Gå til innhold

Canon IXUS 30 eller Sony Cyber-shot DSC-P93

Anbefalte innlegg

Jeg skal til at købe et digitalt kamera, og har cirklet mig ind til disse 2 muligheder:

Sony Cyber-shot DSC-P93 og Canon Digital IXUS 30

se evt. http://www.edbpriser.dk/Compare.asp?Simila...&Products=86402

Jeg har ingen forstand på digital kamerarer, de skal hovedsageligt bruges til privat brug. Dvs. ferier og billeder af min bil ;-)

Jeg regner aldrig med at tage billeder i opløsninger større end 1280x1024 så antal MP er vel ikke så vigtigt?

Jeg har her på siden læst testen af sony p93 og IXUS 40, som begge lyder lovende, men vil gerne høre om ikke der er nogle der kan hjælpe mig lidt på vej med nogle personlige erfaringer?

På forhånd tak :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du ikke har behov for at lave store forstørrelser af dine billeder, og bare vil have dem til fotoalbummet er der ingen grund til at vælge et kamera med mere end 3 megapixel. Ixus 30 er sikkert et godt valg til dit behov, og hvis du er interesseret i Sony P93, så kig lidt på Sony P73 der har 4 megapixel men som ellers er identisk med P93 med 5 megapixel. Det fås hos elgiganten lige nu for 1795,- hvilket jeg mener er en rigtig god pris. (Husk dog at memorystick er noget dyrere end SD-kort som bla. Ixus 30 bruger).

Ellers er der masser af andre kameraer at vælge imellem i denne klasse, men til dit behov tror jeg ikke du behøver at gå over 3 megapixel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...