acer82 Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Specs: 1,7 Dothan 512MB RAM 60GB 7200rpm HD 8X DVD-brenner Har hatt denne maskinen i et par uker nå. Rimelig fornøyd. Veldig bra ytelse, litt mykt tastatur, men godt å skrive på. Ustabilt trådløstnett (kan skyldes aksesspunktet mitt) Men: viftene går 10-15 sek hvert 2 minutt når den blir kjørt på batteri (samme skjer når jeg kjører på nettspenning). Har SpeedSwitch XP 1.4 installert og satt på Max Battery (Når jeg setter på Max Performance går viften hele tiden). Satt det samme i BIOS også. Har WinXP Pro + SP1 + alle updates. Skjermdriver er nyeste Omega. Ved bruk av mobmeter får jeg ut disse resultatene: Ved skriving i word --------------------- CPU-hastighet: 600MHz Temperatur CPU: 48-53 (Vifte slår inn ved 53C og stopper ved 48) Temperatur GPU: 50-51 Temperatur HD: 37 Ved maks (rett etter avsluttet spill): --------------------- CPU-hastighet: 1700MHz Temperatur CPU: 70 Temperatur GPU: 57 Temperatur HD: 38-40 Viften går maks hele tiden Er det andre som får disse resultatene? En annen ting jeg også undrer meg litt over er at platen som sitter over RAM virker mye varmere enn gitteret som sitter over CPU. Trodde ikke RAM skulle bli varmere enn CPU. Lenke til kommentar
Clint Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 (endret) Hei. Har 1557 GLS fra Nesthop. Er strålende fornøyd. Hvilken type RAM har du i maskinen(produsent)? Leste et eller annet innlegg her om RAM problemer på Whitebox 1557. Har du tilgang på en annen brikke, slik at du kan teste om det er RAM'en som avgir all varmen? Ellers synes jeg at GPU tempen din er veldig høy. Prøv en vanlig catalyst driver til skjermkortet, så er det godt mulig at det hjelper. Min GPU temp pleier å ligge en god del lavere enn CPU. Det er helt klart et eller annet som er galt med maskinen din, vifta skal ikke gå så ofte. På min går den meget sjelden. Men det er jo godt mulig det er softwarebasert. Jeg ville ha kontaktet Whitebox dersom du ikke finner ut av det. Edit: GPU tempen min følger mer eller mindere CPU tempen(+- 1 grad) Endret 30. november 2004 av Clint Lenke til kommentar
acer82 Skrevet 30. november 2004 Forfatter Del Skrevet 30. november 2004 Installerte nye drivere isted. ATI Catalyst 4.8 som jeg måtte modde med Dhmodtool2.0b. Det hjalp ingenting. Temperaturen er den samme Har ikke verktøy til å skru opp dekselet som sitter over RAM nå, men tror det er Swissbit ram som sitter i den. Men det ser ut som dekselet sitter skeivt på. Uansett så virker RAM-dekselet _veldig_ varmt. Mye varmere enn gitteret der CPU-vifta sitter. Det kan vel ikke være riktig? Har sendt mail til Whitebox, men det tar vel et par dager før jeg får noe svar.... Lenke til kommentar
Clint Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Til opplysning, så blir mitt RAM-deksel også varmt. Tror det er helt vanlig på alle laptoper. Jeg har i alle fall kjent det på div. maskiner, Fujitsu Siemens, Dell m.m. Da har ikke jeg flere forslag. Håper du poster event. løsning på problemet dersom du finner en. Ønsker deg lykke til! Lenke til kommentar
konaz Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Acer82, du har akkurat samme temperaturer som meg. Kliss likt over hele fjølam så jeg tror dette er normalt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå