Gå til innhold

Kjøleblokk til GF6800GT.. evt lage selv..

Anbefalte innlegg

HAr nettop bestilt nytt skjermkort, et GF6800GT, til å erstatte mitt gode gamle gf4200ti..

Men trenger en vannkjølingsblokk til det nye kortet.. Jeg ser at Microplex har en som ser grei ut.. men litt dyr, og i aliminium.. Jeg får ha den i reserve...

Noen som vet om noen gode vannblokker til dette kortet? Evt.. har noen laget en god vannblokk til dette kortet.. en som gjerne dekker både GPU og minnebrikkene..

Og lurer på en ting.. hvis jeg skal lage tegninger til min egen blokk.. Er minnebrikkene på samme nivå som GPU, altså, stikker de like høgdt opp av kortet..??

Hvis de gjør det skulle det være en smal sak å lage en vannblokk med en kobberplate og litt plexi..

noen ideer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De er ikke på samme nivået nei, det skiller vel en 4-5 mm uten at jeg har noe nøyaktig mål. Danger Den har en kobberblokk til dette kortet, men den er dyr, og du må importere selv.

Nå ser det forresten ut som www.netconnection.no endelig har fått inn noen slike blokker, til den nette sum av 1200,-

Lenke til kommentar

1200 er en smuuuule over budsjett.. får microplex sin blokk til å virke direkte billig :)link til "kun" 679,- ;)

Hmm likte ikke at GPY/minne var i samme plan.. gjør det litt mere vanskelig å lage sin egen..

Kanksje jeg klarer å tilpasse min gamle vannblokk(passer Gf4200) til gpu.. og finner på noe for minne..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...