Lele Skrevet 30. mai 2002 Del Skrevet 30. mai 2002 Jeg har akkurat bygget en data: MSI KT3 ULTRA-ARU AMD Athlon XP1800+ DDR-DIMM PC2700 512MB MSI AGP GeForce4 Ti4400 128MB WinX pro +++ Problemet er at jeg periodisk opplever helt sort skjerm. Når problemet først har kommet hjalp det ikke med nytt skjermkort og heller ikke med ny skjerm...fortsatt helt sort. Etter å ha flyttet litt på rammen og tatt ut og inn skjermkortet kom bildet tilbake. Jeg trodde problemet var borte, men det kom tilbake dagen etterpå. Jeg har ikke testet delene hver for seg ennå. Noen som har vært borti noe liknende eller har noen idè på hva som er galt? Problemet ligger vel mest sannsynlig i rammen, hk eller cpu. OBS. Det kommer heller ikke noen unormale pip fra hk, kun ett... Takker for den hjelpen jeg eventuelt kan få her... [ Denne Melding var redigert av: Lele på 2002-05-31 00:21 ] Lenke til kommentar
kdog Skrevet 30. mai 2002 Del Skrevet 30. mai 2002 du sier det kom et pip fra maskina, ja. da sier du jo også at maskina starter opp, ikke sant? sjekk i manualen til HK om et pip betyr noe spes. høres det ut som maskina boot'er helt OK (tenker og jobber, som om du kommer inn i Win, bare uten bilde), eller starter den bare og stopper der? er det minne starter ikke maskina mer enn litt inn i bios, eller ikke i det hele tatt, bare vifter som går uten bilde på skjermen, men er det skjermkort kan maskina boote helt ok, bortsett fra bilde som mangler, selfølgelig.. men maskina kan også stoppe opp om den ikke finner skjermkort, så man skal ikke utelukke det heller.. Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 30. mai 2002 Del Skrevet 30. mai 2002 Skjedde det samme med meg. Byttet den ene RAM-brikken så ordnet alt seg. Den var defekt. Kan også være skjermkortet. Har du skjermkort på hovedkortet, så tar du ut AGP-kortet, og kobler skjermen på utgangen fra hovedkortet. Har du ikke det, så kan du prøver med et gammelt PCI-kort eller lignende... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå