havarh Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Sitter paa en engelsk maskin her, saa jeg mangler vaare tre kjaere vokaler, men baer med meg.. Jeg proevde i dag aa oppdatere bios paa min 1557 (Banias, Raedon 9600). Det skulle jeg tydeligvis ikke ha gjort for naar jeg skrur den paa er skjermen svart og pcspeakeren piper en fast sekvens som jeg aldri har hoert foer. Den kommer ikke en gang til POST og det er nyttesloest aa oppdatere bios fra cd eller usb-stick (har proevd trikset med crisisdisc og sette jumper 2 til ON, men det funket ikke). Etter hva jeg forstaar saa har jeg i praksis forvandlet min kjaere til en bokstoette, eller er det saa ille? Paa noen stasjonaere kan man jo bruke reset bios jumperen til aa resette bios til default. Er dette mulig paa 1557? Alternativet maa jo vaere aa levere den inn og faa den flashet paa verksted, men der stoeter jeg paa to problemer: 1. Jeg studerer i England. 2. Jeg kjoepte pcen av Whitebox, saa jeg er vel kanskje en gammel mann innen jeg eventuelt faar den tilbake... Kan noen hjelpe? Jeg vil vaere evig takknemmlig! Lenke til kommentar
qingan Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Trikset er vel å bruke en diskettstasjon med crisisdisk-greia, den fungerer kun hvis du kobler til en usb-diskettstasjon, og ikke cd-rom eller usb-stick.. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Let og du skal finne: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=318005&hl Lenke til kommentar
havarh Skrevet 30. november 2004 Forfatter Del Skrevet 30. november 2004 Takk til dere begge, usb-diskettstasjonen var tingen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå