nander Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Jeg har Chello Clasic, og en morgen her sluttet den trådløse ruteren min å motta IP adresse fra DHCP serveren hos Chello. om jeg kobler nettverkskabelen rett i den bærbare PC'en min, kommer jeg på nett. om jeg gjør en av de følgende, får jeg ikke tildelt adresse fra Chello: - bruker en av de to trådløse ruterne jeg har - kobler rett i den stasjonære PC'en min. Er det noen som har forsalg til hva som er galt, og hvordan det kan løses? Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Trur chello ikkje gir ut ip til meir enn 1 mac addresse... prøv ipconfig /release på den som det fungerer på. Lenke til kommentar
nander Skrevet 30. november 2004 Forfatter Del Skrevet 30. november 2004 har prøvd det, til ingen nytte. Chello funket i en måned før den nektet å levere til andre MAC adresser.. og hvordan i all verden kan Chello ha en policy som betyr at man ikke kan ha tråløst lan?!?! Lenke til kommentar
torsvb Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 (endret) Prøv å koble nettverkskabelen rett i den bærbare PC'en, så du kommer på nett. Så releaser du IPen, kobler til routeren, ber om ny IP og ser om det går. Måtte gjøre det sånn før jeg oppgraderte til Chello Pluss. Hvis det ikke funker kan du bare ringe support og be dem sjekke linja di og spørre om de kan "resette" linja eller noe sånt. Er jo lov å kobla internetten til en router. De kan sjekke hvor mange PCer som er kobla til routeren din når de har lokale IPer. Endret 30. november 2004 av torsvb Lenke til kommentar
nander Skrevet 1. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2004 Har gjort det, men til ingen nytte. Får ta kontakt med Chello i morgen og spørre hva de foreslår. men er det faktisk slik at man kun har lov til å ha en maskin på linjen? og kan de faktisk se hvor mange som kobler seg til ruteren? Er det en løsning med brannmur? evt. er det andre løsninger? Lenke til kommentar
torsvb Skrevet 1. desember 2004 Del Skrevet 1. desember 2004 (endret) Hvis routeren deler ut lokale IP-adresser kan jeg vanskelig tro at de kan finne det ut. Uten å være helt skråsikker på dette. Tror forresten ikke UPC kutter linjen din om har 2 maskiner på internett. Men du kan uansett bare si at problemet er å koble den trådløs routeren til internett, for de andre PCene får kontakt med routeren, right? Trenger ikke nevne at det er to PCer som skal kobles til routeren Endret 1. desember 2004 av torsvb Lenke til kommentar
MiRaCL Skrevet 1. desember 2004 Del Skrevet 1. desember 2004 Har hatt samme problem selv,den gir bare ut ip adresse til 1 mac adresse,så hvis du tilfeldighvis bytter pc,eller noe skjer med den trådløse boksen,så får den ingen ny ip.. Løsningen for meg var å koble ut strømmen på upc boxen i 20 sec,så fikk pc'en ip igjen.. Prøv det : Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå