Gå til innhold

termaltake vs chieftec

Anbefalte innlegg

Nå er det jul i igjen, og rundt juletider får man alt det man peker på. Så da er det tud fir et nytt casemod prosjekt. tanken er at jeg skal kjøpe en kasse som jeg skal:

1.pusse og poleresom denne

2. bytte fronten på.som denne

3. skaffe noen phete logoer. i sidedøra. som disse

ikke les dette hvis det kjeder deg

Anyway. Selv om det er jul, betyr det ikke at man man får allt det man peker på. Når jeg nå har beregnet ca 600 kr på forskjellig stuff til denne modden utenom kassa, kommer det fort til å bli dyrt. Tanken var at etter som at hverken fargen eller fronten er igjen når jeg er ferdig, kan jeg forsåvet kjøpe nesten hva som hellst. Det første som fallt meg inn var en cheapass chieftec. Derimot så jeg til min store overraskelse at psdata.no har lagersalg på enkelte termaltake nå. Etter som lakken skal bort uansett, kunne jeg tillate meg å kjøpe en svart en.

les herfra igjen

Så: chieftec vs termaltake?

jeg lurer på:

hvor lett er det å få av fronten disse to merkene?

Hvilke generelle fordeler har TT?

edit: ops. denne skulle vel ligget under kabinetter. litt sent nå. sorry

Endret av hysing
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel de har gode innvendige designda. Men jeg diskutertesakenmeden venn. Han mente at dety bare er xaserIII serien som er markert bedre enn allt annet innvendig. den SKULL modellen de selger hos PSdata har jeg selv vært borte i, og jeg er ikke veldig positiv. jeg har derfor begynnt å tenke på å kjøpe en compucase.

Lenke til kommentar

Det bryr meg ikke at det er mye metall i foronten på TT. fornten skal bort uansett. Er det mange andre deler i CTen enn fornten som er plast? er f.eks. føttene på TT i metall? er det skruer eller clips på TT, eller må jeg til med vinkelsliper?

Lenke til kommentar
TT er solid aluminium. CT er plastikk på mye.. TT er bedre kvalitet, men skal du modde fronten må du til med vinkelsliper.

bare fronten på chieftech som er plast da.. resten er solid og tykkt stål...

sier litt når pappa på nesten 90kg streva med å borre igjennom toppen med hullsag og slagbor om han så la vekta på uten at det bøyde seg...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...