Gekki Skrevet 12. november 2001 Del Skrevet 12. november 2001 Er ganske fersk på overklokking, så jeg lurte på om dere kunne gi meg en liten trinn-til-trinn guide til åssen man gjøre det. Vet at man skal sette opp FSB'en og multiplikatoren, men jeg er sikker på hvor mye jeg skal ta om gangen. Har ikke lyst til å ødelegge min nye Athlon XP 1900 ved å låse opp multiplikatoren osv. Har så lyst til bli en flink overklokker som dere her på forumet :smile: mvh, Lasse A. K. _________________ **** Gua = [krefter til å seire] **** [ Denne Melding var redigert av: Gekki på 2001-11-12 20:46 ] Lenke til kommentar
blackice Skrevet 20. november 2001 Del Skrevet 20. november 2001 Man tar ganske enkelt først som sist å låser opp prosessoren som beskrevet her: http://www.overklokking.no/cpu/athlon_xp_u...king/index.html Deretter er det bare å begynne å klokke oppover sakte, men sikkert eller kort og brutalt. Maskinen kan la være å starte opp hvis du klokker for mye, da får du restarte biosen og begynne på sist stabile hastigehet. Kjøling er veldig viktig da prosessoren utvikler mere varme desto mere du klokker den. Så sett i gang. Lenke til kommentar
[LOST]Snik Skrevet 20. november 2001 Del Skrevet 20. november 2001 Men siden du *ikke* vil låse opp, så kan du jo nøye deg med å stille fsb'en da. Siden du er helt fersk kan du stille opp en og en MHz(satser på at hk'et ditt støtter det). Så får du hvertfall se at det går bra første gang. Så blir du litt modigere etterhvert. Men om du ikke har god kjøling og kvalitetsram er det ikke sikkert det går så mange MHz. Min maskin klarte ikke 135MHz i lengden en gang(tvilsom RAM, ikke så god chipsettkjøling) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå