Kenneth Dammyr Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Hei Har fått det for meg at jeg skal encode og brenne video på DVD. Har en 6 minutters film, som er ganske heftig redigert,altså alle bilder er fargebehandlet etc. Har brukt Premiere Pro 1.5 Så skulle jeg først encode den til diverse formater. Det var de ferreste som fungerte. Den hang seg under prosessen. Hvis jeg løsnet litt på kvaliteten gikk det bedre. Derimot DV AVI gikk fint Så kom klimakset; skulle brenne ut på DVD. Etter en fin tur på Elkjøp for DVD-R plate trykket jeg start og den gjorde som jeg ba om. Men etterhvert hang den seg igjen. Første gangen uten feilmelding, så firet jeg på kvaliteten.(Fra Dolby Digital til kun Dolby ) Nå gikk det bedre, men etter veldig lang tid vel og merke fikk jeg en liten notis. (se bilde) Maskinen henger ikke(HT ), men etter det jeg kan se jobber den ikke med brenningen, den bare står der. Det kan da ikke være riktig at den skal bruke så lang tid på å brenne... Dette ble mye informasjon, men for å oppsummere: Er det Rammen det står på? Maskinvare: Abit IC7 Max3 Intel P4 3.0Ghz @ 3.6Ghz (Boxed) GeIL Ultra Platinum PC3500 512x2=1024MB WD Raptor 36,7GB WD 250GB,SATA,8MB NEC 1300A Programvare: Windows XP Pro SP2 Adobe Premiere Pro 1.5 NEC Firmware 1.0B Hjelp! Videoredigering PC som ikke kan encode video Lenke til kommentar
Sink Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Er vel bare å trykke "Ctrl + Alt + Del" da for å sjekke hvor mye ram du bruker, og om du har for lite. Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 30. november 2004 Forfatter Del Skrevet 30. november 2004 Gjorde det, men da var det fint. Men når Premiere har hengt seg virker det som den slutter å bruke ressurser. CPU-bruk ligger på 1-2%, altså fri. Lenke til kommentar
slimboy Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Mine erfaringer med oppgradering fra 1 - 2GB ram var: ingenting Jeg hadde jo håpet at det skulle bli noe likt som å gå fra 256 - 512 , eller fra 512 - 1 GB, men det var det ikke gitt. Nå skal det sies at jeg ikke bruker Premiere, men Pinnacle Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 2. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2004 Blir som pizza og pølser vel... Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Med den maskinen så er det vel bare ram det kan være. 1024 er ikke så mye når man bilderedigerer heller. Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 2. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2004 Ja ok... Kunne du begrunne dette? Synes egentlig det er litt rart at det skal være nødvendig med så mye. Det er klart kjører du en del bilder på 6 MP/16-bit TIFF blir de tfort fullt i minne Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå