Josh! Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Jeg har sett at MP3-spillere fra Sony har enorm lang batteritid i følge spesifikasjonene. Hvordan er dette mulig? Er det bare Juks, eller har virkelig Sony spillerne så lang batteritid? Viser til dette nettstedet. Lenke til kommentar
Cera Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Sony har så lang batteritid som det hevdes mer eller mindre. Det kan skyldes at atracformatet krever mindre strøm. Lenke til kommentar
olav74 Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 Jeg har også lurt på hvorfor ingen andre kan vise til slike batteritider. Lurer på om det kan ha med uteffekten å gjøre. Har selv en Sony cd/mp3-spiller som kan spille i 85 timer på to AA batterier i ATRAC-formatet. Med mp3 kan jeg spille i 65 timer. Har ikke gjort en kontrollert måling, men batteriene bare varer og varer. Dette er med alkaliske batterier. Tipper jeg kan øke dette timetallet med gode Ni-Cd batterier. Lenke til kommentar
Josh! Skrevet 11. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2004 Hvorfor kan ingen andre produsenter komme opp i så gode batteritider? Lenke til kommentar
PapaDon Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 som Cera sa, er det ATRAC formatet som krever lite strøm for å "leses". På samme måte som en 329 kbs mp3 krever mye mer strøm å spille av enn en 64 kbs mp3. Lenke til kommentar
Josh! Skrevet 12. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2004 som Cera sa, er det ATRAC formatet som krever lite strøm for å "leses". På samme måte som en 329 kbs mp3 krever mye mer strøm å spille av enn en 64 kbs mp3. Men Sony-spillerne kan spille 65 timer med MP3. (Som olav74 sa) Lenke til kommentar
PapaDon Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 (endret) hd1 (eller hva den heter) spiller ikke mp3, den må konverters til ATRAC, de har skrevet det med mp3 fordi det ser bedre ut, pluss at de har en litt merkelig definisjon på det å spille mp3 (søk litt etter sony på forumet her, så kan du se mailen jeg fikk fra sony om spørsmålet om mp3 støtte) Endret 12. desember 2004 av Pellepirat Lenke til kommentar
olav74 Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Det er en Sony D-NE301 jeg har. Den spiller altså MP3 i opptil 65 timer. Lenke til kommentar
Josh! Skrevet 18. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2004 Det er en Sony D-NE301 jeg har. Den spiller altså MP3 i opptil 65 timer. Hva med den? Er det "ekte" MP3 den spiller? Lenke til kommentar
haakka Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 ATRAC er jo genialt da! det tar mye mindre plass, og den lagrer ikke all unødig info, som f.ex, når det spilles en lid som dekker hele lydbildet, så kutter ATRAC resten av frekvensene, for de høres ikke likevell! testet ATRAC VS: MP3 for en stund siden, da fant jeg ut at du får bedre og høyere lyd (db) med Atrac 64 kbit mot 128 kbit MP3! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå