carphedo Skrevet 30. mai 2002 Del Skrevet 30. mai 2002 Jeg har nettop kjøpt meg GeForce4 Gainward ti4400 med 128ddr ram. Prosessoren min er en P3 800 mhz og jeg har 512ram... Jeg kjørte testen 3Dmark2001 SE og fikk litt over 4000 3dmarkz.. dette resultatet var jo omtrent som forventa, men så prøvde å kjøre counter-strike på 1024x768 gikk den på max 60 fps og !!!JA!!! jeg har satt maxfps'en til 100! har nettop formatert og instalert de rette driverene osv.. alt skulle jo egentlig være greit.. hva i helvette kan være galt..???!! alle spill går like dårlig som dette, så det er ikke cs'n det er noe galt med.. en kamerat av meg har en 750mhz AMD duron, 512ram og 3d blaster geforce2 mx creative.. selv han kjører counter-strike og alle andre spill bedre enn meg.. cs'n hans går stabilt på omtrent 80-90 fps.. !dette sier sitt! Lenke til kommentar
Squeegie Skrevet 30. mai 2002 Del Skrevet 30. mai 2002 Prøv å skriv fps_max i console og se hva du får. Har opplevd på visse pc'er at den har låst seg på en viss fps, men viss den gjør det kommer den nesten ikke under 60 heller. Så i teorien skal du ikke merke noen forskjell... Lenke til kommentar
ponke Skrevet 30. mai 2002 Del Skrevet 30. mai 2002 Om du bruker Windows XP, skaff deg nvidia refresh rate fix. Søk på google.com eller let på http://www.voodoofiles.com Mvh kjello2 Lenke til kommentar
aG_ Skrevet 30. mai 2002 Del Skrevet 30. mai 2002 Den refresh rate fixen hjelper nok ikke på FPS'en tror jeg. Mildt sagt frustrerende å ikke få kjørt spill bra med et såpass kraftig skjermkort. Jeg vet ikke hvordan Geforce 4 reagerer med eldre cpu'er som p3. Brodern har p3 800 med g3 ti200 og han får ikke halvparten så bra grafikk som meg. Uansett: du burde jo hatt over 60 fps i CS o.l spill. Vet ikke hva som er galt, og om det er noe galt i det hele tatt. Lenke til kommentar
Hoppesagåsa Skrevet 30. mai 2002 Del Skrevet 30. mai 2002 Problemet ditt er at du ikke har installert refreshrate-fix. Husker ikke adressen til den, men søk på google. Men husk at denne ikke fungerer med nvidia-drivere nyere enn 23.xx. Deretter kan du gå inn i CS å skrive fps_max 99. Står v-sync på vil du ikke få raskere fps enn skjermens oppdateringsfrekvens. Skrur du av v-sync riskikerer du "tearing" i grafikken. Jeg garanterer at dette virker! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå