Gå til innhold

Netshop notebook 1557A! Bra maskin til ...

eikum

Anbefalte innlegg

Netshop notebook 1557A Kampanje desember

Så nettopp et hei-dundranes tilbud hos netshop.no

http://www.netshop.no/aspx/login.aspx?Retu...d5178&plid=5178

Er dette en god pc for spilling, redigering og se filmer fra bærbare til TV?

Var utrolig fin fin pris på denne, men så at skjermkortet ikke var det best!

Kunn 64 MB ram vil dette holde til de nyeste spillene? (HL2, MOH:Pac...)

Har tenkt til å legge på en eksta 512 RAM brikke.

Og derettet kjøpe en ekstern harddisk som går via USB 2.0.

Høres dette bra ut?!?

Eikum :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres dette bra ut?!?

Eikum  :w00t:

Jeg har den maskinen og den spiller Doom3 ganske glatt, selv om det å spille på maskiner med så dårlig innsynsvinkel ikke er noe særlig ok, tipper innsynsvinkelen er ca.20grader vertikalt og ca. 50grader horisontalt.

Dette gjelder forøvrig alle 1557baserte maskiner med sxga+ da de bruker samme skjerm. Når jeg sitter vel hjemme plugger jeg 19"crt til maskinen, og da er den helt topp til spilling. TV-utgangen er like bra som alt ellers i markedet.

Skal du spille Doom3 bør du legge til den brikken, 512MB blir i minste laget

Endret av ArticOC
Lenke til kommentar

Høres dette bra ut?!?

Eikum  :w00t:

Jeg har den maskinen og den spiller Doom3 ganske glatt, selv om det å spille på maskiner med så dårlig innsynsvinkel ikke er noe særlig ok, tipper innsynsvinkelen er ca.20grader vertikalt og ca. 50grader horisontalt.

Dette gjelder forøvrig alle 1557baserte maskiner med sxga+ da de bruker samme skjerm. Når jeg sitter vel hjemme plugger jeg 19"crt til maskinen, og da er den helt topp til spilling. TV-utgangen er like bra som alt ellers i markedet.

Skal du spille Doom3 bør du legge til den brikken, 512MB blir i minste laget

Har du lyst til å skrive en minitest på 1557A :kvalitet ,utseende,skjerm,støy o.s.v.

Ytelsen er sikkert OK.

kort sakt er det en ok maskin??

p.f.h. takk :w00t:

Lenke til kommentar

Står det meste specs på FS amilo pro v2000 på komplett sin side, mener at 1557 serien er bygd på samme chassi som FS`n. Mulig vekten skiller litt på de to maskinene grunnet forskjellige specs, men kan vel ikke være all verden. Sitter å skriver dette på en amilo pro v2000 nå, kjempefornøyd!!

Lenke til kommentar
Står det meste specs på FS amilo pro v2000 på komplett sin side, mener at 1557 serien er bygd på samme chassi som FS`n. Mulig vekten skiller litt på de to maskinene grunnet forskjellige specs, men kan vel ikke være all verden. Sitter å skriver dette på en amilo pro v2000 nå, kjempefornøyd!!

Takker for svar og jeg tviler ikke på at Amilo'en er en god maskin,men jeg mener man får mer for pengene med det kampanje tilbudet hos netshop, 9600 grafikk kort og en bedre cpu.

Men hvis du har noen argumenter mot å gå for den maskinen så vil jeg veldig gjerne høre disse :)

Lenke til kommentar

Jeg er på utikk etter bærbar PC med lignende spec.,

Det jeg lurer på er hvordan grafikk kontrollere med så høy oppløsning fungerer i praksis. Noen sier at det blir veldig små bokstaver på skjermen og at det blir vanskelig å lese. Er dette riktig eller kan man stille inn oppløsningen selv? Tenker å kjøre XP Pro Norsk.

Lurer også på forskjellen på DVD + og -. Vi har CD spillere fra før, samt en DVD brenner med + og en playstation2. Tenker å brenne ut dokumenter, bilder og gjerne musikk og film etterhvert. Kan disse formatene lese hverandre?

Takker for svar.

:)

Lenke til kommentar

Hei!

Sjølv er eg ein lukkeleg eigar av HPC (netshop 1557 om du vil), men med R9700, 1GB Ram. Kjemebra maskin :)

Har to kompisar som har Fijutsu Siemens (rimeleg sikker på at det er Amilo). Maskinane har det same kabinettet, men min HPC er langt betre :)

Det einaste eg ikkje er heilt nøgd med er DVD'en (QSI). Eg har prøvt å brenna ein CD og ein DVD, men det har ikkje fungert nokon av gongene. Eg trur dette kan ha samanheng med dei kjipe platene eg prøvde då, men eg skal prøva igjen med Verbatim.

Off topic: Eg såg eit ok tilbod på Memorex DVD-plater i dag, og lurte på om desse platene går under kategorien "gode plater". Eg kan jo ikkje kjøpa kva som helst, ettersom DVD'en ser ut til å vera veldig kresen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...