Gå til innhold

Puttet en P4E i et P4C800 E-Deluxe HK, og noe ...

cyrilf

Anbefalte innlegg

Det som skjedde var rett og slett at skjermen ikke ga livstegn fra seg.

CPU'en blir varm, viftene går, harddiskene lager lyd, jeg kan åpne cd-rommen og dvden, vifta på skjermkortet går.

Men skjermen gir ingen informasjon, og det er lite som tilsier at selve Operativ Systemet blir startet.

Tar man ut RAM'en så piper hovedkortet, tar man ut skjermkortet skjer ingenting, ved bytte av CPU skjer ingenting, ved bytte av skjermkort skjer ingenting.

Det er høyst usannsynlig at hovedkortet er ødelagt, det ble åpnet for et par timer siden.

Det er kanskje også verdt å nevne at for 5 dager siden så ble P4E'en forsøkt på et eldre hovedkort, der akkurat det samme skjedde..

Den store X-faktoren er at etter at man har hatt P4E'en i hovedkortet, som er et Asus P4C800 E-Deluxe kort, så fungerer ikke engang en gammel P4 Celeron 1.8Ghz, det er ingenting jeg har prøvd som har klart å få skjermen til å reagere... Jeg forstår ikke hva som kan være galt.......

Noen ideer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Samme symptomene har jeg på en budsjett-PC jeg holder på å lage akkurat nå. Jeg har resonert meg frem til at CPUen er nyere enn hovedkortet, og at jeg kanskje må oppdatere BIOS på hovedkortet for å få det til å gjenkjenne CPUen.

Budsjettmaskinen har et Asus P4S800 hovedkort og en Celeron D 2,67 GHz CPU. Min teori er at D-Celeron'en ikke gjenkjennes av hovedkortet fordi det er levert med en "hauggammel" BIOS-versjon.

Men hvordan får jeg oppdatert BIOS uten CPU ... Hmmm....

Lenke til kommentar

Oppdatering: Sjekket Supportsidene til ASUS, her er det oversikt over

hvilken BIOS-versjon du må ha til P4C800E-Deluxe for å ha støtte til ymse CPUer:

P4-3E GHz (800 FSB, L2 cache:1MB, HT, 90nm) ALL 1017

P4-3.40E GHz (800 FSB, L2 cache:1MB, HT, 90nm) ALL 1017

P4-3.40 GHz Extreme Ed. (Socket478, 800 FSB, HT) ALL 1016

PS! Har en maskin stående med P4C800E-Deluxe jeg også, meget godt fornøyd med det hovedkortet!

Endret av MarlboroMannen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...