Dr_VingTor Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 har nettopp kjøpt en TerraTec Cameo Grabster 200, men sliter med å få den til å funke slik den skal... bruker Ulead DVD moviefactory 3, som følgte med den, men har også prøvd 2 andre programmer, windows moviemaker og det lille som fulgte med på CD. samme problem i alle tilfellene.. når jeg prøver å ta opp fra videokameraet, får jeg bare tatt opp i 160x120.. og bildet er ikke bra i det hele tatt, mye forvrengning i bildet og ellers helt rart... mpeg funker ikke i det hele tatt... (får beskjed om feil bitrate til oppløsningen... ikke at det var noen rart.) her er et bilde som viser hvordan ting ser ut... dette er jo ikke akkurat slik jeg hadde tenkt det... trur programvaren funker, men at det er selv enheten som ikke leverer større oppløsning, men det skal den jo kunne... Noen som vet hva som er feil, eller hva som kan være feil? (Bruker windows XP, SP2) Lenke til kommentar
Beatnik Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Min TerraTec funker upåklagelig med både Ulead VideoStudio, Windows Movie Maker og flere til. Eneste jeg kan tenke meg er at du kanskje ikke har USB2, men den gamle USB'en som er ca. 40 ganger langsommere? Lenke til kommentar
Dr_VingTor Skrevet 30. november 2004 Forfatter Del Skrevet 30. november 2004 har USB 2.0 bygde ny PC i sommer, har 8 USB 2.0 porter på den... ASUS P4P800-E DELUXE P4 2,8GHz Prescott Sapphire Radeon 9800PRO 512 MB DDR-SDRAM så dette skulle nok holde i lange baner.... Lenke til kommentar
Beatnik Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Det er iallfall mye kraftigere saker enn den bærbare PC'en jeg bruker, men jeg har ingen problemer med å overføre 720 x 576 MPEG-2. Har du prøvd å overføre fra noe annet enn videokamera? F.eks. fra en VHS-spiller? Jeg kjøpte Grabsteren for å digitalisere gamle Beta- og VHS-bånd, men bruker den nå også mye til å digitalisere fjernsynssendinger på direkten (billig alternativ til en DVD-recorder). Ved å koble den til en annen analog kilde kan du finne ut om det kanskje er analogutgangen på kameraet som er problemet. Lenke til kommentar
Dr_VingTor Skrevet 30. november 2004 Forfatter Del Skrevet 30. november 2004 jippi fant ut av det... det var gamle drivere for usb portenen som var lagt inn... (de som fulgte med windows xp), driveren for usb 2.0 hadde ikke blitt lagt inn, selv om det stod at en bare trengte å legge inn sp2 for at det skulle skje... men nå funker det!!111 Lenke til kommentar
Beatnik Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Bra det ordnet seg! Da får du forhåpentlig like mye glede av Grabsteren som jeg har hatt. Og attpåtil har du fått USB2-fart på alle portene dine, som helt siden i sommer har kjørt i krabbefart. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå