Gå til innhold

Ang. Tollkvoter på varer

Anbefalte innlegg

Lurer på en sak der.

Det står hvor mye du kan ta inn av alkohol, tobakk, marvarer og drivstoff. Men ikke noe om andre ting.

Betyr det at andre ting er fritt? Tenker på ting som suvenirer, forskjellig utstyr, toalettsaker etc etc.

**

Da jeg kom hjem fra amerika sist, hadde jeg den store kofferten full av alt mulig sånn. Det var glasser, pyntegjenstander, svære esker med våtservietter, fater, rengjøringsmidler, deodoranter, afterhave, barbersaker, hodetabeletter, salver, vann, chips, sjokolader, røykelaks, bilder, suvernirer osv. Hadde også en drøss med små mini-vinflakser som var over kvoten :blush:

Jeg gikk på grønt og ble stoppet. Hun la koffertene oppå den til å lyse gjennom og studerte på innholdet. Etterpå sa hun bare takk skal du ha og alt var i orden.

Betyr det at det bare er til å fylle opp med alt mulig sånt krimskrams..? :shrug:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er en kvote på det ja, den er ganske høy for private, men ikke så høy at folk drar å kjøper for å videre-selge, utenom alkohol og slikt da...

er ofte en penge-grense også...

det er f.eks lov til å ta med f.eks 5 suverniere, men tar du med 30 000 er det ikke lov...

Endret av aklla
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...