Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Battle for Middle Earth - Diskuter!

Anbefalte innlegg

200 for gode og 400 for onde i MP

300 for gode og 600 for onde i SP

hver unit i spillet tar fra 10-30 i pop.

en bataljon på 10 orks tar 20 pop

en mumakil tar 30 pop

ahh så dårlig.. ! :mad: Du kan bare ha noen få stk av de største unitsa.. Eneste spillet i population klassen som tydelighvis klarer å ha det slik : 1 population per unit(samma faen hva slags unit det er) er AGE of empires (2) .. Jeg vil ha 3ern !"!!!!#"#!"!"!"!"!

Endret av Kurt P
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
200 for gode og 400 for onde i MP

300 for gode og 600 for onde i SP

hver unit i spillet tar fra 10-30 i pop.

en bataljon på 10 orks tar 20 pop

en mumakil tar 30 pop

ahh så dårlig.. ! :mad: Du kan bare ha noen få stk av de største unitsa.. Eneste spillet i population klassen som tydelighvis klarer å ha det slik : 1 population per unit(samma faen hva slags unit det er) er AGE of empires (2) .. Jeg vil ha 3ern !"!!!!#"#!"!"!"!"!

uuuum... joda... 400 Mümakils mot deg på engang i MP.... hadde funka det.... right....

det hadde bare ikke funka på samme måte som det gjør i AoE.

Lenke til kommentar
Gjest member-60584

det som er litt synd i BFME er at fire arrows er alt for bra... de må komme med en patch som fikser det og booster vanlige arrows litt så de kan ta siege weapons lettere uten fire arrows.

det ned pop. du får ikke så alt for mange units med bare 200 i pop, men med de onde som har 400 så får du mye.

jeg kan ikke ha på full grafikk uten at jeg får "slow mo" effekten.

så om spillet hadde hatt høyere cap så ville jeg blitt slow moa til døden.

PC specsan mine:

2800+

6800gt

1024 ddr

bare mas om massive eller epic battles, men det vil gå ufattelig trægt om du ikke har en über kraft PC.

EDIT: btw hvis capen var mye høyere så ville du fått så store hærer at alt du gjør er å SE PÅ at de sloss. blir som å se på en film, men dette er jo et spill.

skal du SE PÅ spillet eller skal du SPILLE SPILLET ?

Endret av member-60584
Lenke til kommentar

En ting dere må huske når dere bytter på population limit:

- Det er faktisk en strategisk grunn til at det er en slik limit, for eksempel så blir Mordor mye bedre med høy population limit, fordi den sterke siden til Mordor er mange units(Orcene er jo gratis). Gondor derimot, har sterkere men dyrere units som du ikke kan ha så mange av(fordi du har sikkert ikke er nok resurser til å pøse på med dem).

Lenke til kommentar
Gjest member-60584
En ting dere må huske når dere bytter på population limit:

- Det er faktisk en strategisk grunn til at det er en slik limit, for eksempel så blir Mordor mye bedre med høy population limit, fordi den sterke siden til Mordor er mange units(Orcene er jo gratis). Gondor derimot, har sterkere men dyrere units som du ikke kan ha så mange av(fordi du har sikkert ikke er nok resurser til å pøse på med dem).

jeg har økt pop limiten, men økte pop til gode og onde.

så hvis jeg har pop limit til gondor sotte til 500 så vil mordor ha 800-1000

men trur jeg skal bare skifte tilbake.

for å få slutt på slow mo effekten på høy kvalitet på grafikken.

men når du setter opp limiten så er jo problemet: vil du ha nok ressurser til å pumpe ut så mange units?

kor mye ressurser du får inn er jo balansert etter den originale pop limiten.

hvis du øker pop limit i campaign så vil du jo være juks.

la oss si at du øker start pop til 500 for de gode og øker de onde sin gjevnt etter det. du klarer et oppdrag, sparer siste bygninga så du kan pumpe ut full oppgraderte units til neste oppdrag.

da vil du ha units verdt 500 pop i begynnelsen av neste oppdrag. computeren vil bare starte med det de starter med som om du ikke hadde skifta pop limiten.

Lenke til kommentar
Noen osm har tips til Helms deep på normal vansklighetsgrad? good side?

ja, putt alle elven archers inne i keepet, altså helt øverst. så setter du heroene dine på deepingwall(den store der alvene står på i filmen. så holder du fienden tilbake en liten stund til du har fått pumpa ut masse archere og noen rohirrim uniter. allt dette ska så opp i keepet.

etter det må du sette heroene nederst foran den siste ''oppgangen'' å la de sloss til eomer kommer.

thats it :D

PS: dette kom kansje litt sent, men men

Lenke til kommentar
Gjest member-60584
Noen osm har tips til Helms deep på normal vansklighetsgrad? good side?

ja, putt alle elven archers inne i keepet, altså helt øverst. så setter du heroene dine på deepingwall(den store der alvene står på i filmen. så holder du fienden tilbake en liten stund til du har fått pumpa ut masse archere og noen rohirrim uniter. allt dette ska så opp i keepet.

etter det må du sette heroene nederst foran den siste ''oppgangen'' å la de sloss til eomer kommer.

thats it :D

PS: dette kom kansje litt sent, men men

det virka litt tvilsomt IMO

hvertfall det jeg gjor var som følger:

helt i starten bygger jeg mange farms, så 1 ekstra archer hus.

sender legolas nedover ut av fortet for å redde de derre peasantsene.

siden legolas skyter langt og kjapt så må du få han opp i lvl osv. han slakter alt alene nesten.

jeg dreit i alle de andre heltene siden leadership tingan dems funker ikke på det oppdraget.

når elven archer folkan kommer så putter jeg alt på den lange muren som ble sprengt.

pumper ut elven archers til full pop.

kvitter meg med 2 farms og setter opp 2 smithers.

oppgraderer fire arrows(et must), armor og alt det der.

setter noen archers ved porten for å stoppe de derre ram jævlan.

når de kommer så greier de ikke å komme seg opp uten stiger.

det du gjør er å focuser med archeran på stigene, med fire arrows går det rimelig kjapt.

legolas med dual arrows tingen tar en sånn alene.

hvis de skulle komme seg opp focus berserkern med legolas. han dør jævlig kjapt da,

når ingen stiger kommer frem så trenger du ingen nær kamps ting.

når de bombe jævlan kommer så focuser du bare de på samme måte. med fire arrows så sprenges de midt i uruk hai klyngan.

når de derre ballista jævlan kommer så stikker du langt vekk fra muren og opp til keepet og holder ut der til eomer, gandalf og the rohirrim kommer. som ikke er så lenge til.

så slakter du begge basene til isengard med de.

sånn greide jeg det i allefall.

Lenke til kommentar
Her er eit frå første evil campaign, der ein skal forsvare Isengard.

Dette er hæren Rohan angrip med.

hvis det er slik grafikk så må jeg bare ha det der..... nice :dribble: diggbart spill :thumbup:

Må huske at grafikken er betre en det, pga eg spelar på 800*600 uten 3d shadows og nokon form for antialiasing eller anna filtrering.

Dette av at eg kun har Geforce ti 4200

Lenke til kommentar

Heh... Er det bare meg som irriterer meg over at du ikke kan se himmelen? Du har ikke noen som helst mulighet til å vippe kameraet opp eller ned, bare zoome ut eller inn. Dessuten kan du ikke zoome langt nok ut, noe som blir litt irriterende når du skal prøve å forsvare Helmsdeep osv, og trenger å se mye av skjermen på en gang.

Ellers, veldig bra spill etter min mening. Sliter litt med fps'en bare, virker som det er satt en sperre på det eller noe.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...