Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Battle for Middle Earth - Diskuter!

Anbefalte innlegg

har kun prøvd 2 skirmish matcher så langt for å¨sjekke hvordan det er, og er ikke skuffet! :D syns det var ganske fett. gikk bra i 1024 medium og :) på min gamle amd xp 1800 512mb ddr gf4ti4200xp maskin =)

oohwee!

var ganske deilig å unleashe maks limiten med gondor soldater og gandalf og rohirrim mot orcene :)

Så mener du det at du kan ha så mange units du greier?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
har kun prøvd 2 skirmish matcher så langt for å¨sjekke hvordan det er, og er ikke skuffet! :D syns det var ganske fett. gikk bra i 1024 medium og :) på min gamle amd xp 1800 512mb ddr gf4ti4200xp maskin  =)

oohwee!

var ganske deilig å unleashe maks limiten med gondor soldater og gandalf og rohirrim mot orcene :)

Nei ha mener ikke det. Limiten er vel 200 på Rohan og Gondor, mens Isengard og Mordor har limit på 400. Men ta det helt med ro, battlene blir enorme uansett innimellom.

OG - Gandlaf er ikke TAM!!! Jeg hadde skremmende mange uoppgraderte orcs forann borgen til en kompis i natt, beleira og forbredte angrep. Så kommer Gandalf tuslende ut porten og løper inn blandt folka mine. Tar noen moves og gjør en special ability. ALLE orcene mine fløy pokkerivold og dæva. Så Gandalf er ikke tam.

Men ellers eier dette spillet online, så jeg er fornøyd!

Lenke til kommentar
Naaja gamer73, ta en titt her: http://graphics.tomshardware.com/graphic/2..._charts-09.html

Her er forskjellen mellom feks 9800xt og x800xt over 100% i 1024x768, 0xaa.. Kommer mye an på spillet. I UT2k4 er det ikke forskjell i 1024xxxx, nettopp fordi spillet ikke krever noe særlig..

Edit: Oops, mente Gamer73, ikke pronoob 

ja jeg bomma gjerne litt, men vil tro forskjellen blir noe mindre om man kjører medium settings som jeg alltid gjør!..men ingen tvil...9800 Pro er ikke lenger kongen på haugen! :no:

Lenke til kommentar
Noen med 9800PRO som har prøvd dette? Lurer svært på hvordan det går.. Evt. kan man velge å slå av ting som shadows osv. men ha resten på fullt for å tjene litt ytelse?

Aner ikke åssen det går med det kortet iallefall. Men jeg kjører alt på max i 1600x1200 med Sapphire Radeo x800pro.

Her er iallefall et scr.shot av "advanced graphics options" menyen!

Hvor fant du denne menyen? Finner den ikke jeg :\

Og har spillet en fps lock på 30, virker sånn for meg uansett hvilken oppløsning og setting jeg har på, noen som har sjekka/sett det samme?

Lenke til kommentar
Noen med 9800PRO som har prøvd dette? Lurer svært på hvordan det går.. Evt. kan man velge å slå av ting som shadows osv. men ha resten på fullt for å tjene litt ytelse?

Aner ikke åssen det går med det kortet iallefall. Men jeg kjører alt på max i 1600x1200 med Sapphire Radeo x800pro.

Her er iallefall et scr.shot av "advanced graphics options" menyen!

Hvor fant du denne menyen? Finner den ikke jeg :\

Og har spillet en fps lock på 30, virker sånn for meg uansett hvilken oppløsning og setting jeg har på, noen som har sjekka/sett det samme?

Øhm, du bare velger "custom" i den scrollen der du velger "low, medium, high", så popper den skjermen opp av seg selv. FPS-lock aner jeg ikke noe om!

Lenke til kommentar
har kun prøvd 2 skirmish matcher så langt for å¨sjekke hvordan det er, og er ikke skuffet! :D syns det var ganske fett. gikk bra i 1024 medium og :) på min gamle amd xp 1800 512mb ddr gf4ti4200xp maskin  =)

oohwee!

nei, jeg fikk beskjed om at jeg ikke kunne lage flere soldater, ingen flere command points sa hun vel. (den stemmen som sier we're under attack osv)

knall spill hvertfall.

Lenke til kommentar
[iC' date=11/12/2004 : 19:55]
(i hvertfall etter å ha blitt bortskjemt av RTW)

Hvor antall soldater egentlig var uendelig.

Vel, èn hær hadde plass til rundt 1000 styrker, men da kunne man jo bare lage seg 1000 hærer! 1000x1000 :dribble: Skulle likt å sett for meg det!

ville heller likt å sett for meg pcn som kunne taklet det kjøret .. :roll:

Lenke til kommentar
[iC,11/12/2004 : 19:55]
(i hvertfall etter å ha blitt bortskjemt av RTW)

Hvor antall soldater egentlig var uendelig.

Vel, èn hær hadde plass til rundt 1000 styrker, men da kunne man jo bare lage seg 1000 hærer! 1000x1000 :dribble: Skulle likt å sett for meg det!

ville heller likt å sett for meg pcn som kunne taklet det kjøret .. :roll:

Heh, skulle testa det med en 800mhz pentium 3 med alle detaljer på max og høyeste oppløsning!! :!:

PC'n hadde ikke levd over menyen en gang! :p

Lenke til kommentar

Vil bare si at det er FULLT mulig å endre antall command points. Jeg, personlig sett, har endret det til 4 ganger så flere enn det er vanlig, men du kan endre dette tallet så mye du vil. Det er ARTIG med masse rangere, Knights og soldater skal jeg si deg :p:D:) Har bare spilt de gode så langt.

Det du gjør for å få flere command points er...

¨

1. Laste ned .INI filen herfra: http://www.fileplanet.com/dl.aspx?/rpgplan...ds/b4me_ini.zip

2. Extracte denne filen til (default) C:\Programfiler\EA Games\The Battle for Middle-earth /Data/ Data er mappen som er ved siden av "apt" folderen.

3. Gå inn i "gamedata.ini" filen som ligger inne i .INI filen.

4.

Scroll ned til du finner den følgende delen:

;;; CAMPAIGN BONUS CAPS

GoodCommandPointLimit = 300

EvilCommandPointLimit = 600

PowerLimit = 60

ResourceMultiplierLimit = 5.0

;;; INITIAL MAX RING LEVEL PLAYER CAN ACHIEVE

InitialMaxRingLevel = 60 ;2

;;; Resource Bonus Percentage ResourceBonusMultiplier = 10.0 ; 10% bonus per region conquered

;;; COMMAND POINTS FOR SOLO PLAY HUMAN (INCLUDING LIVING WORLD) ;;;

GoodCommandPoints = 100

EvilCommandPoints = 300

GoodCommandPointsBonus = 20 ; bonuses for every territory captures in living world

EvilCommandPointsBonus = 50

;;; COMMAND POINTS FOR SOLO PLAY AI ;;;

GoodCommandPointsAI = 200

EvilCommandPointsAI = 600

;;; COMMAND POINTS FOR MULTIPLAY ;;;

GoodCommandPointsMP2 = 200 ; 2 players

EvilCommandPointsMP2 = 400

GoodCommandPointsMP3 = 150 ; 3 players

EvilCommandPointsMP3 = 300

GoodCommandPointsMP4 = 150 ; 4 players

EvilCommandPointsMP4 = 300

GoodCommandPointsMP56 = 100 ; 5-6 players

EvilCommandPointsMP56 = 200

GoodCommandPointsMP78 = 80 ; 7-8 players

EvilCommandPointsMP78 = 160

5.

Nå skal/bør du vite hva og hvilke du skal endre på og lagre endringene.

6. Dette er en av de viktigste delene, ellers vil det ikke virke:

Fjern INI.BIG filen som ligger på C:\Programiler\EA Games\The Battle for Middle-earth

Eller, ikke fjern. Bare cut den vekk. Hvis du vil ha tilbake de defaulte settingsene, bare kopier den inn.

Håper dette hjalp =) :!:

Endret av Erik1234
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...