Gå til innhold

Bøyde CPU pins? Ikke noe problem!

Anbefalte innlegg

Hey igjen.. nytt problem.

På EPoX EP-8KDA3J hk,et står det bare FF på den led greia på hk! :hmm:

står i hk manual at et betyr enten feil innsatt bios brikke, feil bios, øgelagt hk\hk feil eller et pci\agp kort som ikke er satt inn riktig..

Da cpu viften ble montert glemte vi og løfte over flippen på kjøleren så kjøleren satt litt løst. :blush: men den hadde kontakt med cpu og satt egentlig bra.. starta pcen i noen sek men sto bare FF.. skjekket at alt satt riktig. prøvde igjen FF har riktig ram for det ble bestilt som pakketilbud på komplett.no..

kan cpu ha blitt ødelagt på de 3-4 sek den sto på da når cpu kjøler ikke var festet skikkelig??? :cry: Eller kan hk være "Dead on arival"?

mvh Hans Georg

Edit: endra tittel nå som det funker!! :D

Endret av Tnn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På mitt og alle andre sine Epox kort jeg har sett står det FF når alt er i orden :dontgetit:

Cpu kan være ødelagt, det er litt vanskelig å vite før du har prøvd litt flere ting.

Prøv å reesette bios. Det står det hvordan du gjør i manualen din.

Test med en rambrikke hvis du har to.

Prøv med et annet skjermkort/cpu/ram hvis du har anledning til det.

Lenke til kommentar

kan prøve og resette bios da.. men annen cpu går ikke tror jeg..har liksom ingen ligende :p rammen virker.. har prøvd i annen pc.. menn har ikke pc 3200 ram og teste med.. har bare den som var med i pakken..

men hvis det står FF mens det er i orden på ditt så må vi prøve noe annet graffikkort tror jeg.. eller ram... skjerm får ikke noe signal og det piper ikke'no i pcen... kan være speaker som er feilmontert.. skal prøve mer i morgem

men den er værtfall ikke brent opp da?? 2800+ med litt dårlig mortert vifte??

Takk for at du kunne hjelpe! :thumbup:

mvh Hans Georg

Lenke til kommentar

Som sagt av Hardfredd, FF betyr "alt OK".

Altså når maskinen din starter så vil den kjøre POST (Power on Self Test), eller på godt norsk, "Strøm på, Selv-test".

Hvis det står noe annet en FF, da har POSt funnet en feil, og gir deg en kode, f.eks C1, som er minne/RAM.

Men hos deg er det FF, og da sier POST deg at alt den gikk igjennom fungerer.

Men tror ikke den sjekker skjermkortet, eller at den ikke raporterer feil på AGP porten el.

Konsulter manualen, evt. EPoX på mail/tlf (Skriv på engelsk ;) )

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har nylig kjøpt et EP-8KDA3+ Hk (rev.2) og fikk samma problemet.

Skjermen blinker i standby og er kølsvart. Jeg hadde en 3200+, to 512mb Corsair PC3200 brikker, og et 9600 pro skjermkort. Stod bare FF på hovedkortet.

Jeg fant ut lenge etter at jeg hadde klart å knekke to pinner bakpå cpuen, så jeg håper at dette skjedde før mitt første forsøk på å boote, og at det var dette som var problemet.

Jeg skal kjøpe meg en ny 3200+ eller 3400+, avhengig av hvem som klokker best (meninger om dette?), og håper på at dette går bedre.

(Er det riktig at mobile cpuene ikke passer på EPOX 3KDA3J/+?)

Lenke til kommentar

Jeg har bestillt et abit nf7-s v2, da mitt 8rda3+ bare bugger!

Restarter plutselig med en cpu temp på 37 grader, andre ganger blir bare skjermen svart mens vifter surrer og går. Tenkte også jeg skulle ha ned klokkefrekvensen litt, men det gikk ikke! restartet med cpu hastighet satt til 800mhz, og cpu has been changed. måtte la den stå på det jeg hadde den på for å komem videre!

Lenke til kommentar

jeg har en XP-M 2400 her, og det funker på sett og vis.... Jeg kommer inn i windows, men blir hivd ut nå og da.

Grunnen til at det får så mye ros er at det er et knallbra kort, som blir uhyre utsabilt med tiden... Er min teori. Men en kamerat har samme kortet som han kjøpte samtidig med meg, men han fikk med chipsetvifte. Det er det ikke på min. Kan være at han har en nyere versjon, som også funker mye bedre.

Lenke til kommentar

Rart å høre at så mange har problemer med dette kortet. Har aldri oppelvd problemer med det selv og det kjørte 230 mhz FSB rett ut av esken.

Men trådstarter kjører jo med A64 og et helt annet hovedkort så det er jo ikke relevant.

Du har prøvd det du har annledning til å prøve og da er det bare å sende det inn. Antakeligvis får du et nytt, eller hvis du er uheldig finner de ingen feil og du må betale porto. Good luck ;)

Lenke til kommentar

hadde lignende problemer tidligere i høst med 8KDA3J og en 3000+...

sendte komponenter frem og tilbake til komplett i en måned. først byttet jeg hovedkortet, så byttet jeg både hk og cpu, før jeg sendte inn hele maskinen.

problemet var rammen(TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack)(de virket på andre maskiner). har nye brikker av samme type nå, og det virker...

se også denne gamle tråden

helt sikkert dumt spørsmål, men har du firepins 12V kontakt på PSU?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

DET FUNKER!!! :dribble: det er så utrolig gull!! hehe... åhh seriøst!! jeg tok av cpu vifta for en siiiste inspektion av pcen hennes og jeg hva jeg fant ut? :whistle: OI! det var det visst bøyd hele 8 pins på prossesor!! :blush::(:whistle:

MEN!! jeg satte meg ned og bøyde dem rette igjen og gjett hva? JA riktig!! når jeg satt i cpu igjen og startet opp så begynte HK led og vise masse tall og jeg hadde skjermbilde og den boota!! :!: :D:w00t::dribble::cool:

jeg er så i ekstase nå at jeg tror det ikke selv!! hehe DET FUNKER!!

hadde aldri trodd at den cpu ville ha noe liv ! :!:

slenger opp et dårlig bildet som viser hvor ødelagt pinsene var!!

i hjørnet så pinsene ut som en S og de på siden sto omtrendt sånn:

/

post-25-1105976096_thumb.jpg

Lenke til kommentar
DET FUNKER!!! :dribble: det er så utrolig gull!! hehe... åhh seriøst!! jeg tok av cpu vifta for en siiiste inspektion av pcen hennes og jeg hva jeg fant ut? :whistle: OI! det var det visst bøyd hele 8 pins på prossesor!! :blush::(:whistle:

MEN!! jeg satte meg ned og bøyde dem rette igjen og gjett hva? JA riktig!! når jeg satt i cpu igjen og startet opp så begynte HK led og vise masse tall og jeg hadde skjermbilde og den boota!! :!: :D:w00t::dribble::cool:

jeg er så i ekstase nå at jeg tror det ikke selv!! hehe DET FUNKER!!

hadde aldri trodd at den cpu ville ha noe liv ! :!:

slenger opp et dårlig bildet som viser hvor ødelagt pinsene var!!

i hjørnet så pinsene ut som en S og de på siden sto omtrendt sånn:

/

samme skjedde med meg :( jeg bøyde pinsene opp igjen og satt den i, men virket ikke :no: så jeg tenkte at jeg skulle prøve å rette litt bedre å da knakk selfølgelig en pinne :thumbdown:

Så det blei ny cpu på meg, P4 3.0Ghz --> 850kr :w00t::thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...