stout Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Jeg vil ha IPv6! Har testa opptil flere tunnel brokers, og selv om jeg følger instruksjonene til punkt og prikke (og følger opp med tweaking) får jeg ikke IPv6 opp å kjøre. I tillegg er latencyen mot div. POPs alt fra i grenseland til alt for høy. Noen som har inside info om norske internettleverandører's planer på dette området? Vet at det er et par som tilbyr IPv6 eksklusivt til sine egne kunder (Powertech, UniNett..?), men det er ikke aktuelt å bytte ISP for øyeblikket. Sitter med Linux og Tele2 om noen lurer. Alternativet er (gratis) norske og svenske tunnel brokere med lav latency. Lenke til kommentar
Rim Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Hvorfor i all verden må du kjøre IPv6?! Lenke til kommentar
Amundo Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Slik jeg har forstått det er at det er for kostbart for ISP'er å oppgraderer sentralene sine for IPv6 siden IPv4 greier å holde mål uten å gå i mangel på ip addresser. Dette har med at de fant på løsninger som NAT (PAT) som gjorde at brukere kunne ha en ekstern ip som kunne ha mangen pc'er bakom med interne private addresser som 192.168.0.0, 10.0.0.0 og 172.16.0.0. Jeg er også sugen på en IPv6 addresser grunnet da hadde det ikke vært noe problem med å ha flere forkjelige servere med hver sin ip. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Nat`ing har man da vært klar over i mange år, men når telefoner, kjøleskap, server etc skal ha egne ip adresser så det vil ikke vare evig. Man har ikke startet utviklingen av IPv6 helt uten grunnlag. Lenke til kommentar
Amundo Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Joda IPv6 vil ta over men det vil ikke være før en lang stund til tipper jeg. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Slik jeg har forstått det er at det er for kostbart for ISP'er å oppgraderer sentralene sine for IPv6 siden IPv4 greier å holde mål uten å gå i mangel på ip addresser. Dette er vel en sannhet med gasnke kraftige modifikasjoner, har man ikke noe annent valg, så klarer man jo å tilpasse seg, men det er ganske mange ster at iper er ett reelt problem. AtW Lenke til kommentar
Amundo Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Jeg ville gjerne ha hatt det selv nå Lenke til kommentar
Mez Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Tror ikke noen norske ISP'er leverer native IPV6. Isåfall så må det bli norske tunnel brokere da, men uansett så får jo de ipv6 linken sin gjennom en tunnel de også, rett og slett fordi et native ivp6 stamnett ikke er på plass. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå