ManagHead Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Etter vannlekasje for en liten stund siden har jeg laget med nye blokker. Det er en TDX-klone på cpu og en blokk med "vanlig design" på nb Slenger opp noen bilder. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 30. november 2004 Forfatter Del Skrevet 30. november 2004 Fra den andre siden: Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 30. november 2004 Forfatter Del Skrevet 30. november 2004 Et til slutt: De er skrudd sammen med silikon mellom lagene. De er ikke planslipt enda, men når jeg får gjort det samt at jeg skal frese ut et spor i bunnen på cpu-blokka slik at jeg får inn temp. måler uten att blokka blir liggende skev så er de ferdige og klare til montering! Hva synes dere egentlig om de? Lenke til kommentar
kverna Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 ser kjempe fine ut! fått testa dem ? Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 30. november 2004 Forfatter Del Skrevet 30. november 2004 (endret) Ja, det glemte jeg og nevne. De er trykk-testet med så høyt trykk at slangene spratt av Det var godt over 1kg ihvertfall, vet ikke helt hvor stort trykket var. Har ikke testet kjøle-evne eller noe enda. Edit: Et sp. mål; nå tenker jeg at jeg får så god kjøling at jeg kan stille vcore over 1,85 som er maks på mitt hovedkort (ASUS A7N8X Deluxe). Jeg skal sette inn en radiator til og kanskje peltier hvis blokka yter noen lunde. Da kanskje jeg kunne trengt en volt-mod på hk. Har lett veeeldig mye på google, men det beste jeg fant var en på guide tyrkisk. Jeg fårstod litt likevel på grunn av bildene, men skal man bare koble seg forbi motstandene på hovedkortet? Og regulere det selv? Blir det slik at hvis man prøver å justere ned speningen mer enn det det står i bios, blir det ikke noe lavere da? Veldig fint om det var noen som kunne forklart litt mer om hva man skal gjøre! Endret 30. november 2004 av ManagHead Lenke til kommentar
kverna Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 du burde kanskje lage en ny blokk hvis du skal ha peltier.. for da burde man ha kjøling over hele flata til peltieren, din blokk gir bare sentrert kjøling Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Du må jo selvfølgelig bruke slangeklemmer når du trykktester... Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 4. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2004 Nå har jeg startet opp og sett sånn ca. hva de yter disse blokkene. CPU-temp ligger ca. 12C over lufttemp. Vanntempen vet jeg ikke, men den er vel noen grader over lufta. Her kommer noen bilder: Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 4. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2004 Radiator: Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 4. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2004 Uten blits: I skrivende stund har jeg CPU-temp på 36C, noe jeg er veldig fornøyd med! (192x12@1,775V) Lenke til kommentar
friskies Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 L33t! Bra temperatur også. Hvor fikk du tak i så tykk plexi? Jeg fikk også lyst til å lage blokker! Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 4. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2004 L33t! Bra temperatur også. Hvor fikk du tak i så tykk plexi? Jeg fikk også lyst til å lage blokker! Plexi'n er kjøpt på Clas Ohlson. Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Nam, nam, ser bra ut. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 4. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2004 (endret) Det ser ut til at maskinen er noen lunde stabil på 197x12@1,8V ... har kjørt prime i 1 time.. kjørte i 2 timer på 195x12... Jeg tok den av selv ja. Edit: 42,5C på load med viftene på surfe_nivå Endret 4. desember 2004 av ManagHead Lenke til kommentar
CSSSK Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Hvor fikk du tak i kobberet da? Veit du om de kobberplatene man kjøper hos clas funker, eller blir de for tynne? Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Hvor fikk du tak i kobberet da? Veit du om de kobberplatene man kjøper hos clas funker, eller blir de for tynne? Jeg brukte kobberet fra clas til TDX blokka mi. Lenke til kommentar
Drunken_Master Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Hvor fikk du tak i kobberet da? Veit du om de kobberplatene man kjøper hos clas funker, eller blir de for tynne? Jeg brukte kobberet fra clas til TDX blokka mi. Og jeg brukte kobber fra deg til TDX blokka mi Men finner masse kobber på clas! Fine Pc det der ja! Fin temp å! gleder hvis du får på peltier! Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Helt nyydelig, ManageHead! Det gleder meg stort å lese at flere får gode resultater med en hjemmelaget TDX-klone! Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 6. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2004 (endret) Takk skal du ha Skrue, uten din guide og worklog har det nok ikke blitt noen tdx-clone på meg Jeg har brukt 2 1mm kobber plater (for å få nok forsenking til skruene). Endret 6. desember 2004 av ManagHead Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå