Vice Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Tror ikke mesteparten sitter og fryder seg over andres dumhet. "Forundring" er vel mer det riktige ordet. Vi leser jo stadig vekk om advarsler fra "lotteritilsynet" etc. om denne type virksomhet. Likevel velger folk å ignorere alt av fornuft og advarsler og invester likevel i slike selskaper. Greit nok at mange kanskje tar en kalkulert risk, men det virker som veldig mange faktisk hadde tro på feks. T5PC og overhodet ikke forventet at de kunne miste alt sammen! Det er mye lurerier og gråsoneoperering blant disse selskapene. At selskaper opererer i gråsoner bør jo også være et varskorop for potensielle kunder? Såvidt jeg har forstått er det en dårlig grense mellom feks. pyramidesalg og pyramidespill. I praksis kan man definere et pyramidespill som pyramidesalg dersom man bare dokumenter at det såkalte firmaet selger en eller annen form for vare. Pyramidespillet kan da nærmest forgå for fullt, men under det lovlige begrepet pyramidesalg. Lenke til kommentar
|FSK| Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Jeg tror virkelig ikke alle som er medlemmer har blitt lurt, men også at de fleste faktisk har gamblet de like mye som folk i løpet av livet sitt gambler på lotto. Det positive er jo at mange av dem faktisk klarer tapet, og beviser at sin egen økonomi ikke går skeis. Lenke til kommentar
swanky Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Selvsagt fryder vi oss! Ingenting er som å få bekreftet egne fordommer mot f.eks. forballspillere. Lenke til kommentar
Cera Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Det blir vel som de som fortsatt lar seg lure av Nigeriasvindlerne Lenke til kommentar
Lyspære Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Det blir vel som de som fortsatt lar seg lure av Nigeriasvindlerne For det første er jeg overrasket over hvor mange som går på limpinnen hver gang et kreativt pyramidespill som The 5 % com dukker opp.. Det som imidlertid overrasker meg mere er hvor mange som dukker opp i media med sine historier om hvor dumme de har vært, og tapt penger de ikke har hatt råd til å tape. Lenke til kommentar
LiaLoco Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Faren min var medlemm i Jon Woldens tyrani.. Men i listene så jeg han ikke.. Lenke til kommentar
GolfBag Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Han trakk seg vel ut i tide da. Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Lista er vissnok ikke av nyeste dato. Lenke til kommentar
KariKrydder Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 De jeg kjente på listen over medlemmer fra min kommune var utelukkende folk i lavtlønnsyrker. Jeg synes det er synd at de tradisjonelle "fattige" tjener så godt at de kan kaste bort penger på pyramider, automater og bingo. Det viser at det progressive skattesystemet forringer verdier som kunne ha godt til investeringer, ekte aksjer og grundervirksomhet. Lenke til kommentar
curud Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 pokker... fant søskenbarnet mitt!!! trudde bedre om han hehe! Lenke til kommentar
|FSK| Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 curud, det du nå fant ut om han var nok at han har råd til å tape noen tusenlapper Lenke til kommentar
Vice Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 curud, det du nå fant ut om han var nok at han har råd til å tape noen tusenlapper Eller mer riktig: Han kaster mer enn gjerne bort noen tusenlapper rett ut av vinduet. Lenke til kommentar
Gamlemor Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 T5PC-listen er noe av det latterligste jeg har sett på lang tid, og at folk i det hele tatt fryder seg over å søke på den, sier mest om dem selv. Selv står jeg ikke på listen, men om jeg hadde gjort det, hadde jeg vært der fordi jeg hadde råd til å tape pengene Lyst til å gi meg litt penger ? Lenke til kommentar
Cera Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Faren min var medlemm i Jon Woldens tyrani.. Men i listene så jeg han ikke.. Er han en av dem som har operert med fiktivt navn for og unngå og skatte av gevinsten kanskje? Lenke til kommentar
|FSK| Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 curud, det du nå fant ut om han var nok at han har råd til å tape noen tusenlapper Eller mer riktig: Han kaster mer enn gjerne bort noen tusenlapper rett ut av vinduet. Som man ser på det... Lenke til kommentar
Irons Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 wheee, jeg er med på taper lista, glad jeg ikke brukte mine egne penger Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 wheee, jeg er med på taper lista, glad jeg ikke brukte mine egne penger Bra du sløser bort andres penger da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå