Delvis Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Lurer på en sak der. Det står hvor mye du kan ta inn av alkohol, tobakk, marvarer og drivstoff. Men ikke noe om andre ting. Betyr det at andre ting er fritt? Tenker på ting som suvenirer, forskjellig utstyr, toalettsaker etc etc. ** Da jeg kom hjem fra amerika sist, hadde jeg den store kofferten full av alt mulig sånn. Det var glasser, pyntegjenstander, svære esker med våtservietter, fater, rengjøringsmidler, deodoranter, afterhave, barbersaker, hodetabeletter, salver, vann, chips, sjokolader, røykelaks, bilder, suvernirer osv. Hadde også en drøss med små mini-vinflakser som var over kvoten Jeg gikk på grønt og ble stoppet. Hun la koffertene oppå den til å lyse gjennom og studerte på innholdet. Etterpå sa hun bare takk skal du ha og alt var i orden. Betyr det at det bare er til å fylle opp med alt mulig sånt krimskrams..? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 (endret) er en kvote på det ja, den er ganske høy for private, men ikke så høy at folk drar å kjøper for å videre-selge, utenom alkohol og slikt da... er ofte en penge-grense også... det er f.eks lov til å ta med f.eks 5 suverniere, men tar du med 30 000 er det ikke lov... Endret 30. november 2004 av aklla Lenke til kommentar
MrQuote-on-Quote Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Grensen er på 6000 kroner (sist jeg sjekka i alle fall, lurer litt på om det er nye regler i år), dersom du har med deg varer fra utlandet som har verdier på mer enn det, skal de fortolles. Lenke til kommentar
The_Darkness Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 hvor mange Liter alkohol kan man ta med seg inn i Norge? og må man være over 18, (21?) for å få lov til å det? det er jo ikke like aldersgrenser for alkoholsalg i alle land. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 er 18 på alkohol og 21 på sprit, uavhengig av åssen det er i utlandet... Lenke til kommentar
MrQuote-on-Quote Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Tror også det er ulovlig å ta med seg sprit med høyere innhold av alkohol enn 60 % Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 30. november 2004 Forfatter Del Skrevet 30. november 2004 Tror også det er ulovlig å ta med seg sprit med høyere innhold av alkohol enn 60 % Ja det stemmer. Her er tollkvotene. Det står altså om Kjøtt og ost, men ikke om alt det andre der altså, men det kommer vel under det samme da Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Sprit er 20 år, ikke 21. Lenke til kommentar
Jennifer Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 lurer på en ting... hvordan betaler man fortollingen, må man ordne det selv eller får man en giro i posten..?! har bestilt noe fra play.com Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Tror også det er ulovlig å ta med seg sprit med høyere innhold av alkohol enn 60 % Brennevin med mer enn 60% alkohol blir faktisk regnet som narkotika i Norge. Høres absurd ut. Lenke til kommentar
Jennifer Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 HJELP, hvor lang vente tid er det på å fortolle varer?? jeg kjøpte en haug av julegaver på Play.com den 11 desember... får jeg de før jul???? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå