Predecessor Skrevet 30. mai 2002 Del Skrevet 30. mai 2002 Quote: Den 2002-05-30 22:22, DeejPhant skrev:Alle møter opp med balltre i lillestrøm kl12 imorgen...:razz: Skal vi spille stikkball? Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 30. mai 2002 Del Skrevet 30. mai 2002 Quote: Den 2002-05-30 22:39, Veslemøy skrev:Jeg må arrestere deg her.Hvis de har underskrift på en postoppkravslapp, så er jo varen allerede betalt. Postoppkrav er det samme som å handle varen kontant over disk. M.a.o. du får den ikke ut fra posten før porto og innhold er betalt.No bad feelings :smile: jippi! Nå må jeg begynne å starte hjernen før jeg åpner kjeften :smile: Du har selvsagt helt rett Lenke til kommentar
bidz Skrevet 30. mai 2002 Del Skrevet 30. mai 2002 snakk om og gå berserk over en liten filleting, så lenge du ikke har fått noe - så er saken rimelig grei. slikt kan skje, og det skyldes mest sannsynlig intern rutine hos endel inkasso byråer her i Norge, da det har skjedd hundrevis av slike feil de siste årene - via min jobb så har jeg samarbeidet tett med 2 inkasso byrå (samarbeidspartnere), og slike henvendelser var omtrent dagligt normale. ikke lenge siden jeg fikk inkasso krav selv, for en vare jeg bestilte og betalte via postoppkrav.. 1 måned etter jeg betalte for varen (litt vanskelig og lure seg unna postoppkrav), så fikk jeg inkasso kravet. veldig enkel løsning, det har skjedd en feil mellom topline.no og inkasso byrået, som har ført til at inkasso varsler/krav har blitt sendt ut til feil kundemasse - ring til inkasso byrået, snakk med en saksbehandler som har tilknyttning til topline.no (spørr), forklar situasjonen, og du får sikkert høre at det er noe feil som har skjedd i den siste transaksjonen mellom topline.no og inkassobyrået, og at du skal bare glemme regningen. Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 30. mai 2002 Del Skrevet 30. mai 2002 Til Veslemøy; det er nevnt i tråden at inkassoselskapet er Aktiv Kapital. Ellers kan det jo være en feil hos Topline. Sier ikke dette for å forsvare dem ettersom jeg ikke kjenner til dem, men jeg har opplevd å få flere inkassokrav fra en leverandør jeg ikke engang har kreditt hos. Grunnen til dette var overgang fra et regnskapssystem til et annet. Jeg gjorde dem oppmerksomme på forholdet men det skjedde vel en 2-3 ganger etter det igjen. Ble jo litt slitsomt etterhvert å skulle fakse over kvitteringen hele tiden, men til sist truet jeg faktisk med å la det gå hele veien om forliksrådet osv og siden da har jeg ikke hatt problemer overhodet. Lenke til kommentar
Predecessor Skrevet 30. mai 2002 Del Skrevet 30. mai 2002 Ble litt engasjert jeg. Jeg har mine mistanker til at Topline selger fakturaene til Aktiv Kapital. På denne måten får de pengene utbetalt fra Aktiv Kapital umiddelbart. Les mere HER Hvis dette er oppskriften på å holde liv i et firma, så tror jeg rett og slett at det er kroken på døra. Aktiv Kapital er seriøse, så de driver ikke med noe snusk. De vil heller ikke ha noe å gjøre med snuskefirmaer heller. Selvfølgelig kan vi alle feile, men det er jo merkelig at det skal være rutinesvikt stadig vekk. Ikke klarer Topline å overholde leveringstidene heller. Jeg vet ikke om de har vært inne på Weberfaringer og lest om seg selv. Det står det ganske klart om firmaet seriøsitet. 1,67 på Weberfaringer er ikke akkurat noe "highscore", eller hva? Lenke til kommentar
tokr Skrevet 30. mai 2002 Del Skrevet 30. mai 2002 For en del år tilbake fikk jeg et strengt inkassobrev hvor det sto at en regning på $0.00 (bodde I melbourne derfor dollar) ikke var inbetalt. Hvis ikke jeg snarest betalte $0.00 ville det påløpe diverse gebyr... og ikke minst stive RENTER. Ganske moro sak... Jeg skrev brev tilbake hvor jeg foreslo en betalingsplan... Betale hele beløpet på $0.00 i ti månedlige avdrag av $0.00 plus renter pålydende $0.00 inntil beløpet er infridd... Fikk ikke svar engang. Steike jeg som hadde gledet meg til og sende $0.00 sjekker til de :smile: Lenke til kommentar
SunChaser Skrevet 30. mai 2002 Del Skrevet 30. mai 2002 Topline folkene er vell tilgrader mongloide. Lenke til kommentar
Telcontar Skrevet 30. mai 2002 Del Skrevet 30. mai 2002 Quote: Den 2002-05-31 00:05, tokr skrev:For en del år tilbake fikk jeg et strengt inkassobrev hvor det sto at en regning på $0.00 (bodde I melbourne derfor dollar) ikke var inbetalt. Hvis ikke jeg snarest betalte $0.00 ville det påløpe diverse gebyr... og ikke minst stive RENTER.Ganske moro sak... Jeg skrev brev tilbake hvor jeg foreslo en betalingsplan... Betale hele beløpet på $0.00 i ti månedlige avdrag av $0.00 plus renter pålydende $0.00 inntil beløpet er infridd...Fikk ikke svar engang. Steike jeg som hadde gledet meg til og sende $0.00 sjekker til de :smile: LOL og atter LOL . Telcontar Lenke til kommentar
NetFinity Skrevet 31. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2002 Veslemøy: Jeg bestillte på postoppkrav, men har aldri hørt et pip fra hverken Topline om leveringsbekreftelse eller fra posten om henting eller noe. Som sagt har jeg prøvd å kontakte dem for å avbestille, men ettersom jeg prøvde 5-6ganger uten resultat så ga jeg rett og slett f*** i det.. Jeg tok heller ikke prøvd å kontakte dem etter dette, fordi det virket som dem hadde "glemt" meg og ordren min fullstendig ut... Og nå 3-4måneder etter får jeg innkassokrav fra Aktiv Kapital pålydende 1870.- for noe jeg aldri har holdt i engang.. Men jeg har ingen dokumentasjon på noe fra hverken topline eller noe, siden at det aldri skjedde noe med ordren min. Hadde bare en ordrebekreftelse og ett svar fra Topline en gang i januar når jeg spurte om status på forsendelsen min, men dette har blitt slettet for lenge siden. Hva enn dem i Topline har planer om å oppnå med dette vet jeg ikke... eller det kansje er å kreve innkasso til hundrevis av kunder, for å så stikke av til utlandet med alle pengene fra innkassobyrået? En ting er iallefall sikkert.. Topline er noe dritt.. Mvh. NetFinity Lenke til kommentar
nyggen Skrevet 31. mai 2002 Del Skrevet 31. mai 2002 Hadde en kamerat som var borti noe lignede, han noterte ned alt arbeidet han hadde med saken, (faks, emaile, brev. o.l.) og tilslutt sendte han en regning til dem for "arbeidet" han hadde hadt med saken deres. Det endte med at de betalte han. Tror bare det var et par hundre, men men... Lykke til !! _________________ nyggen --------- Aopen 73Pro AMD Athlon 1200mhz 1GB Ram Aopen Geforce3 128DDR 220/475 320GB HD(40+60+60+80+80) Samsumg CDRW/DVD Cnet 10/100 Chieftec DX01BD med 4x80mm Papst 12db Win XP-pro Bilder på http://home.no.net/nyggens/ [ Denne Melding var redigert av: nyggen på 2002-05-31 03:22 ] Lenke til kommentar
[bErZeRk] Skrevet 31. mai 2002 Del Skrevet 31. mai 2002 Topline suger, rett og slett.. Kjenner endel som har bestilt skjermkort derfra, den raskeste fikk det etter litt over en måned! En kompis bestilte geforce 3 ti-200(husker vel den fine prisen?..) hos dem ved juletider. Han hadde alle delene til pc'n og gledet seg som en unge til å få skjermkortet. Dager gikk, UKER gikk, og han ringte hvertfall tre dager i uken flere ganger om dagen. En sjelden gang svarte de, da hadde de sendte kortet og det skulle komme snart. MÅNEDER gikk og han hadde fortsatt ikke fått noe kort. Han var _litt_ kiin på og få dette skjermkortet(siden han bare manglet dette), og ringte flere ganger daglig i noen uker. En gang sa de at kortet ikke var i butikken lengre og han fikk tilbud om et annet, hørte ikke noe om det som tidligere var blitt "sendt". Han levde i håpet en god stund, men han hadde levd så lenge med en nesten komplett pc, at dreit i hele kortet. TOPLINE burde vært tatt av dage for lenge siden, ELENDIG service da! De svarer verken på telefon eller mail.. Fyrn sendte mail for et par dager siden og lurte på om han kom til å få kortet innen jul(..), og om det var mulig med litt rabbat :/ Et generelt godt råd er og ikke handle der, OVERHODE! ---- evt. skrivefeil tas ikke hensyn til. Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 31. mai 2002 Del Skrevet 31. mai 2002 Quote: Den 2002-05-31 03:20, nyggen skrev:Hadde en kamerat som var borti noe lignede, han noterte ned alt arbeidet han hadde med saken, (faks, emaile, brev. o.l.) og tilslutt sendte han en regning til dem for "arbeidet" han hadde hadt med saken deres.Det endte med at de betalte han. Tror bare det var et par hundre, men men...Lykke til !! Har vurdert å gjøre det sammen ovenfor Hotline... Et nært familiemedlem har fått et par regninger derfra, andre gang et inkassovarsel, men har fått beskjed om å bare glemme hele saken så snart man har tatt kontakt med Hotline eller inkassobyrået. Jeg klør i fingrene etter å sende de regning, men har ikke helt fått lov av familiemedlemet ennå. Neste gang, da... Kult å høre at dette har fungert! Kanskje ovenfor Topline også? Husk å ta med tid og tellerskritt brukt for å mase på kortet. Lenke til kommentar
NetFinity Skrevet 31. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2002 Har fått ordna opp i det idag. Har dog ikke snakket med Topline, men har veldig lyst å sende regning til dem for tellerskritt og bryet. Men igjen så er det jo bare snakk om en tier eller to i tellerskritt(ringte fra mobil)... Edit: Skitt au... sender regning på en tjuelapp på mandag.. Og om de ikke betaler; innkasso Mvh. NetFinity [ Denne Melding var redigert av: NetFinity på 2002-05-31 12:51 ] Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 31. mai 2002 Del Skrevet 31. mai 2002 Quote: Edit: Skitt au... sender regning på en tjuelapp på mandag.. Og om de ikke betaler; innkasso Mvh.NetFinity<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: NetFinity på 2002-05-31 12:51 ]</font> Pent! Ta en hundrelapp du. Du har jo brukt en del tid på dette også. Husk å fortelle hvordan det går da! Fint det fikk ordna seg da! Hadde inkassoselskapet noen glupe kommentarer? Lykke til, alle Topline-offere! :smile: MWM Lenke til kommentar
BBC Skrevet 31. mai 2002 Del Skrevet 31. mai 2002 Tror du kan ta 52,- i gebyr :smile: Lenke til kommentar
ronndi Skrevet 31. mai 2002 Del Skrevet 31. mai 2002 For nye lesere kan det jo være nyttig å lese denne tråden: Hva slags tullesjappe er egentlig TopLine? http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...=12055&forum=78 :grin: :grin: Lenke til kommentar
NetFinity Skrevet 31. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2002 Quote: Den 2002-05-31 13:02, Mad Wolf Magnux skrev: Quote: Edit: Skitt au... sender regning på en tjuelapp på mandag.. Og om de ikke betaler; innkasso Mvh. NetFinity <font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: NetFinity på 2002-05-31 12:51 ]</font> Pent! Ta en hundrelapp du. Du har jo brukt en del tid på dette også. Husk å fortelle hvordan det går da! Fint det fikk ordna seg da! Hadde inkassoselskapet noen glupe kommentarer? Lykke til, alle Topline-offere! :smile: MWM 7minutt * 3kr minuttet=21kr Ark+blekk til faktura=5kr konvolutt=2kr porto=5,50kr Mitt tidsbruk(30minutt) * 100kr/timen=50kr totalt=83,50kr :razz: ------------------------- Nei dem sa ikke stort i innkassobyrået, de sa bare at de skulle undersøke saken, så sa jeg at jeg ikke var interessert i å bruke min tid på dette tullet og sa at de kunne ordne opp i alt uten å kontakte meg. Så forhåpentligvis hører jeg ikke fra dem lenger. ------------------------- Nå gjenstår det bare å se om Topline virkelig betaler når de får regningen :smile: gjør dem ikke det gidder jeg ikke å stresse mer med det, men det hadde vert morsomt å få litt penger ut av de svindlerne.. Mvh. NetFinity [ Denne Melding var redigert av: NetFinity på 2002-05-31 13:28 ] Lenke til kommentar
HWE Skrevet 5. juni 2002 Del Skrevet 5. juni 2002 Det er flere av oss..... Fikk også inkassovarsel fra Topline i forrige uke. Blir så forbanna. Eneste jeg har handla fra Top(??...)line henta og betalte jeg på postkontoret i februar. Fatter ikke hvordan det er mulig å finne på å sende inkassovarsel på noe som er solgt på oppkrav. Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 5. juni 2002 Del Skrevet 5. juni 2002 Er det fortsatt ingen som har fått kontakt med Topline ennå? Skremmende ... Lenke til kommentar
bidz Skrevet 5. juni 2002 Del Skrevet 5. juni 2002 jeg bestilte faktisk et daytona gf3 ti200 kort fra topline i begynnelsen av januar, og fikk det 2 dager etterpå (postoppkrav).. så mine erfaringer er faktisk gode derifra.. men så har jeg bare handlet det gf3'et derifra også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå