RolfB Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Jeg har problemer med å få instalert min nye hardisk en seagate barracuda 200gig ide. Jeg skal beholde den gamle disken også som er på 20gig. Jeg forsøkte å sette jumperen på den nye disken til master og den gamle til slave. Har det noe å si hvilken ende på kabelen som sitter hvor? jeg har forsøkt å bytte om fra midten til enden på kabelen,men det hjelper ikke. Jeg får meldingen- boot failiure-samme hva Hva kan jeg gjøre nå? har jeg satt jumperene feil på harddiskene?? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Vet du om PCen din støtter så store disker? Begynn med å koble vekk den gamle, og ha den nye som master. Så prøver du å installere OS på den. Når du vet at det virker kan du koble til den gamle disken igjen. Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Jeg har selv hatt et lignende problem før, og da viste det seg at det var IDE-kabelen som var problemet. Den hadde løsnet under installasjonen av harddisken, og gjorde derfor at begge harddiskene minstet kontakt med resten av datamaskinen. Lenke til kommentar
RolfB Skrevet 30. november 2004 Forfatter Del Skrevet 30. november 2004 Hei nå har jeg flyttet litt på jumperene og får nå maskinen til å boote. Jeg finner ikke den nye disken min.Jeg bruker win 98. Må jeg bruke f disk eller lignende program for å få lagt til disken slik at win 98 finner den? eller skal den bare dukke opp i kontrollpanel av seg selv?? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 En ny disk er vel ikke partisjonert, og da kan du bruke fDisk, men jeg anbefaler heller "Partition Magic". Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Forresten, jeg har selv hatt problemer med store partisjoner i windows 98, løsningen er da å holde partisjonene under 40 gb hver, men pass på at du ikke har for mange partisjoner, unngå å komme opp i X, Y, og Z:\ (da kan ikke 98 lese dem) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå