Gå til innhold

min ustabile p4 1.8

Anbefalte innlegg

har problemer med stabilitet og har enda ikkje hatt tempratur over 45 grader :/

kjører nå 2400mhz og 1,75v får litt stabilitet

det beste eg har greid å boote på er 2448 mhz og det var ikkje mykje stabilt enda med 1,85v

bruker artic silver3 ... kan hende eg har tatt for lite på :/ men tempen har enda ikkje vore over 45 grader

greier ikkje å kjøre nokon cpu tester uten at den klikker på 2400mhz

maks uflaks D:

Bror min sin er verre...han greier ikkje ein gang å boote på 2400mhz

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er 99,9% sikkert at det har med minneinstillingene dine å gjøre. Sett disse på det dårligste (Høyseste). Sjekk også at divideren står på 1:1, og ikke noe annet som 3:4 etc, når du har fsb'en på 133MHz.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-31 07:55, cky skrev:

Det er 99,9% sikkert at det har med minneinstillingene dine å gjøre. Sett disse på det dårligste (Høyseste). Sjekk også at divideren står på 1:1, og ikke noe annet som 3:4 etc, når du har fsb'en på 133MHz.

Jeg har en 1.8ghz, kjører den på 2.41ghz nå.. Har pc2700 og det er IKKE ramen!

Trur vel helle det er skjermkortet eller.no

Lenke til kommentar

kan godt hende at kjøleribba er for dårleg til 2400mhz, men tempraturen ligger nå etter 2 timer med SETI (og eit par rebootingar) på 49 grader

det er jo ikkje mykje, mb tempraturen ligger på 34grader

det kan og være skjermkortet...men agp bussen kjører jo på standard 66mhz :/

Lenke til kommentar

Har også problemer med stabilitet med p4 1.8 Northwood prosessor'n

1.8GHZ Northwood med Tt kjøler

P4S533SISDX

2x256MB PC2700 Twinmos(Winbond)

WD 80GB Special Edition

RADEON VE DDR , venter på nytt grafikkkort

Kjører stabilt og fint i 2400 , med 1.65 V kjører minnet på 373 Mhz, med noen elendige timings på minnet. Pc'n vil ikke starte engang med egendefinerte specs

Stabilitetsgrensen går omtrent ved 2500 , etter det så blir oppstartsbildet forvrengt, noen ganger finner den ikke windows ntfs.sys.... akkurat som det er noe med pci'n? at det går for fort i svingene en plass ? + at det virker som grafikkkortet ikke henger med i oppstarten heller. ved 2500 1,88 V core har prosessoren en idle på 40 grader..., det har den også ved 2400 også... hmmms.

player2

Lenke til kommentar

nå har eg jobba og slitt i heile dag og endeleg har eg fått eit rått system :grin:

kjører 137mhz på system bussen (2464mhz) fordi radeon kortet mitt sa stopp på 138mhz og oppover. Uansett så er det stabilt som **** nå :smile:

minnet var skikkeleg overklokkings vennleg, kjører det på 411mhz på 2-2-2-5 :grin: og 'bare' 2.7 volt

radeon kortet greide 250/250@275/275 akkurat stabilt...må ha ny bios til den :/

Image2.jpg

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: siDDIs på 2002-06-01 00:49 ]</font>

[ Denne Melding var redigert av: siDDIs på 2002-06-01 01:03 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...