maxmhz Skrevet 30. mai 2002 Del Skrevet 30. mai 2002 Hva er den perfekte PHP-editor, med kansje en del ferdige scripts, og så må den vere god i HTML...eg vil ha en som er ganske lik 1st page 2000 for eg liker den godt...men eg vil ha en som er litt mer optimalisert for PHP....hvilken er det? Lenke til kommentar
maxmhz Skrevet 31. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2002 Ja vel! Ingen som vil svare? Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 2. juni 2002 Del Skrevet 2. juni 2002 Eg bruker noko som heiter UltraEdit, skambra. Har Syntax Highlighting for mange språk, inkludert PHP, hent ned fra UltraEdit.com. Det er shareware. mvh., Vegard Lenke til kommentar
christt Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 Textpad! Egentlig ingen PHP editor, men en allround editor... Lenke til kommentar
perjp Skrevet 17. juni 2002 Del Skrevet 17. juni 2002 Emacs. Helt gratis, med både html og php modus :smile: Lenke til kommentar
Slegge Skrevet 19. juni 2002 Del Skrevet 19. juni 2002 bruk VI el. helst VIM. litt vanskelig og lære, men virke bra, + finnes på det fleste shell. Lenke til kommentar
gizzmo-kvakk Skrevet 20. juni 2002 Del Skrevet 20. juni 2002 Crimson Editor er helt klart den beste php editoren.. og den er helt gratis =) http://www.crimsoneditor.com Lenke til kommentar
Gjest mafister Skrevet 7. november 2002 Del Skrevet 7. november 2002 Hva med Visual PHP Studio? Lenke til kommentar
viggo Skrevet 7. november 2002 Del Skrevet 7. november 2002 Zend Development Environment er overlegen! Den har debugger, syntax highlighting og code completion for php og html. Lenke til kommentar
supersmalltalk Skrevet 14. november 2002 Del Skrevet 14. november 2002 Hei. Jeg har brukt http://www.phpedit.com i over et år nå, og for meg er dette den beste editoren, men highlight, veldig oversiktlig m.m. Du kan jo sjekke ut hjemmesiden, den er rask og tar ikke mye plass heller. Mvh Kjetil Tveit Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 14. november 2002 Del Skrevet 14. november 2002 dreamweaver mx kan faktisk brukes som php-editor. (bruker selv notepad) Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 14. november 2002 Del Skrevet 14. november 2002 Notepad er et kjekt lite beist :smile: Lenke til kommentar
christt Skrevet 14. november 2002 Del Skrevet 14. november 2002 Skjønner ikke at folk klarer seg uten syntax highlighting når de programmerer. For meg er det et must. Det gjør debugging så mye lettere! Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 14. november 2002 Del Skrevet 14. november 2002 jeg programmerer selv mest i asp og bruker da html editoren i Frontpage, kjekt med fargekoder der til tider når det er masse gode å sjekke :smile: Lenke til kommentar
Kent (StudioFreya) Skrevet 15. november 2002 Del Skrevet 15. november 2002 Jeg bruker Maguma Studio Light... funker fint, men har noen bugs... men det er konge allikvel... Den har dropdown på HTML, classes og mer... pluss syntax highlightning... http://www.maguma.com Lenke til kommentar
PlastBox Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 PhpCoder Pro, gratis og greier... Kan lastes ned fra : http://www.phpide.de Lenke til kommentar
Sugx Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 Skjønner ikke at folk klarer seg uten syntax highlighting når de programmerer. For meg er det et must. Det gjør debugging så mye lettere! Så sant, men det går. Det jeg derimot ikke skjønner er folk som bruker notepad. Det er mildt sagt ett helvete å ikke ha automatisk innrykk etter { har skrevet litt php/java/c++ i notepad(når jeg ikke hadde annet), all tabbinga tok knekken på meg Selv bruker jeg EditPlus, det er kjekt for det klarer å vise filer laget med f.eks vi riktig. Har en gammel versjon, sjekke for updates nå.... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-rXRozPkg Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 Jeg bruker TextPad, som også christt bruker. Denne bruker jeg både til PHP, HTML og Java programering. Veldig bra sak, som ikke er for tungt eller vanskelig å lære seg. Det finnes et utall forskjelige editorer. Last ned og prøv en 3-4 av de som er nevnt i tråden, og bruk den du liker best Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 1. april 2003 Del Skrevet 1. april 2003 Hvorfor PlastBox bumpa denne gamle tråden kan ikke jeg forstå. Men bruker notepad. Et ekstremt kraftig verktøy det! Lenke til kommentar
alexholm Skrevet 1. april 2003 Del Skrevet 1. april 2003 Øy nei, man må lage et phpscript som lytter på en port (bruk av sockets?) så må man telnette til den port, så må man skrive php kode via telnet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå