Gå til innhold

Pc til overs!

Anbefalte innlegg

hallo.

jeg har to pc'r, den ene bruker jeg til normalt bruk(spill, internett osv..), men den andre har jeg ikke peiling på hva jeg kan bruke til, mangler bare ram så er den i orden.

maskin beståt altså av:

AMD athlon XP 2600+ 1.917 GHz

EPoX-EP -8K9A9I (socket a)

Gainward ge-force4 MX440SE 128 MB SDR

så vis du har noen forslag så si ifra!, tenkte kanskje ftp eller htpc, men blir kanskje litt dumt å kaste bort pc'n på det..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
det er jo alltid kjekt å ha en server...web/ftp/filer...og den kan jo også funke som brannmur og spillserver om du trenger det...

...men, det beste du kan gjøre med den er å sende den til meg...jeg er lei lappisen min! ;)

jaok, gi meg adressa du så skal jeg sende den :roll:

EDIT: kan jo kanskje bruke den som det du sa, men funker det å bruke den både som (ftp)server og htpc samtidig?

Endret av jokkakim
Lenke til kommentar
det er jo alltid kjekt å ha en server...web/ftp/filer...og den kan jo også funke som brannmur og spillserver om du trenger det...

...men, det beste du kan gjøre med den er å sende den til meg...jeg er lei lappisen min! ;)

jaok, gi meg adressa du så skal jeg sende den :roll:

EDIT: kan jo kanskje bruke den som det du sa, men funker det å bruke den både som (ftp)server og htpc samtidig?

Etter å ha sjekket linken i signaturen din fant jeg ut at jeg ikke vil ha den allikevel...har ikke plass til en hel kommode! ;)

Edit: Jeg vil tro den kan funke som server og htpc samtidig, selvom jeg ikke er noen ekspert! ;)

Endret av krister461
Lenke til kommentar

altså det er jo en pc som er verd litt penger, men å gi den vekk er en veldig bra tanke :) sikkert en liten gutt som aldri hadde kunne fått pc som hadde blitt drit glad for den pcn der.

å hvis du ikke finner noen, så er jeg en litt større gutt som ikke sier nei takk :p

Endret av chil
Lenke til kommentar
altså det er jo en pc som er verd litt penger, men å gi den vekk er en veldig bra tanke :) sikkert en liten gutt som aldri hadde kunne fått pc som hadde blitt drit glad for den pcn der.

joa, men har en annen en til på 300MHz tror jeg, som han kan få :p

som sagt jeg kan godt gi det litt penger for den(ikke bruktmarket her så er redd for at moddisane skal bli forbanna) har ikke mye penger men litt ordner jeg i alle fall porto til den svære skoffa hehe.

send en pm hvis du vil bli kvitt den å ikke vil ha for mye

Lenke til kommentar

joa, men har en annen en til på 300MHz tror jeg, som han kan få :p

som sagt jeg kan godt gi det litt penger for den(ikke bruktmarket her så er redd for at moddisane skal bli forbanna) har ikke mye penger men litt ordner jeg i alle fall porto til den svære skoffa hehe.

send en pm hvis du vil bli kvitt den å ikke vil ha for mye

Har nok ikke tenkt å selge (spørs jo hvor mye jeg får da :p), det er jo en av grunnene til at jeg spurte om hva jeg kunne bruke den til.

Men altså kan den brukes som en "multi pc? (ftp server, htpc...)

Endret av jokkakim
Lenke til kommentar
Jeg vil bare minne om at forumet ikke er en markedsplass (så er dere advart i tilfellet denne tråden skulle gli ut).

Dessuten har vi en kategori som heter Hjelp til kjøp og salg av PC hvor en kan få et anslag over hva dette er verdt.

Edit: Hva med å bruke maskina til noe fornuftig, sett den opp til å kjøre Folding@Home :thumbup:

joa, men tror jeg heller setter opp en ftp og htpc istede.

Lenke til kommentar
Hva med ftp, htpc og folding@home på en gang? Regner ikke med at den kommer til å være veldig belasta? F@H kan jo kjøre 10-30% CPU når den ikke brukes til noe annet, så slipper du særlig varme på CPU også.

-Zlatzman

ja, kanskje, men bruker dette F@H mye av linja?!

Lenke til kommentar

Nei, tror ikke den gjør det i praksis. Det den gjør er å laste ned og laste opp en gang

i blandt, ellers så står den bare å arbeider (som ikke krever noe av linja). Jeg har

aldri lagt merke til det, bare så det er sagt.

Endret av Rafael
Lenke til kommentar
Nei, tror ikke den gjør det i praksis. Det den gjør er å laste ned og laste opp en gang

i blandt, ellers så står den bare å arbeider (som ikke krever noe av linja). Jeg har

aldri lagt merke til det, bare så det er sagt.

jaok, da er det kanskje noe å vurdere da.. :thumbup:

Lenke til kommentar

Folding@Home bruker bare CPU og RAM når det kjører, untatt når det skal laste ned en ny oppgave. Da laster det ned litt, men det er ikke store fila. Har ikke kjørt det så lenge selv, og jeg kjører på 15% CPU så det går lang tid mellom hver nedlasting. Regner med at noen som har drevet litt mer med det kan si deg litt mer nøyaktig hvor store filene er, og hvor ofte de laster ned nye. Folding@Home hjemmeside finner du her, og en tråd om det på hw.no finner du her.

-Zlatzman

Ser at jeg er treig til å skrive ja...

Endret av ZLatzman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...