeg fikk dem tilbake, nå er de på vei tilbake til komplett igjen, pga de er defekte. IBM 75 GXP 45GB disker, i det hele tatt, at det tar 3 uker, å sjekke 2 disker(behandlingstid greit nok) men å gå i 3 uker uten PC er uholdbart, tenk om en dreiv og jobba hjemme, og brukte pc'en til å tjene penger, eller andre ting, da er 3 uker veldig lite tilfredsstillende, og nå ser det ut som at jeg må igjennom samme smørja en gang til. Nok en 3 uker uten pc sikkert(har flere men for å sette på spissen.) Er iallefall 3 uker uten workstation hjemme, det tærer.


 

Hvis du ringer og snakker med dem så kansje du slipper både ventetid og IBM?

 

Bare en liten tanke ... (be om å få WD i stedet)

Lenke til kommentar

Quote:




Det gamle ordtaket som handler om at "kunden alltid har rett" ... det burde vært "pensum" på Komplett sin returavdeling!! Jeg tilhører den gamle garde .. som handlet på Komplett også FØR de vokste seg store, og det er ingen tvil om at mentaliteten var litt anerledes da.



 

Må bare fortelle om en opplevelse jeg hadde på stovner. Prøvde å bytte en harddisk. Maskinen den satt i frøys da man prøvde å partisjonere siste GB av disken. Dette testet jeg på flere maskiner. Komplett stovner "feilsøkte" disken i to timer og FANT IKKE FEIL? Uansett. Da jeg fikk disken tilbake (som jeg har gitt opp å få byttet) så sa service personen til selgeren som jeg snakket med: "Det er det jeg sa, kunden har aldri rett". Heldigvis var jeg i godt humør den dagen. Men hvis jeg står i kø på komplett igjen og må snakke med han, så skal jeg be om å få snakke med en seriøs person som har litt sosial intelligens.....

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...