theck1 Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 (endret) Heisann! Dette er sikkert postet feil, men prøver likevel! Problemet mitt er at bakgrunnen min i windows ikke vil vises. Jeg har prøvd utallige forskjellige bilder, men de vil bare ikke vises. Har vært innom det meste som kan ha noe med saken å gjøre, men uten hell. Sitter med et club3d geforce 6800 kort, men antar at det ikke har noe med saken å gjøre. Det er vel sikkert bare en tullete innstilling i windows, men hvor? Hjelp mottas med stor takk! Endret 30. november 2004 av theck1 Lenke til kommentar
theck1 Skrevet 2. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2004 Ingen som vet hva problemet kan være? Bare å spørre hvis det trengs mer info. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 ser du ikoner og start meny da? hadde lignende problem, men da var det windows explorer som ikke hadde blitt instalert under formatering! Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Jeg er ikke helt sikker på hva du mener her. Får du ikke lagt til bakgrunn i det hele tatt? Ikke via skjerminnstillingene, internet explorer osv? Eller forsvinner den etter en stund? Lenke til kommentar
Amnio Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Du har ikke definert ei tom webside som bakgrunn under avansert da? Det, eller bruk av "active desktop" kan vel føre til at du ikke ser den bakgrunnen du vil ha. Hvis du bruker en form for desktopskinning kan det hende du må gjøre om bakgrunnsbildet ditt i dette programmet i stedet for i egenskaper for skrivebordet da det overstyrer. Hvis du får opp tvilsomme bakgrunner vil jeg tro du har et spyware-problem. Hvilken Windowsversjon bruker du? Eventuelt beskriv problemet litt mer. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Hvis det er bare selve bakgrunnen du mangler (altså wallpaper), så er det første jeg tenker på active-desktop. Denne ligger nemmelig "over" vanlig bakgrunn, så å legge inn nye bakgrunnsbilder vil ikke hjelpe når active desktop er aktivert (ved midnre du bruker dem gjennom active desktop da). Prøv å deaktiver den du, og se om du da har kontroll igjen. -Stigma Lenke til kommentar
j-- Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 kan du skifte bakgrunnsfarge da? Lenke til kommentar
theck1 Skrevet 2. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2004 Hey igjen. Takk for svar Jeg får endret bakgrunn og det virker som maskinen laster den opp, men den vises ikke i det hele tatt. Bakgrunnen er grå uansett hva jeg gjør. Får skiftet farge da riktignok. Kan virke som active desktop som en sier her, men jeg har ikke rørt noe som har med det å gjøre (tror jeg ). Active desktop husker jeg det var mye pes med i win 98. hehe. Jeg har windows xp pro sp2 hvis det hjelper. Skulle gjerne likt å visst hvordan jeg skrur av active desktop, den kan da umulig være noe å ha på? Tusen takk for svar! Lenke til kommentar
zatan Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 for og deactiver active detscop går du inn på egenskaper for skjerm så skrivebort tilpass skrive bord også web Lenke til kommentar
bertie Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 (endret) hadde noe av det samme når jeg hadde 2 skjermer. sjekk om nView er enablet under GeForce ... under skjerminnstillinger -> avansert. går du ned til desktop management, og desktops -> egenskaper/properties, så kan du endre bakgrunn der. Ble litt norsk/engelsk blanding her, men forhåpentlig skjønte du noe av det. Hvis ikke, så spør igjen, så skal jeg prøve å forklare mer detaljert... Du kan også gå inn på Innstillinger -> avansert, velge Geforce-"fanen", ta desktop management og se om nView Desktop Manager er enablet eller ikke. Står det disable, så er den på, og har du valget enable, så er den deaktivert... bertie Endret 7. desember 2004 av bertie Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå