Gå til innhold

Passe driti ut :P

fondus

Anbefalte innlegg

vi var på datarommet på skola i dag, med ganske greie pc'er. en i klassen min (som seff klår på alt) kjedet seg litt og begynte å fikle med å putte en saks inni vifta til strøminntaket. etterhvert kjedet dette han, og han dro spenningsjumperen fra 230v til 130v mens maskinen sto og gikk . da smalt det bra og sikringene til hele datarommet gikk (+strminntaket ble dyr søppel). Hehe, han må betale 1000 kroner til skola i erstatning :razz:

Noen andre "dumme" folk rundt om i landet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-05-30 18:40, fondus skrev:

etterhvert kjedet dette han, og han dro spenningsjumperen fra 230v til 130v
mens maskinen sto og gikk
. da smalt det bra og sikringene til hele datarommet gikk (+strminntaket ble dyr søppel). Hehe, han må betale 1000 kroner til skola i erstatning :razz:

Dette hendte også på skolen jeg gikk på for noen år tilbake..

Lenke til kommentar

Hei!

Quote:

-----------------------------------------------------

Den 2002-05-30 18:40, fondus skrev:

etterhvert kjedet dette han, og han dro spenningsjumperen fra 230v til 130v mens maskinen sto og gikk . da smalt det bra og sikringene til hele datarommet gikk (+strminntaket ble dyr søppel). Hehe, han må betale 1000 kroner til skola i erstatning

----------------------------------------------------

Dette gjorde ein som eg gjekk på skule med for 5år siden...

Strømmen gjekk ikkje men,det begynte å ryke..

Han slapp faktisk å betale noko... :wink:

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...
Jeg har dratt jumpern til 120v :oops:. Trodde ikke det var noe farlig så lenge man ikke startet strømforsyningen :lol:, men det var bare en gammel PSU :wink:.

Boff sa det og uptime på 4 uker gikk til :grumpy:

dumt å fikle med pcen da da

Lenke til kommentar

Vell jeg kjenner en som har lidd av at en PSU har fucka til systemet. Hele strømkontakten var svidd.. Datan virket den ,men ikke med R8500 kortet som han vanligvis har.. Satte han ned spenning på alt sammen så virket faktisk den datamaskinen.. Selvom 5V fra PSU hadde svidd hele festet..

Han byttet ut PSU og HK siden han ville spille litt da..

Lenke til kommentar
vi var på datarommet på skola i dag, med ganske greie pc'er. en i klassen min (som seff klår på alt) kjedet seg litt og begynte å fikle med å putte en saks inni vifta til strøminntaket. etterhvert kjedet dette han, og han dro spenningsjumperen fra 230v til 130v mens maskinen sto og gikk . da smalt det bra og sikringene til hele datarommet gikk (+strminntaket ble dyr søppel). Hehe, han må betale 1000 kroner til skola i erstatning :razz:

jajaja, det gjorde en i klassen min under IT timene og.. dust ass..

Lenke til kommentar

Tror noen på skolen min (før min tid) fylte dataromet med pulveret fra et brannslukningsapparat, eller han/hun gjorde det i gangen uta for og vifta/airkondison tingen inni veggen dro masse pulver inn på datarommet og viftene på dataene dro skummet videre inn i maskinene. (dette er en vandrehistorie som jeg har ført noen ganger)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...