Gå til innhold

Finner ikke ny hardisk i Win xp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tusen takk for hjelpen, selv om en som meg selvfølgelig ikke klarer det helt da. Jeg har gjort dette: Høyreklikket på min datamaskin -> Behandle -> Diskbehandling... men der stopper det på en måte opp :blush:

Jeg har valget mellom å konvertere til standard og dynamisk, men vet ikke hvem. Har derfor prøvd på begge. Har fremdeles ikke fått den opp i windows dvs. på min datamaskin. Jeg har derfor heller ikke klart å formatere den.

Tusen takk på forhånd...

Lenke til kommentar

Ta, det som kommer først, tror det er standard.

Så bare trykker du neste, flere ganger ingen ting kan gå galt :D

Har en pc uten noen noen andre disker en C: akkuratt nå så jeg kan i si spesifikk

men det er bare og putte på informasjonen du vil ha på disken (Du får jo ganske klare beskejeder om alt ?)

vis du vill dele disken gjør du det der det er mange nr. (Kb)

setter du halvparten eller hva du vil

Lenke til kommentar
Ta, det som kommer først, tror det er standard.

Så bare trykker du neste, flere ganger ingen ting kan gå galt :D

Har en pc uten noen noen andre disker en C: akkuratt nå så jeg kan i si spesifikk

men det er bare og putte på informasjonen du vil ha på disken (Du får jo ganske klare beskejeder om alt ?)

vis du vill dele disken gjør du det der det er mange nr. (Kb)

setter du halvparten eller hva du vil

Ok, nå har jeg klart det men det er bare 131 giga. her, kan jeg klage eller er dette et vanlig problem?

Lenke til kommentar
Ok, nå har jeg klart det men det er bare 131 giga. her, kan jeg klage eller er dette et vanlig problem?

Har du Windows XP må du ha service pack 1 eller nyere for å se hele disken (for store disker), derfor ser du bare 131GB. Service Pack 2 for Windows XP er tilgjengelig på windowsupdate.microsoft.com. Har du f. eks. Win98 derimot har du et litt større problem, da det ikke støtter det i hele tatt og trenger en hel haug med registerfikser for å få det til å funke.

Det finnes også en registerfiks til XP som gjør at det støtter større disker uten å måtte installere SP1 eller SP2, men har den ikke for hånden, ta et søk på det eventuelt. Uansett er det jo såpass med sikkerhetsfikser i pakkene så er vel ikke dumt å laste dem for å si det mildt.

PS: Ondt av deg å ha [] i nicket ditt, gjorde manuell quoting med navn litt vanskelig, hehe. Funka ikke med "" rundt nicket heller. Noen forslag til syntaks?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...