Gå til innhold

forbedre kvaliteten i Xine


Anbefalte innlegg

Så var jeg her igjen. Etter masse strev med å få til Xine der snarveien til suksess ble rpm, er jeg nå missfornøyd og klager igjen. :smile:

Jeg nekter at en forb"#%& mediaplayer 7.x med DivX codec skal ha så mye bedre bilde enn min elskede Xine.

Testa MPlayer, men kvaliteten på filmene var det samme.

Her er det snakk om mpeg og avi. Har prøvd å skifte video driver, men det er bare XShm og FBsync (tror jeg)(husker ikke helt) å velge mellom og det hjalp ikke noe, men det er vel kanskje ikke der feilen ligger.

På wintendo mediaplayer så ser man når DivX codecet slår inn og kvaliteten forbedres på filene, eller avspillingen av filene, hvorfor sparker det ikke inn et codec her som slipper at jeg ser pixler på størrelse med murstein.

 

Ok, det var masse snakk, er det noen som vett råd?

På forhånd takk.

Pelikan1

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du kan, på de nyeste divx codec'ene, justere kvaliteten/filtreringen på avspillingen også. anbefaler deg og sjekke ut/lese litt på mplayer sin hjemmeside, og for guds skyld, bruk siste cvs/beta, ikke bruk 0.60 - den begynner og bli rimelig gammel (kanskje 0.90 har blitt offisiell nå? har ikke sjekket de siste 2 ukene, faktisk.. hmm..).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...