stigfjel Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Lurer litt på hvordan det lønner seg å plassere diskene i kabinettet. Min SCSI-disk røk for 2 uker siden (den hadde en periodisk feil, og sånne er vanskelige å påvise), så jeg sendte den inn til komplett. De testet den, og heldigvis for meg klarte de å finne feilen. En ny SCSI-disk er nå på vei . Det jeg lurer på, er følgende: Mitt fulltower, et Lian Li PC75 har plass til 6 disker i front, hvor to vifter blåser rett inn på disken. Men diskene må da stå vertikalt for at jeg skal kunne få plass til 6 disker. Kan dette være skadelig for disken? Jeg spurte komplett, og der fikk jeg høre at jeg måtte regne med at disken slites fortere når den står vertikalt enn når den står vannrett. Spurte også om de andre diskene når jeg først var i gang. Jeg har denne maskinen på minst 12 timer hver dag, og fikk da høre at med mitt bruk, måtte jeg regne med å bytte ut diskene etter 2 års bruk. Hva er deres mening? Dette er ikke noe kritikk til komplett, de har gjort alt riktig. Lenke til kommentar
Blacksheep Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 (endret) 2 års bruk....den var vel litt drøy synes jeg, men diskene har jo en garanti på mere enn dette eller hva? Jeg har en maskin som inneholder 17 harddisker, og den går døgnet rundt, ut fra den med at 12 timers bruk hver dag gir ca 2 års bruk hehe, da skulle det ikke være liv i maskinen nå. Men det har vel med om det er "effektivt" bruk eller idle. Men det hadde vært artig å faktisk fått litt tall fra webshopene om hva de får inn av disker i forhold til hvor mange de selger, og hvor lang tid de har vært i bruk før de ble returnert osv. Kansje en jobb for hw.no, satte opp litt statestikk. En annen ting jeg ikke kan skjønne, er at det skal være mer slitasje på en HD ut fra vinkelen den står plassert i. Jeg antar da at mekanikken er såpass balansert at det ikke spiller noe rolle om de så sto på skrå, så lenge de får stå i ro. Endret 30. november 2004 av Blacksheep Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå