ManagHead Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Jeg har drevet og letet etter guider for å voltmodde mitt hovedkort. Har funnet denne (litt ned på siden er det noen linker) og denne. Men jeg skjønner ikke så mye. Trenger noen bilder av det jeg skal koble sammen. Men er det noen som kan forklare sånn i grove trekk hva man skal koble sammen? Hva er det man gjør når man volt-modder kortet? Er det slik at man kobler seg forbi den innebygde motstanden i hovedkortet slik at man åpner for mer spenning? Ble mange spørsmål dette her, men det har vært fint med hjelp! ManagHead Lenke til kommentar
Vargtass Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Er det slik at man kobler seg forbi den innebygde motstanden i hovedkortet slik at man åpner for mer spenning? Du har fått tak i essensen av hva en voltmod er. (Det man faktisk gjør er å paralellkoble en motstand, slik at motstanden summert blir lavere -> høyere spenning). I tillegg til å øke spenningen til cpu, oppnår man ofte også at spenningsfallet under load (særlig når cpu er overklokket) blir mindre. Dette, skal i teorien, muligjøre en høyere overklokk. Vil anbefale at du først måler spenningen , først idle, og så under load, for å sjekke at det faktisk er behov for en mod.. Min P4NW faller fra 1.70V til 1.50V overklokket og under load. Dette er alt for mye. Og, du kan først som sist kjøpe deg et multimeter hvis du allerede ikke har - ikke stol på på målingene i bios eller andre programmer. Anbefaler denne guiden. Denne forklarer deg også hvor du skal lete etter loddepunktene, hvis du ikke finner et bilde av det noested. Jeg driver med den samme modden (ASUS P4C800 dlx), se denne tråden. mvh r. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå