marcus Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 er det mulig å overføre store menger musikk til ipod'en uten at det blir et sinnsykt rot?? tenkte å legge inn rundt 20GB med musikk, men spørs om jeg gidder hvis jeg må legge inn en og en mappe og gjøre om tag'ene på nesten alle albumene for at det ikke skal bli rotete. håper det finnes en annen måte å gjøre det på?? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 For å ha kontroll på sangene i ein iPod må du benytte ID-tag. Eg la inn eit album, markerte alle og endra dei til riktig artist, album og genre. No var det ikkje 20GB, men du har vel ikkje 20GB der ingenting har ID-info? Lenke til kommentar
marcus Skrevet 2. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2004 er nok veldig mange av albumene jeg skal legge inn som ikke har riktig id3tag. Vil jo bli jævelig rotete bare om det hadde vært noen få album som ikke hadde hatt riktig tag. Når jeg da skal legge inn ca250 mapper så har jeg en jobb forran meg, som jeg antageligvis ikke gidder å gjøre. Håpløst at man ikke kan kopiere mappene direkte inn på ipod'en og spille dem av uten no mer tull. hadde vært greit å gjort om tag'ene hvis det hadde vært snakk om 10 mapper/album, men når jeg skal legge inn så mye så får jeg et problem hvis det ikke er andre måter å løse det på... Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 (endret) Tja...det finnest to programmer som finner og lager ID-tag til mp3-filer. Sjølv har eg aldri hatt så stor suksess med det, faktisk tok det kortare til å endre tag'en i iTunes. Men om du finn ein brukbart program som klarer biffen utan at du må velge ditt og datt går det kanskje bra. Problemet mitt var at artistane ofte har samme sanger på ørten CDer, og i databasen så må du velge rett plate osv... Men kor mange er det snakk om? Legg alle mappene inn i iTunes, så finner du fort ut kor mange av dei som har tag. Endret 2. desember 2004 av zeph Lenke til kommentar
marcus Skrevet 2. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2004 fant en metode nå som går ganske raskt, men er åpen for andre forslag som kan være raskere/bedre?? Det jeg gjorde var i allfall: Samlet/kopierte alle mappene/albumene jeg skulle legge over til ipod'n i en ny katalog på pc'en Brukte tag&rename programmet til å endre tag'er så alle på hvert album blir 100% like. Valgte add folder to library i itunes --> åpnet mappa hvor alle albumene lå. Så ut til å fungere bra og gikk mye raskere en å gjøre om tagene inne i itunes programmet. Godt mulig det finnes en enda bedre måte å gjøre dette på? Når man skal laste inn 20Gb med musikk så må man bruke en del tid på dette arbeidet virker det som hvis man skal få system inne på ipod'en. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå