Dickhi Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Hei Hvordan kan får jeg til mysql til å funke i lokalt nettverk, og hvordan får jeg websiden til å kommunisere med databasen.. Bruker XITAMI som web server over lokalt nettverk... Skal ikke ha internett på nettverket.. Noen som kan hjelpe meg??? Mvh Sven Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 hvordan skal du få mysql til ikke å fungere på et lokalnettverk.. mysql lytter på port 3306. hva slags nettverk du har rundt dette er uinteressant, (så lenge det er ipnettverk selvsagt) Lenke til kommentar
Dickhi Skrevet 30. november 2004 Forfatter Del Skrevet 30. november 2004 hmmm.. ok.. men hvordan skal jeg få php sidene som ligger på det lokale nettverket til å samarbeide med databasen?? Jeg får denne feilmeldingen!!! Client does not support authentication protocol requested by server; consider upgrading MySQL client.. Håper du kan svare... Mvh sven Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 hvilken versjon av php har du, og hvilken versjon av mysql? Lenke til kommentar
Dickhi Skrevet 30. november 2004 Forfatter Del Skrevet 30. november 2004 har mysql 4.1.7 og mysql client v 5.0. php 4.3.9.. Jeg får vanlige php script til å fungere, men ikke å koble opp til database.. Mvh Sven Lenke til kommentar
christt Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Kan du gi oss litt mer informasjon. F.eks på hvilken måte du prøve å koble til databasen. Litt kode kanskje... Husk at du må sette brukerrettigheter slik at du har rettigheter til å koble til mysql serveren utenfra ikke bare fra localhost. Lenke til kommentar
Dickhi Skrevet 30. november 2004 Forfatter Del Skrevet 30. november 2004 <?php $hostname = "localhost"; $user = "root"; $password = " "; //her har jeg skrevet mitt passord $db = "boks"; $connection = @mysql_connect($hostname, $user, $password) or die (mysql_error()); @mysql_select_db($db); //koblet til database ?> Lenke til kommentar
christt Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Kjører PHP og mysql på samme server? Hvis ikke blir det vel litt feil å bruke localhost som $hostname. Lenke til kommentar
Dickhi Skrevet 30. november 2004 Forfatter Del Skrevet 30. november 2004 det er på samme server ja.... Lenke til kommentar
christt Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Da skjønner jeg egentlig ikke spørsmålet ditt. Hva er det du vil gjøre? Og hva er det som gir deg denne feilmeldingen? Client does not support authentication protocol requested by server; consider upgrading MySQL client.. Lenke til kommentar
Dickhi Skrevet 30. november 2004 Forfatter Del Skrevet 30. november 2004 jeg vil få php siden til å koble opp til databasen... men forløpig har jeg bare testet den på localhost pc`en. altså på den pc`en både php`en og mysql`en ligger... Men etterhvert skal det bruker fra et nettverk.. vet ikke hvorfor jeg får feilmeldingen.. Lenke til kommentar
christt Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Har du nettopp oppgradert mysql, men bruker en tabell med brukerdata fra en eldre versjon så fall kan det skape problemer. Da bør du oppdatere brukertabellen. Sjekk her Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå