Gå til innhold

Kjøp via utenlandske webshopper

Anbefalte innlegg

Jeg må nesten bruke en engelsk webshop (CCL computers eller MicroDirect) for å få tak i kortet jeg vil ha (Compro føres såvidt jeg kan se ikke i Norge). Jeg kjenner noen i England som det kan sendes til og som kan ta kortet med seg når hun kommer til Norge.

-Er det noen som har erfaringer med å handle på denne måten?

-Slipper jeg å betale toll på kortet når hun tar det med seg i bagasjen?

-Hvis noe skulle gå galt, hvilke rettigheter har jeg med tanke på reklamasjon eller garanti?

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tusen takk for linken, bentose!

Men det var litt diffust. Det har tidligere vært sagt at man betaler toll (som da blir det samme som VAT eller MVA) til landet som varen handles TIL, ikke landet den kommer FRA, i dette tilfellet til Norge. Men når hun henter forsendelsen i England, betaler hun seff vanlig VAT der, og hun har tidligere opplevd å få TILBAKEBETALT VAT-andelen ved innreise til Norge med hardware (det var da en hel Mac).

Når det står under den linken at grensa for tollfri innførsel ligger på 6000 (som jeg trodde var på 200,- men som nå tydeligvis er dramatisk hevet), blir da summen av det hele at jeg får varen HELT AVGIFTSFRITT? Strålende smutthull i så fall, men det virker litt for godt til å være sant.

Lenke til kommentar

Grensa er fortsatt 200,- på det som vert importert, men dersom du reiser til

utlandet og er vekk meir enn 24 timar kan du ta med varer for inntil 6000,-

I ditt tilfelle så må din bekjent i England kjøpe varen i sitt navn og ta den med.

Om ho må betale engelsk moms er eg ikkje heilt sikker på.

Det vert vel det same som om vi køyrer over svenskegrensa og kjøper noko i

ein butikk der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...