DIE2K Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Morn, Jeg har et Jensen Scandinavia USB wireless adapter. Nyere type som Jensen kaller dem. Den bruker et Intersil Prism 3.0 chipset. Men det jeg lurer på er hvordan jeg skal få installert det. Jeg har prøvd selv, men jeg har ikke fått det til. Jeg er heller ikke så god med linux enda, men jeg har en venn som kanskje skjønner mer. Han har også prøvd og få opp WLAN på en linux maskin, men han har ikke fått det til heller. (han har da ikke prøvd mitt Prism kort) Kunne noen kommet med en løsning? Jeg bruker Slackware 10.0 og som sagt et Jensen Scandinavia USB wireless adapter. Håper noen kan hjelpe.. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Det er en kjentsak at WLAN og Linux ikke er gode venner. Har du oppgradert kernelen til 2.6.7? Hvis ikke, bruker du kernel 2.4.26, og den har ikke så god støtte for hardware som 2.6.7 har. Men WLAN er et problem selv i 2.6-kjerner ennå. Lenke til kommentar
Psy Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 (endret) Det er en kjentsak at WLAN og Linux ikke er gode venner. Har du oppgradert kernelen til 2.6.7? Hvis ikke, bruker du kernel 2.4.26, og den har ikke så god støtte for hardware som 2.6.7 har. Men WLAN er et problem selv i 2.6-kjerner ennå. Hva er dette for noe tull? WLAN og Linux funker faktisk ganske så bra. Det som mangler er tools som kan autokonfigurere slikt automatisk. Trådstarter bør se på ndiswrapper Edit: Så at det sto prism. Da bør du prøve http://www.linux-wlan.org/ før ndiswrapper. Pass på at wireless-tools er installert. Endret 30. november 2004 av Psy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå