Lorimer Skrevet 30. mai 2002 Del Skrevet 30. mai 2002 Hallais i luken. Sitter her med en Compaq 5726 PIII 500. Denne begynner nå å bli klar for utskifting. Tenkte og kjøpe meg et nytt hovedkort og prossesor. Vil dette passe inn i Compaq boksen? Noen forslag om hva som er en fornuftig oppgradering? Maskina blir mest brukt til spill og surfing. Maskinen er nå oppsatt med følgende: PIII 500 384 mb ram Live Platinum 5.1 Pixelview Geforce2 Pro 64 mb Dvd Brenner Hovedkortet finner jeg ikke ut hva er, hvis noen vet så hadde det vært fint med en tilbake melding. Lenke til kommentar
Mr.Nice Skrevet 30. mai 2002 Del Skrevet 30. mai 2002 Hehe samme data jeg hadde før :smile: Jeg ga den bort jeg og kjøpte alt nytt :smile: Utenom DVD rommen og floppy disken :smile: Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 30. mai 2002 Del Skrevet 30. mai 2002 Hovedkort / CPU vil ganske sikkert passe i kabinettet, men om jeg ikke tar feil, så har (sære) Compaq en spesiell plugg for tilkobling av powerknapp / hd / power-led etc i sine kabinetter. Denne vil høyst sannsynlig ikke passe på et nytt hovedkort. En annen sak: PSU er antagelig også for svakt, sjekk i allefall at det kan levere nok effekt til det nye systemet! Samlet effekt bør være minimum 250watt, helst 300-350watt. Foreslår derfor som allerede nevnt: Selg / gi bort det gamle rukkelet, og kjøp et nytt tower! Da kan du være ganske trygg på at tingene fungerer. Lenke til kommentar
Telcontar Skrevet 30. mai 2002 Del Skrevet 30. mai 2002 Enig de to innleggene over. De fleste ferdig pc'er har sære løsninger, noe av grunne til det litt spesielle oppsettet på min Dell maskin. Selg maskina og kjøp nytt kabinett og bli fornøyd. Compaq's løsninger vil garantert by på problemer. Det gjør ihvertfall min Dell, derfor har jeg ikke kunnet bytte HK på den. Telcontar Lenke til kommentar
tobiaz Skrevet 31. mai 2002 Del Skrevet 31. mai 2002 Altså. Etter hva jeg ser har du byttet ut / supplert en del ting allerede. Hadde jeg vært deg så hadde jeg kjøpt nytt tower, og tatt ut det som var noe å ta vare på. (DVD, skjermkort, evnt. harddisken og brenneren (4x er litt tregt, men)). Som de sier, du trenger større strømforsyning enn den som er med om du skal ha en moderne prosessor. Mener å huske det står en 230 W i Compaq 5726. Ellers er det jo Intel i compaq'en, jeg ville personlig gått for AMD, men det kommer an på smak og behag (og lommebok..) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå