Gå til innhold

ny amd 939, spill pc, 14000 kr

Anbefalte innlegg

hei. :)

endelig har jeg fått litt penger mellom fingrene, og ny pc skal kjøpes. forhåpentligvis sitter jeg å spiller en grafisk perle på lille julaften :D . jeg har tenkt å benytte meg av komplett.no's "pc-bygger". jeg vil at de skal sette sammen pc'n for meg, er nemlig ikke noen kløpper med slike ting selv. kan ikke bruker mer enn 14000 kr. socket 939 er vel bra siden det er mer fremtidsrettet med tanke på oppgraderinger? tenker på dette oppsettet:

-chieftec kabinett med 360 watt's strømforsyning.

-msi k8n neo 2, nforce 3, platinum-54g.

-AMD athlon 64 3500+

-corsair value S PC3200 DDR-DIMM 1024 mb kit.

-gainward geforce 6800 utlra 256mb. "utlra/2600 GS".

-seagate barracuda 7200.7 160 gb S-ATA 8 mb catche.

-NEC dvd recorder.

-win xp home....

dette gir en sluttsum på 14175 kr. er 360 watt nok strøm til dette oppsettet? er rammen bra og stabil? jeg skal ikke klokke noe som helst. regner med at alle spill vil kjøre smooth på fullt....

takker for alle seriøse svar! :thumbup:

edit: post 900 :cool:

Endret av Gamer-guru
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
360 vil nok holde!

rammen skal være grei!

sikker på at du ikke vil vente på nForce4?

Du kan eventuelt ta utgangspunkt i november-tilbudet til netshop og se om du får det billigere da... ;)

når kommer nforce 4? uff, jeg har ventet over et år på ny pc...og man vil jo nesten aldri det HELT NYESTE...pluss, er vel ofte en del "barnesykdommer" når nye hk kommer?

Lenke til kommentar

hadde personlig gått for ein anna psu enn den 360W... vissd u skal vere framtidsretta kjøper du enten ein northq 400W eller f/s 400W... 360W blir lite ed seinare oppdateringe rog kjipt å måtte bruke peng på psu i seinare tid.. heller overkill og sitte med det i ein periode enn akkurat nok og måtte bruke peng på det "kvar gong" pcen oppgraderes...

Lenke til kommentar

Jeg tror kanskje jeg hadde kjøpt et annet kabinett, chieftec er jo ikke verdens mest stille... antec bqe eller lignende med 120mm vifte hadde vært et must for meg.

Jeg hadde ikke giddet å gå for ultra til over 4000kr når gt koster 3000kr (netshop el mpx, husker ikke)...

Pass på at du får "winchester" utgaven av AMD athlon 64 3500+, den utvikler ca 50% så mye varme som den gamle utgaven :)

Lenke til kommentar

IKKE kjøp på PCbyggeren på komplett,blir så mye dyrere en hvis du bygger selv!

Kjøp en A64 3000+ "Winchester" den får du klokkettil samme ytelse som 3500+ eller mere, pluss på en Thermalrigth XP120+120mm vifte!

kjøp 6800gt og klokk til et Ultra!

kjøp XMS serien til COrsair ikke value!

og kjøp en bra PSu med minst 450w, det holder imasse vis!

Lenke til kommentar
IKKE kjøp på PCbyggeren på komplett,blir så mye dyrere en hvis du bygger selv!

Kjøp en A64 3000+ "Winchester" den får du klokkettil samme ytelse som 3500+ eller mere, pluss på en Thermalrigth XP120+120mm vifte!

kjøp 6800gt og klokk til et Ultra!

kjøp XMS serien til COrsair ikke value!

og kjøp en bra PSu med minst 450w, det holder imasse vis!

jeg skal hverken bygge selv eller klokke noe som helst....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...