Sempai Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Hei! Jeg har problemer med å starte maskinen. Når jeg trykker på power-knappen ser det ut til at maskinen vil starte men slår seg av. Etter dette virker maskinen helt død. For å få noe som helst "liv" i den må jeg ta ut strømkabelen, og sette den inn på nytt. Dette må jeg av og til gjøre flere ganger før maskinen endelig starter. Når maskinen er i gang fungerer den som den skal. Har tatt ut og satt inn strømkabelen mellem strømforsyningen og hovedkortet, uten at det hjalp. Er det noen som har noen peiling på hva problemet kan være? Mvh. Sempai Lenke til kommentar
Amnio Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 (endret) Noe lager muligens en kortslutning som får automatsikringen i strømforsyninga til å slå ut (derav behovet for å dra ut kablen for å resette sikring). Bruk prøv og feil metoden for å finne ut hva som er galt: *Reset CMOS på hovedkortet. *Sjekk om den starter. *Fjern alt av unødvendig hardware, som HD, DVD-ROM, ekspansjonskort osv. *Starter den? (hvis den kommer forbi BIOS vil den selvfølgelig ikke boote uten harddisken i). *Fjern støv (gjerne i alle slots som PCI og AGP også), sjekk koblinger og generelt pass på at alt er som det skal være. *Prøv igjen. *Test med anna hardware for å finne hva som kan ha et problem. Fortsett slik til du har funnet problemet. Endret 2. desember 2004 av Amnio Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå