Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Inkasso fra Topline.. Nice...


Anbefalte innlegg

Bestillte et av de daytona kortene i januar fra topline, men dette ble hele tiden utsatt og kom aldri. Sendte mail og fikk svar at det ville bli sendt snarest.. Heller ikke nå skjedde det noe. Så etter en drøy måned gikk jeg lei og prøvde å ringe og har sendt mail om at jeg ikke ville ha kortet lenger. Men nokk en gang hørte jeg aldri noe fra dem.

 

Nå pr. idag fikk jeg inkasso på nesten 2000 for et kort jeg aldri har mottatt, og som jeg forsøkte å avbestille.

 

Uhørt? Ja visst...

Men kan dem kreve de pengene fra meg?

 

Mvh.

NetFinity

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-05-30 19:21, NetFinity skrev:


Uhørt? Ja visst...

Men kan dem kreve de pengene fra meg?



 

De kan ikke kreve pengene uten at de klarer å bevise at du faktisk har fått kortet. Det du har fortalt om denne saken tilsier jo at det har de ikke. Et eksempel på dokumentasjon kan være f.eks underskriften på en postoppkravlapp

 

Ta å skriv en mail til topline. Eventuelt send faks elller ring hvor du ber dem trekke inkassokravet og be dem om dokumentasjon på at du har fått kortet. Referer også til mailene du har skrevet og påpek at de ikke har svart på dine tidligere henvendelser.

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Anders Leipsland på 2002-05-30 19:31 ]

Lenke til kommentar

Nei jeg har ikke mottatt noe purring eller noe som helst fra topline...

 

Når jeg skal ringe i morgen å få ordnet dette, hvor skal jeg ringe? Til topline(som sikkert ikke svarer) eller til innkassobyrået?

 

Takker for svar.

 

Mvh.

NetFinity

Lenke til kommentar

Høres ut som om de prøver å få inn litt penger og skyr ingen midler.

 

Det du burde gjøre er å ringe innkassobyrået og forklare saken til dem. Hvis du også er under 18 tror jeg ikke de har lov til å kreve innkasso.

Lenke til kommentar

Du må nok snakke med inkassobyrået da det er de som nå krever det inn. En annen sak er at hvis du ikke har fått betalingspåminnelse etter inkassolovens § 9 så er heller ikke inkassokravet gyldig. Kan jo være greit å vite...

 

Har en i familien som jobber i et inkassobyrå med akkurat dette og som sikkert kunne svart på alle spørsmål, men hun er ikke tilgjengelig akkurat nå...

 

[ Denne Melding var redigert av: Pluto på 2002-05-30 19:52 ]

Lenke til kommentar

hehe..det må jeg si..dette er jo helt latterlig!

 

jeg bestilte også samme skjermkort i januar/februar..men har ikke hørt noe fra topline..

 

veit dere hva som skjedde idag?! jo, jeg fikk en inkasso varsel fra aktiv kapital!

i brevet står d.. Fra overnnevnte har vi fått i oppdrag å purre på følgende poster som er forfalt men ikke betalt..

 

så de tvinger meg til å betale 1864kr for noe jeg ikke har fått..

 

da jeg ringte de idag, var det ingen som svarte..men jeg skal nok prøve igjen imorra..og da skal dem få høre!!

Lenke til kommentar

Dette høres absolutt ut som en sak for Forbrukerrådet dersom de ikke gir seg. Det går ikke an å behandle kunder på den måten som Topline har gjort. Har sett mange poster om Topline og jeg kommer garantert aldri til å handle derfra.

Lenke til kommentar

Tips til dere stakarslige folk som har handlet på topline...Ring med et ukjent nr.. har hørt dette hjelper.. Eller gjør som meg og møt opp i butikke om mas til dem gir seg og gir deg masse stash billi;)

Ikke regn med at saken deres blir aviklet fort over tlf...Annbefaler ikke akkurat og handle der i fremtiden.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-30 22:16, Dan Hansen skrev:

Ikke gjør noe. Vent til saken går til forliksrådet. Da møter dere opp med dokumentasjonen og bestrider kravet. Så blir saken henlagt og Topline må betale omkostningene. (Tror jeg da)


 

det er da bare tungvint. Like greit å få saken ut av verden fortest mulig

Lenke til kommentar

Anders Leipsland skriver:

 

"De kan ikke kreve pengene uten at de klarer å bevise at du faktisk har fått kortet. Det du har fortalt om denne saken tilsier jo at det har de ikke. Et eksempel på dokumentasjon kan være f.eks underskriften på en postoppkravlapp"

 

Jeg må arrestere deg her.

Hvis de har underskrift på en postoppkravslapp, så er jo varen allerede betalt. Postoppkrav er det samme som å handle varen kontant over disk. M.a.o. du får den ikke ut fra posten før porto og innhold er betalt.

No bad feelings :smile:

 

NetFinity:

 

Du nevner ikke hva slags oppgjørsform, og forsendelse dette eventuelt skulle bli utført på. Hvis du har kredit, så sender de pakken rett i postkassen din, og du får faktura etterpå. Da kan jo pakken ha blitt borte/stjålet underveis. Dette er lite trolig på bakgrunn av ovennevnte kommentarer. Det var bare en tanke som slo meg.

 

Uansett, så har du sterke kort på hånden. Ta vare på all dokumentasjon som vedrører saken.

 

Kunne kanskje være på sin plass om flere her på forumet har lignende historier om firmaet. Hvis inkassofirmaet får mange nok henvendelser, så vil de antageligvis avvise de som oppdragsgiver.

 

Til slutt!

Hvilket inkassofirma er det snakk om. Fullt navn og adresse, så skal jeg sjekke litt. Hvis du ikke vil legge den ut her så send meg en PM.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...