NetFinity Skrevet 30. mai 2002 Del Skrevet 30. mai 2002 Bestillte et av de daytona kortene i januar fra topline, men dette ble hele tiden utsatt og kom aldri. Sendte mail og fikk svar at det ville bli sendt snarest.. Heller ikke nå skjedde det noe. Så etter en drøy måned gikk jeg lei og prøvde å ringe og har sendt mail om at jeg ikke ville ha kortet lenger. Men nokk en gang hørte jeg aldri noe fra dem. Nå pr. idag fikk jeg inkasso på nesten 2000 for et kort jeg aldri har mottatt, og som jeg forsøkte å avbestille. Uhørt? Ja visst... Men kan dem kreve de pengene fra meg? Mvh. NetFinity Lenke til kommentar
Pluto Skrevet 30. mai 2002 Del Skrevet 30. mai 2002 De kan selvfølgelig ikke kreve deg for noe du ikke har mottatt. Grei sak det der. Før inkassokrav kommer så skal det også være sendt purring, ikke fått det heller? Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 30. mai 2002 Del Skrevet 30. mai 2002 Quote: Den 2002-05-30 19:21, NetFinity skrev:Uhørt? Ja visst...Men kan dem kreve de pengene fra meg? De kan ikke kreve pengene uten at de klarer å bevise at du faktisk har fått kortet. Det du har fortalt om denne saken tilsier jo at det har de ikke. Et eksempel på dokumentasjon kan være f.eks underskriften på en postoppkravlapp Ta å skriv en mail til topline. Eventuelt send faks elller ring hvor du ber dem trekke inkassokravet og be dem om dokumentasjon på at du har fått kortet. Referer også til mailene du har skrevet og påpek at de ikke har svart på dine tidligere henvendelser. [ Denne Melding var redigert av: Anders Leipsland på 2002-05-30 19:31 ] Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 30. mai 2002 Del Skrevet 30. mai 2002 nei du har ikke skrevet under på at du har fått varen.om de har din underskrift på at du har fått varen da er de noe annet. Kjetil [ Denne Melding var redigert av: Kjetil Lura på 2002-05-30 19:30 ] Lenke til kommentar
NetFinity Skrevet 30. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2002 Nei jeg har ikke mottatt noe purring eller noe som helst fra topline... Når jeg skal ringe i morgen å få ordnet dette, hvor skal jeg ringe? Til topline(som sikkert ikke svarer) eller til innkassobyrået? Takker for svar. Mvh. NetFinity Lenke til kommentar
BBC Skrevet 30. mai 2002 Del Skrevet 30. mai 2002 Ring til begge. Få iallefall erklært overfor inkassoselskapt at du bestrider kravet. Da kan de ikke gå videre og Topline må ta "saken". Lenke til kommentar
jag Skrevet 30. mai 2002 Del Skrevet 30. mai 2002 Høres ut som om de prøver å få inn litt penger og skyr ingen midler. Det du burde gjøre er å ringe innkassobyrået og forklare saken til dem. Hvis du også er under 18 tror jeg ikke de har lov til å kreve innkasso. Lenke til kommentar
Pluto Skrevet 30. mai 2002 Del Skrevet 30. mai 2002 Du må nok snakke med inkassobyrået da det er de som nå krever det inn. En annen sak er at hvis du ikke har fått betalingspåminnelse etter inkassolovens § 9 så er heller ikke inkassokravet gyldig. Kan jo være greit å vite... Har en i familien som jobber i et inkassobyrå med akkurat dette og som sikkert kunne svart på alle spørsmål, men hun er ikke tilgjengelig akkurat nå... [ Denne Melding var redigert av: Pluto på 2002-05-30 19:52 ] Lenke til kommentar
b-nice Skrevet 30. mai 2002 Del Skrevet 30. mai 2002 hehe..det må jeg si..dette er jo helt latterlig! jeg bestilte også samme skjermkort i januar/februar..men har ikke hørt noe fra topline.. veit dere hva som skjedde idag?! jo, jeg fikk en inkasso varsel fra aktiv kapital! i brevet står d.. Fra overnnevnte har vi fått i oppdrag å purre på følgende poster som er forfalt men ikke betalt.. så de tvinger meg til å betale 1864kr for noe jeg ikke har fått.. da jeg ringte de idag, var det ingen som svarte..men jeg skal nok prøve igjen imorra..og da skal dem få høre!! Lenke til kommentar
dnort Skrevet 30. mai 2002 Del Skrevet 30. mai 2002 Dette høres absolutt ut som en sak for Forbrukerrådet dersom de ikke gir seg. Det går ikke an å behandle kunder på den måten som Topline har gjort. Har sett mange poster om Topline og jeg kommer garantert aldri til å handle derfra. Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 30. mai 2002 Del Skrevet 30. mai 2002 Det var noen som skrev det tidligere, men ta kontakt med inkassoselskapet. De har overtatt kravet, og det er de du må gi beskjed til. (Been there, done that... ) Lenke til kommentar
null.sexy Skrevet 30. mai 2002 Del Skrevet 30. mai 2002 Tips til dere stakarslige folk som har handlet på topline...Ring med et ukjent nr.. har hørt dette hjelper.. Eller gjør som meg og møt opp i butikke om mas til dem gir seg og gir deg masse stash billi;) Ikke regn med at saken deres blir aviklet fort over tlf...Annbefaler ikke akkurat og handle der i fremtiden. Lenke til kommentar
eught Skrevet 30. mai 2002 Del Skrevet 30. mai 2002 gå til tv2 hjelper deg! da blir de skikkelig skjelven i bena og kanskje de behandler alle kunder bra etter det. Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 30. mai 2002 Del Skrevet 30. mai 2002 Ikke gjør noe. Vent til saken går til forliksrådet. Da møter dere opp med dokumentasjonen og bestrider kravet. Så blir saken henlagt og Topline må betale omkostningene. (Tror jeg da) Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 30. mai 2002 Del Skrevet 30. mai 2002 Quote: Den 2002-05-30 22:16, Dan Hansen skrev:Ikke gjør noe. Vent til saken går til forliksrådet. Da møter dere opp med dokumentasjonen og bestrider kravet. Så blir saken henlagt og Topline må betale omkostningene. (Tror jeg da) det er da bare tungvint. Like greit å få saken ut av verden fortest mulig Lenke til kommentar
DeejPhant Skrevet 30. mai 2002 Del Skrevet 30. mai 2002 Alle møter opp med balltre i lillestrøm kl12 imorgen... :razz: Lenke til kommentar
NULL Skrevet 30. mai 2002 Del Skrevet 30. mai 2002 Faktisk kan man vel her anmelde Topline for brudd på inkassolovgivningen. Lenke til kommentar
Bambo Skrevet 30. mai 2002 Del Skrevet 30. mai 2002 Njaaa... kan vi ta det på mandag ? skjer ikke hvis du ikke holder reiseutgifter og balltre® Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 30. mai 2002 Del Skrevet 30. mai 2002 Kan jeg bare spørre om en ting? Selger Topline produkter uten å sende dem i postoppkrav? Lenke til kommentar
Predecessor Skrevet 30. mai 2002 Del Skrevet 30. mai 2002 Anders Leipsland skriver: "De kan ikke kreve pengene uten at de klarer å bevise at du faktisk har fått kortet. Det du har fortalt om denne saken tilsier jo at det har de ikke. Et eksempel på dokumentasjon kan være f.eks underskriften på en postoppkravlapp" Jeg må arrestere deg her. Hvis de har underskrift på en postoppkravslapp, så er jo varen allerede betalt. Postoppkrav er det samme som å handle varen kontant over disk. M.a.o. du får den ikke ut fra posten før porto og innhold er betalt. No bad feelings :smile: NetFinity: Du nevner ikke hva slags oppgjørsform, og forsendelse dette eventuelt skulle bli utført på. Hvis du har kredit, så sender de pakken rett i postkassen din, og du får faktura etterpå. Da kan jo pakken ha blitt borte/stjålet underveis. Dette er lite trolig på bakgrunn av ovennevnte kommentarer. Det var bare en tanke som slo meg. Uansett, så har du sterke kort på hånden. Ta vare på all dokumentasjon som vedrører saken. Kunne kanskje være på sin plass om flere her på forumet har lignende historier om firmaet. Hvis inkassofirmaet får mange nok henvendelser, så vil de antageligvis avvise de som oppdragsgiver. Til slutt! Hvilket inkassofirma er det snakk om. Fullt navn og adresse, så skal jeg sjekke litt. Hvis du ikke vil legge den ut her så send meg en PM. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå