BrutusMcGregor Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Jeg handla en oppgraderingspakke fra Komplett, og en strømforsyning fra mpx. Drar så ut det gamle hovedkortet og inn med det nye, cpu, ram, samt 3 harddisker og en dvd-brenner. Deretter så bytter jeg strømforsyning. Systemet virka litt ustabilt i av og på-fasen, men jeg fikk da installert no windows. Sjekka bios, og fikk satt opp den så alt skal være ok der. Da fikk jeg beskjed om at jeg ikke måtte overklokke (!), selv om jeg ikke har gjort noe annet enn å slå av floppy og putta på no agp osv, bare småting altså. Etter hvert starter den opp igjen, og det funker glimrende noen timer. Jeg driver jo og legger inn de programmene jeg skal ha, og henter noen updates, så det blir noen restarter. Plutselig så er den litt gnien på power-knappen, og den starter først på 3-4 forsøk. Jeg tar en kontroll-restart igjen, og nå kneler hele skiten under oppstart! Det er null liv i alt, og fra PSU kommer det nå en surkle-lyd, og jeg kan ane en høyfrekvent tone som ikke er tinitus. Disse lydene tones ut og forsvinner når jeg slår av med hovedknappen bak på poweret. Når jeg slår på den igjen, så kommer lydene tilbake. Vel, dagen etter sender jeg det tilbake og 2 uker senere, dvs. i går, så får jeg et nytt power. Setter i dette, og lytter. Jepps, der hører jeg en svak høyfrekvent lyd (og igjen: det er bare NÅ jeg hører den lyden, aldri ellers ). Jeg slår på pc'n og den vil ikke starte før på tredje forsøk. Hm. Jeg ordner opp i bios, får en beskjed om farene med overklokking, men får systemet igang. Jeg speller litt BFV, og merker ikke annet enn at fargene justerer seg litt underveis. Noe jeg aldri har vært borti, jeg har forresten et 9600xt-kort som er ganske nytt. Jeg foretar et par restarter til. Ting virker greit, men nå er både surklelyden og den andre høye tilbake. Da jeg kommer hjem fra jobb idag, så virker ingenting igjen. Det eneste som skjer er en litt lavere lyd fra poweret. Kan jeg ha gjort no galt underveis, siden det er blitt samme feil på to stykker? Jeg har hvertfall bedt dem sende meg et nytt power, i tilfelle det er no galt med den produksjonen av psu'er som jeg har fått hittil. Noen som har vært borti no lignende tro? Lenke til kommentar
Anonym1234567890 Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 (endret) Har du kopla på begge kontaktane som skal på hovudkortet? Endret 30. november 2004 av Ødd Lenke til kommentar
BrutusMcGregor Skrevet 2. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2004 Nå har jeg bytta ut hovedkortet, men de samme diskene og dvd-brenneren står igjen. Jeg har satt inn det gamle hovedkortet og den gamle psu'n. Den gamle er på 230w og den nye var 500w. Foreløbig ser alt ut til å funke fint, det er heller ingenting som tyder på fargeforandringer, slik det var før. Så jeg får se om det funker i morra, for det var tiden det andre brukte på å dø. Lenke til kommentar
Lord_Linus Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 har to kamerater som sliter med dette problemet, han enne ha fått to hovedkort drept, begge to var til amd 64 men forskjellige merker, giganyte og epox, han andre hadde msi med via chipset. samme symptomer som deg, må trykke inn knappen flere ganger for å få start på den igjem, jeg kan ikke skjønne annet et enn at dette må være et psu problem, han enne kjører et q-tek psu på 550w og han andre et chieftec power på 360w, skjønner ikke hva som skjer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå