Ponduss Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 (endret) Hei, Jeg kjøpte Nec 1770NX i forrige uke, og førsteinntrykket var meget bra. Jeg er dog ikke spesielt fornøyd med fargene, og den forrige (utrolig dårlige) skjermen jeg hadde, Di-Fusion EA17, hadde egentlig bedre bilder på enkelte områder. Jeg må kjøre VGA på grunn av en rimelig utdatert PC, men skal få ny snart så jeg kan bruke DVI. Uansett, jeg har følgende problemer: Bakgrunnen på f.eks. http://www.garoimport.no/ illustrerer problemet godt. Fargene er utydelige og "rister" akkurat som på en VHS-film. Et annet problem er når det brukes gradienteffekter. Overgangene mellom fargene blir liksom litt kornete og utydelige - akkurat som når man komprimerer litt for mye. Jeg har prøvd meg fram med innstillingene på skjermen, har lastet ned drivere og prøvd å bytte til sRGB slik testen her på hardware.no anbefalte. Sistnevnte førte til enda verre bilder. Noen forslag? Endret 30. november 2004 av Ponduss Lenke til kommentar
apwr Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Dette høres rimelig rart ut...Hvilket skjermkort bruker du? Lenke til kommentar
enden Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Mulig det er et teit spørsmål, men hvilken oppløsning bruker du? Lenke til kommentar
Ponduss Skrevet 30. november 2004 Forfatter Del Skrevet 30. november 2004 (endret) Jeg har «GeForce MX/MX 400» - et ganske gammelt kort. Edit: Hehe, har sjekket det (har gjort feil på det tidligere). Bruker 1280*1024 som er den anbefalte. Endret 30. november 2004 av Ponduss Lenke til kommentar
spetter Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 (endret) Har nettopp kjøpt nec 1770nx skjerm. knall førstegangsinntrykk. men, jeg ser at det rister på "sort" fargen på den linken som blir nevnt: http://www.garoimport.no/ .. men, igjen når jeg starter CMD (dos modus) så blir det vanlig sort og ikke rister.. rart.. noen forklaring ? Går utifra at det ikke er noe feil osv..!!? edit: har foresten sapphire ati radeon 9700pro (aiw) får snart nyere skjermkort.. Endret 2. desember 2004 av spetter Lenke til kommentar
Muteki Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Burde egentlig ha lagi en sånn dere "Den store Nec 1770NX" tråd her veit du ! Der man kan få hjelp og meninger om Nec 1770NX'en! Lenke til kommentar
Boye Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Den tekniske forklaringen er jeg ikke helt god på (ble forklart at det var relatert til strøm og skjerm frekvenser), men flimmer kan oppstå på f.eks. mitt 9700PRO kort når jeg nå kjører DSUB. Dette har jeg alltid hatt på 60Hz, men har fram til nå kjørt CRT på 85Hz og opp. Noe som løser problemet rimelig greit. Når jeg fikk LCD igjen, kom problemet tilbake ettersom denne kjører 60Hz. Spill kan fortsatt kjøres i 1024x768 85Hz, hvor problemet da forsvinner. Men på desktop bruker en gjerne native oppløsning Løsningen -kan- være såre enkel - man kan endre den vertikale kHz for skjermoppløsningen og f.eks. kjøre 1600x1200 75.7kHz/60Hz framfor 75kHz/60Hz. Eller 74.1kHz/60Hz som jeg har gjort et par dager nå på min LaCie. Se bilde. Min laptop har ikke dette problemet, med et ATi M9. Lenke til kommentar
admirable Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 (NEC 1770X on GeForce 6800 GT 256Mb DDR3) Jeg har ingen problemer med overnevnte, websiden "flimrer" litt i gråtonen - det er det eneste, men det er ikke ekkelt og gjelder forsåvidt kun på overnevnt webside etter det jeg kan se.. Muligens noe med fargen. Uansett, for meg når det gjelder spill synes jeg den er helt super med rette innstillinger (VIKTIG!) Lykke til videre, les guidene/artiklene/postene her på hardware.no. Alt står punktlig og greit forklart! Lenke til kommentar
Muteki Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Når jeg går inn på den nett sida merker ikke jeg noe "risting" der det er sort! (Nec 1770NX og 9800Pro) alt er helt perfekt her! Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 (endret) Ingen problemer her, 1770NX, 9200, DVI. sRGB 64.5% brightness 32.8% contrast edit: hvor faen fikk jeg pro fra? Endret 3. desember 2004 av fredrikrb Lenke til kommentar
Muteki Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Hvordan aktiverer jeg sRGB? Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 (endret) Hvordan aktiverer jeg sRGB? Menu og så nr 2 fra venstre, tre sirkler med R, G og B på, bruk sideveis joystick bort til sRGB. EDIT: DAHLE, DAHLE, DAHLE! Hvordan ser mine innstillinger ut? Endret 3. desember 2004 av fredrikrb Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Hvordan aktiverer jeg sRGB? Menu og så nr 2 fra venstre, tre sirkler med R, G og B på, bruk sideveis joystick bort til sRGB. EDIT: DAHLE, DAHLE, DAHLE! Hvordan ser mine innstillinger ut? Ser bra ut de. Kommer jo litt an på lysforhold i rommet, og det vil variere noe fra skjerm til skjerm. Men sikkert bra det der. Selv bruker jeg ikke sRGB i det hele tatt Lenke til kommentar
Muteki Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Når jeg setter det på blir det som er hvit får en slaks rød farge. VELDIG tynn rød farge. Ting blir litt morkere enn ved N da blir alt veldig lyst. Lenke til kommentar
enden Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 1770 er litt kald i bildet på native. En annen ulempe med native er at ingen paneler er 100% like, så du har ingen garanti for fargegjengivelsen. sRGB gir litt rødskjær ja, men det er jo dette som gir levende bilder Lenke til kommentar
PrayingMantis Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Du har jo et eldgammalt skjermkort som kan stå for mye av skylda. Er ikke bare å kjøpe en god skjerm så ordner alt seg. Det enkle er ikke alltid det beste Lenke til kommentar
Muteki Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Sitti å stirra litt på sRBG og jeg blir vant til det. Kan bare ha det sånt. Lenke til kommentar
enden Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Sitti å stirra litt på sRBG og jeg blir vant til det. Kan bare ha det sånt. Skremmende hva man venner seg til Se bare på alle som sitter med skadelig dårlige CRT-er og nekter å bytte til en skarp og fin LCD fordi det er noe annet enn hva de er vant til Lenke til kommentar
Muteki Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Jeg satt foran en sånn møkka CRT før! Bildet er MYE skarpere nå, samme med teksten! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå