Golky Skrevet 1. desember 2004 Del Skrevet 1. desember 2004 Hei! Jeg installerte nytt hovedkort idag, et: Asus k8n-e deluxe (krever en minimum strømforsyning på 300w) også har jeg et skjermkort gainward geforce 5900 xt ultra 1100 xt som krever minimum 250 w. Strømforsyningen i kabinettet mitt er på 340 MAX LOAD. Når jeg startet opp maskinen idag fikk jeg en advarsel om at skjermkortet ikke fikk nok strøm, noe jeg ikke fikk med mitt gamle hovedkort. Er det noe jeg har gjort galt eller er ikke strømforsyningen min god nok? Har forresten 2 disker, 1dvd rom, 1 dvd brenner og resten av det vanlige i en pc Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 1. desember 2004 Del Skrevet 1. desember 2004 5900xt ultra golden sample er et tungdrevet kort . Ikke så langt unna et 6800GT egentlig . (som eks. bruker faktisk et 5950 Ultra mere strøm enn noen av de nye 68xx) Ganske åpenbart at når kortet sier i fra med å poste beskjed på skjermen om lav 12v må man ta det til etteretning . Har du endret på hardware i systemet og var på vippen tidligere er det ikke mye som skal til for at det tipper over. Nytt hovedkort (bruker kankje litt mere strøm) . Ny cpu , bruker 20W mere enn forrige osv. Du vil nok trenge en ny psu. Mitt råd er å ha en strømforsyning på minst 400-430w med 20A eller mere tilgjengelig som max på +12v linjen . (pass på å sjekk ampere tilgjengelig på +12v) Det at det opplyses om (Asus k8n-e deluxe (krever en minimum strømforsyning på 300w) Gjelder et "barebone" system . Ser man på testrapportene til hovedkort produsenter er det da benyttet ved 300w psu: 256MB DDR minne 1.stk Et geforce4 mx kort 1 udma66 harddisk 1 cdrom det er liksom alt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå