sander Skrevet 30. mai 2002 Del Skrevet 30. mai 2002 Jeg er den "heldige" eier av en 1,2 ghz amd t-bird cpu som konstant har en temperatur på over 70 grader:) Jeg har en vifte sertifisert for 1.4 ghz med et turtall på ca 5300 runder/min. Jeg hadde litt trøbbel med cpu`en da jeg først kjøpte pc`en, Cpu-bus`en var nemlig skrudd opp for høyt, no som hindret maskinen å boote og sørget for at kjølepastaen smeltet. Siden den gang har maskinen min styrt inneklimaet:) Har oxo vært forferdelig ustabil. Er dette temperaturer som er "vanlige" for t-bird(har hørt at de skal være ganske varme)?? Kan cpu`en ha blitt skadet av at bus`en var skrudd for høyt? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 30. mai 2002 Del Skrevet 30. mai 2002 har du kabinett vifter Kjetil Lenke til kommentar
sa|o Skrevet 30. mai 2002 Del Skrevet 30. mai 2002 har kjøleribba onklig kontakt me prosessor? (prøv arctic silver) Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 30. mai 2002 Del Skrevet 30. mai 2002 Høres helt vilt ut, det der! 70-80grader hører ikke hjemme noe sted, om kjøler / vifte er riktig montért. ett eller annet er definitivt galt! Har du sjekket "avtrykket" fra core på kjøleblokka? Om ikke dette er nær 100% så vil du fort oppleve en slik temperatur. Urenheter mellom kjøleblokk / core vil fort redusere kontakten, og gir dermed dårligere kjøling. Foreslår at du demonterer kjøleblokka, og rengjør core / kjøleblokk grundig, før du igjen påfører et tynt lag varmeledende pasta. Alternativt _kan_ det jo være noe galt med temperaturavlesningen også. Hva sier systemtemperaturen? Og hvilket HK har du / hva slags HW-monitor? Kan være greit å opplyse om slikt også. Lenke til kommentar
Ahagmann2000 Skrevet 30. mai 2002 Del Skrevet 30. mai 2002 Send Cpu'en tilbake med en gang, her er det noe galt med kjernen e.l Hilsen Andreas --------------- Lenke til kommentar
eldorado2097 Skrevet 30. mai 2002 Del Skrevet 30. mai 2002 Bare 100 grader varmere enn min Lenke til kommentar
Prog_Kick Skrevet 30. mai 2002 Del Skrevet 30. mai 2002 Andreas: Det kan jo Bare være Kjøleribba som har dårlig kontakt med Cpu pga ettellerannet... Som sagt demonter og Vask Lenke til kommentar
[E.T]SomEThinG Skrevet 30. mai 2002 Del Skrevet 30. mai 2002 Jeg har en T-bird 1.4 Ghz og jeg har en temp på ca. 39-43 grader, så det er nok noe feil med pc'en din... Det kan jo være at det programmet du bruker som leser av varmen feil da... eller temp målerne som er litt f*cked up... mvh Øyvind Lenke til kommentar
trenchypost Skrevet 31. mai 2002 Del Skrevet 31. mai 2002 Du sier jo den er ustabil, men at den starter på 80C i det hele tatt er jo ganske imponerende da :wink: Lenke til kommentar
www Skrevet 31. mai 2002 Del Skrevet 31. mai 2002 Bytt ut din cpukjøler med en TaiSol CGK760. koster deg 75,- på http://www.netconnection.no/ Så slenge du med en Artic silver 3 kjøepasta til 70 kr Tilsammen 145,- for en superkjøler med den beste kjølepastaen. Tenker nok de der varme og ustabilitetsproblemene dine forsvinner når tempene dine blir "normale" Husk altid kjekt med kabinettvifter så du burde slenge med en av de også , de har en Enermax 80x80mm kabinettvifte til 95 kr der også Etter du har montert dette skulle alt være ok :smile: [ Denne Melding var redigert av: www på 2002-05-31 12:55 ] Lenke til kommentar
sander Skrevet 31. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2002 Jeg VET at det er god kontakt mellom kjøleribba og prosessoren, for jeg må la den ligge en halvtime før den i det heletatt blir kald nok til å berøre:) Det er sikkert noe feil med prosessoren, når jeg starta den for første gang med for høy bus speed smelta kjølepastaen og rant utover coren:) najs... Lenke til kommentar
agjell Skrevet 1. juni 2002 Del Skrevet 1. juni 2002 Sikker på at du ikke bruker for mye kjølepasta da? Kan tyde på det hvis du har så mye at det kan renne utover. Det skal bare være så mye at du fyller inn ujevnhetene til kjøleblokka og core'en, med andre ord et ekstremt tynt lag. Lenke til kommentar
Mhansa87 Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 Hvis alt sitter på plass osm det skal, så skal den være under 70-80 C. Men når du sa at bus var stilt for høyt så betyr det at du har fått enten en feilprodusert eller overklokket prossesor. :sad: Send den tilbake til hvor du kjøpte den fort som F**. Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 Siden du sier at ribba er veeeeldig varm, prøv å bytt vifte! Papbst ettellerannet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå