tulling03 Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 (endret) 4 sekund eksponering. Fontenen stoppet midt i eksponeingen, men det syns jeg egentlig bafre ble en litt kul effekt på bildet. Kommentarer?? (Noen som forresten har et forslag til hvordan jeg kan få nattehimmelen til å bli (nesten) helt svart, uten at de andre fargene i bildet endrer seg?) Endret 30. november 2004 av tulling03 Lenke til kommentar
neb Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 (endret) utrolig fint bilde. Bra fokus på fontena! Gjordt etter det gyllende snitt! Pene farger! likte bilde ditt! Edit: du mener vel lukkertid, ikke eksponering! mvh bigben Endret 30. november 2004 av bigben247 Lenke til kommentar
tulling03 Skrevet 30. november 2004 Forfatter Del Skrevet 30. november 2004 Edit: du mener vel lukkertid, ikke eksponering! Selvfølgelig. Min feil. 4 sekunder lukkertid.. Lenke til kommentar
znapper Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 For å få nattehimmelen helt sort, må du nok ta 2 eksponeringer, en med kort lukketid og en med lang lukketid og derretter sette de sammen i photoshop etterpå. Problemet her blir vel at mye av vannet fra fontenen også går opp i himmelen, blir vanskelig å merge 2 himler da kanskje. Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Ingen fotoekspert, men det bildet var FINT! Lenke til kommentar
tbend Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Vældig bra bilde.... Har vært dær; heter det ikke Square? Lenke til kommentar
Magpal Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Edit: du mener vel lukkertid, ikke eksponering! Lukkertid og eksponeringstid/eksponering betyr jo det samme, så du kan si begge deler. Lenke til kommentar
tulling03 Skrevet 30. november 2004 Forfatter Del Skrevet 30. november 2004 (endret) Har vært dær; heter det ikke Square? Jo en liten stavefeil der... (bigben247 @ 30/11/2004 : 14:53) Edit: du mener vel lukkertid, ikke eksponering! Lukkertid og eksponeringstid/eksponering betyr jo det samme, så du kan si begge deler. Egentlig ikke, skal man være korrekt er eksponeringen et resultat av lukketid og blenderåpning... Endret 30. november 2004 av tulling03 Lenke til kommentar
Magpal Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Har vært dær; heter det ikke Square? Jo en liten stavefeil der... (bigben247 @ 30/11/2004 : 14:53) Edit: du mener vel lukkertid, ikke eksponering! Lukkertid og eksponeringstid/eksponering betyr jo det samme, så du kan si begge deler. Egentlig ikke, skal man være korrekt er eksponeringen et resultat av lukketid og blenderåpning... Eksponeringen ja, men du kan si eksponeringstid. Altså hvor lenge bildet eksponeres. Lenke til kommentar
tulling03 Skrevet 30. november 2004 Forfatter Del Skrevet 30. november 2004 (endret) Eksponeringen ja, men du kan si eksponeringstid. Altså hvor lenge bildet eksponeres. Enig! Man kan si eksponeringstid. Men ikke eksponering, og det var jo det jeg skrev først.... Men vi er alle enig, og snart er det jul ! Endret 30. november 2004 av tulling03 Lenke til kommentar
Magpal Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Eksponeringen ja, men du kan si eksponeringstid. Altså hvor lenge bildet eksponeres. Enig! Man kan si eksponeringstid. Men ikke eksponering, og det var jo det jeg skrev først.... Men vi er alle enig, og snart er det jul ! Ingen vits i å krangle om noe vi faktisk er enige i nei! Lenke til kommentar
Kjetil-H Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Først av alt, fint bilde! Ville kanskje anbefalt litt USM eller HP-oppskarping etter nedskaleringen for webvisning, men dette er en smakssak Justerte Levels en smule for å ta bort litt av rødstikket og øke kontrasten en smule, jeg vet ikke om det ble bedre, men det ble annerledes, på en måte.. Kanskje var det ikke dette du var ute etter, men jeg ville bare komme med et konstruktivt forslag! Så over til semantikkens vidunderlige verden. Eksponering betyr noe sånt som "å bli utsatt for". Hva blir utsatt for hva innen fotografiets verden? Film/eller billedbrikker blir utsatt for lys. Vil det ikke derfor være helt akseptabelt å si at eksponeringen var på 4 sekunder? Alle skjønner da hva man snakker om..? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå