Gå til innhold

to skjermkort i en maskin

Anbefalte innlegg

Jeg har idag to skjermer koblet til et Geforce2 MX kort med to utganger. Jeg kan i ettertid ikke tenke meg et liv med bare en skjerm lenger. Nå er skjermkortet blitt flaskehalsen på systemet mitt og jeg ønsker å sette inn ett Geforce4 kort (ikke Mx). Så langt jeg kjenner til fås ikke de hvasseste kortene med twin view, så jeg tenkte på å sette inn et gammelt pci kort i tillegg for å få den ekstra monitoren.

Har noen på forumet erfaringer med dette? Går det greit?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-05-30 18:41, Danny skrev:

jo alle gf4 ti korta har støtte for to skjerm med ny generasjon som heter nview som er bedre enn twinview hvis du skal ha mx korta så er de nesten like ræva som ditt næverende kort.

Så det du sier er at man kan godt ha et gf4 ti kort med en utgang pluss ett gammelt pci kort fordi at gf4 kortet støtter dette?

Lenke til kommentar

Det beste kortet for dual-screen for øyeblikket er G550 fra Matrox. Dette kortet er selvsagt UTROLIG slapt på 3D, men Parhelia (som kommer om en mnd) kommer sikkert til å bli ganske hvasst på begge deler :smile:

Jeg venter i hvertfall på Parhelia, jeg er dritlei av Nvidia. 2D kvaliteten suger.

Lenke til kommentar

Skal du ha to skjermer? Kjøp deg ett ATI Radeon 8500 kort! Har ett vanlig skjermuttak og ett uttak til LCD-skjerm (det følger med adapter til LCD-uttaket slik at du kan koble til vanlig skjerm).

Men viss du absolutt skal ha deg ett GeForce 4 Ti kort har disse uttak til to skjermer.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-30 18:39, ludolf skrev:

Jeg har idag to skjermer koblet til et Geforce2 MX kort med to utganger. Jeg kan i ettertid ikke tenke meg et liv med bare en skjerm lenger. Nå er skjermkortet blitt flaskehalsen på systemet mitt og jeg ønsker å sette inn ett Geforce4 kort (ikke Mx). Så langt jeg kjenner til fås ikke de hvasseste kortene med twin view, så jeg tenkte på å sette inn et gammelt pci kort i tillegg for å få den ekstra monitoren.

Har noen på forumet erfaringer med dette? Går det greit?

Alle de hvassere Geforce 4 kortene har utgang for 2 skjermer. Men de fleste har en VGA utgang og en DVI utgang. Det du trenger for å bruke 2 vanlige skjermer på et Geforce 4 Ti kort er en DVI til VGA overgang (En slik overgang følger med noen kort, men de fleste kort kommer uten. En slik overgang koster ca 300,- hos f.eks Komplett.no).

Det er riktig at de ikke har twinview, de har nview istedenfor som er etterkommeren til twinview.

Det er fullt mulig å installere et PCI skjermkort også, men da får du som tidligere nevnt muligheten til å kjøre 3 skjermer.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-30 21:35, Afseth skrev:

Ehh... hva var egentlig meninga med den signaturen din (bilde av dame i bikini). Ikke misforstå meg, jeg likte det veldig godt :smile:

Ser ikke vitsen jeg heller, tror det er en deltaker av Miss Universe, han skrev det i en annen tråd! (Var det Miss Sveits)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Quote:

Den 2002-05-31 09:19, Ash skrev:

Alle de hvassere Geforce 4 kortene har utgang for 2 skjermer. Men de fleste har en VGA utgang og en DVI utgang. Det du trenger for å bruke 2 vanlige skjermer på et Geforce 4 Ti kort er en DVI til VGA overgang (En slik overgang følger med noen kort, men de fleste kort kommer uten. En slik overgang koster ca 300,- hos f.eks Komplett.no).

Det er riktig at de ikke har twinview, de har nview istedenfor som er etterkommeren til twinview.

Det er fullt mulig å installere et PCI skjermkort også, men da får du som tidligere nevnt muligheten til å kjøre 3 skjermer.

Er det noen som har erfaring med tre skjermer koblet til en maskin?

Jeg har nå 2 grafikk-kort i min maskin og tre skjermer tilkoblet.

Abit GF4 ti 4400 og Hercules dynamite pci.

Win XP pro.

Er det mulig å få Windows eller nvidia driverene til å behandle disse som tre skjermer? For tiden blir de behandlet som to, dvs at skjermene koblet til Abit- kortet fremstår som slått sammen til en widescreen.

Dersom andre har erfaringer med tre skjermer er jeg glad for tips til forskjellige måter for å sette opp dette på..

Lenke til kommentar

Jeg bare lurer på om er det slik at han må kjøpe et pci-skjermkort i tilegg til det han skal kjøpe, og kaste de to GF2mx. Hvorfor kan han ikke kjøpe bare det nye GF4 (ikke mx), og bruke skjermkortene han har fra før for å få tre skjermer?

Eller er dette HELT feil?

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-11 16:39, tv-freak skrev:

Jeg bare lurer på om er det slik at han må kjøpe et pci-skjermkort i tilegg til det han skal kjøpe, og kaste de to GF2mx. Hvorfor kan han ikke kjøpe bare det nye GF4 (ikke mx), og bruke skjermkortene han har fra før for å få tre skjermer?

Eller er dette HELT feil?

Jeg antar at "han" er meg? Jeg vil isåfall presisere at jeg ikke har 2 GF2mx, men ett. Jeg hadde også ett gammelt pci kort liggende. Jeg har lenge kjørt 2 skjermer på GF2mx kortet og lurte på om det var mulig å sette inn også pci kortet. Dette forsøkte jeg, og det viste seg å fungere bra.

Idag kjøpte jeg ett GF4 ti-4400 kort pluss en tredje skjerm. Jeg kastet da GF2mx kortet og erstattet det med GF4 kortet jeg kjøpte (Jeg har kun en AGP slot).

Jeg har nå alle tre skjermene koblet til disse 2 kortene.

Lenke til kommentar

Quote:

Er det noen som har erfaring med tre skjermer koblet til en maskin?

Jeg har nå 2 grafikk-kort i min maskin og tre skjermer tilkoblet.

Abit GF4 ti 4400 og Hercules dynamite pci.

Win XP pro.

Er det mulig å få Windows eller nvidia driverene til å behandle disse som tre skjermer? For tiden blir de behandlet som to, dvs at skjermene koblet til Abit- kortet fremstår som slått sammen til en widescreen.

Dersom andre har erfaringer med tre skjermer er jeg glad for tips til forskjellige måter for å sette opp dette på..

Jeg må nesten svare meg selv her, med det nye kortet og de nyeste driverene går det faktisk som smurt å ha tre separate skjermer.

Lenke til kommentar

Quote:

Jeg venter i hvertfall på Parhelia, jeg er dritlei av Nvidia. 2D kvaliteten suger.

Bilde kvaliteten på GF4Ti4x00 korta er ikke dårlig, jeg klarer ikke se mye forskjeld på mitt GF4Ti4600 kort og en kammerat sitt ATi Radeon 8500. Men Pharelia vil nok overta bildekvaliteten!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...