Gaston Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Jeg og andesam (en forumist her på forumet) diskuterte forleden dag om hva som var det viktigste med en PC. Han begynte å bable om at arkitektur og dall, men det er utenfor denne diskusjonen. De tre viktigste tingene ved en PC! Jeg mente at hvis man hadde veldig bra med mhz, mye RAM og et bra skjermkort har man sikra seg en ganske god PC uansett merke på de forskjellige komponentene, men nå tenker vi utenom GB, skjerm og tastatur o.l. Jeg mener at disse tre tingene er viktigst når det gjelder en PC som man f.eks skal spille på. 3,08 Ghz 1024 RAM Og et utrolig bra skjermkort Da mener jeg at man har kommet langt og det er de tre viktigste tingene når det gjelder en bra data. Hva mener dere..? Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Hovedkort, cpu og ram er de viktigste komponentene synes jeg. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Joda forsåvidt , men jeg mener da det er enda viktigere at komponentene "passer" sammen , feks at minnet er av riktig hastighet og at det er kompitabelt med hk og at det ikke oppstår konflikter . Lenke til kommentar
AgUr Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 tastatur, hk, ram, cpu, hd, og skjermkort (trenger ikke bedre enn integrert though) btw, denne topicen skal flyttes eller avsluttes, har ingenting her å gjøre Lenke til kommentar
Gaston Skrevet 30. november 2004 Forfatter Del Skrevet 30. november 2004 Som jeg sa så driter vi i tastatur og sånt for nå, menhva som er det grunnleggende for en PC...hva er det? Man må jo ha et et hovedkort uansett og at man har superbra komponenter så sier det jo seg selv. Da har man et bra hovedkort. Det jeg prøver si her at disse tre tingene (RAM, MHZ og Skjermkort) er de viktigste tingene for en bra PC og resten henger etter selfølgelig som tastatur, mus, skjerm, CD-ROM stasjoner, GB osv. (Helst FLYTT denne tråden om den kom i veien for noe/noen) Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Vil si at chipset går inn i den rekken. Lenke til kommentar
Coffie=JavaCode Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Skjerm er jo viktig. Lenke til kommentar
Potetfar Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Du trenger egentlig det meste i en PC. Prosessor kan du ikke starte uten, og uten skjermkort er det ikke så mye du kan få gjort, samme med skjerm. PCen kan også bli litt kranglete å starte opp uten RAM. Og selvfølgelig hovedkort, uten det kommer man ikke lang selv om man har aldri så bra komponenter. Lydkort kan også være fint å ha, hvis ikke du har integrert lyd. Altså, du trenger det meste. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 (endret) Edit: slettet . Endret 30. november 2004 av Snekker`n Lenke til kommentar
AgUr Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 (endret) Som jeg sa så driter vi i tastatur og sånt for nå, menhva som er det grunnleggende for en PC...hva er det? Man må jo ha et et hovedkort uansett og at man har superbra komponenter så sier det jo seg selv. Da har man et bra hovedkort. Det jeg prøver si her at disse tre tingene (RAM, MHZ og Skjermkort) er de viktigste tingene for en bra PC og resten henger etter selfølgelig som tastatur, mus, skjerm, CD-ROM stasjoner, GB osv. (Helst FLYTT denne tråden om den kom i veien for noe/noen) jeg antar at du mener cpu når du sier MHz, og harddisk når du sier GB. jeg vil si at harddisken(e) har en god del å si om det er en bra pc eller ikke. litt stor forskjell på en gammal 5400rpm og en scsi harddisk på 15000 rpm hovedkortet har også en del å si, for man får plutselig en del ekstra stasj ved å bruke en del penger på det. bluetooth ir wlan osv osv. 14" skjerm er jo heller ikke noe å skryte av i forhold til en 19" lcd skjerm (uansett hvor mye cs spillere er overbevist om at de merker forskjellen på responstiden på lcd og crt) Endret 30. november 2004 av AgUr Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Vi kan først begynne å utelukk det unødvendige: -Mus -Lydkort/-krets -Høyttalere -Optiske drev -Floppystasjon -Nettverkskort/-krets -Kabinett Lenke til kommentar
andesam Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Han begynte å bable om at arkitektur og dall, men det er utenfor denne diskusjonen. Det var jo det disskusjonen gikk ut på. Du mente at det er viktig at en prosessor er rask (mange ghz), mens jeg mener det er viktigere hvordan prosessoren er bygget opp. Men dette er en veldig usaklig disskusjon. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 (endret) Ja, dette blir usakelig... Men jeg må få svare på selve topicen: Hva er viktigst i en PC?Svar: Strøm - uten strøm fungerer ingen av komponentene i en PC. Endret 30. november 2004 av Mr D Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Ja, dette blir usakelig... Men jeg må få svare på selve topicen: Hva er viktigst i en PC?Svar: Strøm - uten strøm fungerer ingen av komponentene i en PC. LOL Spøk til side så tør jeg påstå at den viktigste "delen" når det kommer til PC er brukeren, da det er brukeren som er annsvarlig for at alle komponentene fungerer sammen og at PC er bra nok til det bruksområdet som er ønskelig Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Å diskutere hva som er viktigst i en PC blir bare tull. Det er visse ting som cpu, ram, disk, hovedkort, skjermkort og PSU som må være tilstede for at maskina i det hele tatt skal kunne brukes (i tillegg bør en ha en skjerm og mus/tastatur) En kan da si at disse tingene i utganspunktet er like viktige. Når denne "infrastrukturen" er på plass avhenger viktigheten til de forskjellige komponentene av hva maskina skal brukes til. Det som er viktig for en som spiller mye (ett godt skjermkort) trenger ikke være like viktig for en som driver med musikk. Til opplysning er Hertz (Hz) per definisjon = svingninger per sekund. 1 MHz = 1 million svingninger pr. sek. 1 GHz = 1 milliard svingninger pr. sek. Lenke til kommentar
General_musa Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 jeg fikk dette på eksamen i dag... måtte bare si det, syntes det var litt vittig... ps, hva i helvete er OLE i datasammenheng? Lenke til kommentar
Kurt P Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 jeg fikk dette på eksamen i dag... måtte bare si det, syntes det var litt vittig... ps, hva i helvete er OLE i datasammenheng? er ikke det ferdigbygde pcr ? som dell f.eks.. hp , packard B osv osv. . Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 jeg fikk dette på eksamen i dag... måtte bare si det, syntes det var litt vittig... ps, hva i helvete er OLE i datasammenheng? er ikke det ferdigbygde pcr ? som dell f.eks.. hp , packard B osv osv. . Du blander nok med OEM (original equipment manufacturer) OLE - Object Linking and Embedding Lenke til kommentar
Kurt P Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 jeg fikk dette på eksamen i dag... måtte bare si det, syntes det var litt vittig... ps, hva i helvete er OLE i datasammenheng? er ikke det ferdigbygde pcr ? som dell f.eks.. hp , packard B osv osv. . Du blander nok med OEM (original equipment manufacturer) OLE - Object Linking and Embedding det gjorde jeg nok ! Viste det var noe OEM/OLE greier c.. så var jo ikke helt på jordet.. Lenke til kommentar
nixon Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 De viktigste komponentene er de komponentene som er nødvendige betingelser for at man skal få gjort det man ønsker. Slike nøkkelkomponenter er ALLE like viktige fordi de alle som en er minstevilkår for at maskinen skal kunne fungere i det hele tatt. Hvis maskinen slutter å fungere som ønsket dersom man tar bort en aktuell komponent så vil denne komponenten være en nøkkelkomponent. Alle nøkkelkomponenter er akkurat like viktige! Rent logisk, ikke sant? Alle andre komponenter er mindre viktige enn nøkkelkomponenter som nevnt over. F.eks. musematte og slikt tullball... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå