Betroz Skrevet 30. mai 2002 Del Skrevet 30. mai 2002 Jeg har hatt PC problemer før men har alltid finni ut hva det er etter prøve og feile. Men har nå fått ett problem jeg ikke er helt sikker på hva kan være. Derfor spør jeg dere. PC oppsettet mitt kan dere se i signaturen min. Jeg kan kjøre 3DMark2001SE uten at det henger seg, men alle ordentlige spill henger seg! Jeg må da trykke CTRL+ALT+DEL for å lukke spillet og så åpne det igjen. Windows XP påstår at exe fila til spillet har generert en feil og må bli avsluttet. XP spør om jeg vil sende en feilmedling til Microsoft! Akkurat som jeg vil det liksom! I Windows 2000 så bare quiter spillet til desktopen helt plutselig uten error eller fryser så jeg må trykke CTRL+ALT+DEL som jeg sa. Det jeg har prøvd for å løse problemet er å oppdatere BIOS til nyeste, men også legge inn en litt eldre BIOS. Prøvd Detonator 28.32 og 29.40 men samme skjer. Har VIA 4in1 verson 4.38 og alt annet er oppdatert. Spilla henger seg uansett hva jeg har prøvd. Men Windows er stabil! Er det skjermkortet mitt som fucker opp? Eller er det hovedkortet? Setter pris på alle forslag! NB : Se signatur. Lenke til kommentar
LA8464 Skrevet 30. mai 2002 Del Skrevet 30. mai 2002 Hei, har du prøvd agp instillingene i bios, se i manualen side63-64 chip config, >agp capability, prøv denne på 2 x mode > f10 , se videre om du har bios rev,1004 eller 1006 hilsen VIA C3 entusiast Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 30. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2002 Takk for svaret. Jeg har prøvd 1005, 1006 og 1007 BIOS versoner. Slå av AGP 4X og sette den til 2X skal ikke være nødvendig. Var bare i begynnelsen at folk med AMD PC måtte gjøre det. Ikke nå lenger. Noen andre med forslag til hva jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
LA8464 Skrevet 30. mai 2002 Del Skrevet 30. mai 2002 Hei igjen, forstår agp 4 x mode skal fungere på den supermaskinen, men for å kontrollere om bios og n.b chipset samarbeider, ha en fortsatt fin natt hilsen VIA C3 entusiasten Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 30. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2002 Quote: Den 2002-05-30 23:12, LA8464 skrev:Hei igjen, forstår agp 4 x mode skal fungere på den supermaskinen, men for å kontrollere om bios og n.b chipset samarbeider, ha en fortsatt fin natthilsen VIA C3 entusiasten Supermaskinen? Bare forde jeg har bedre PC enn deg liksom? AGP 4X skal fungere på ALLE AMD maskiner idag. Det var da KT133 chipset kom at folk hadde problemer med AGP. "for å kontrollere om bios og n.b chipset samarbeider" Så du mener at dette er ett hovedkort problem, og ikke med skjermkortet da? Det er en ting jeg ikke har prøvd enda... Og det er å bytte kernel. Ta 'standard PC' uten ACPI kanskje. Det fixa IRQ problemer jeg hadde med ett KT133A basert hovedkort engang. Lenke til kommentar
aschj Skrevet 30. mai 2002 Del Skrevet 30. mai 2002 Uh, please da. Fyren prøver jo bare å hjelpe deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå