Launch Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Nå har jeg vært plaget med å spille av film (divx) i lang tid og har prøvd alle metoder for å få det til å virke. Nå har jeg lagt inn Win XP SP2 for 10 minutter siden på formatert HD og lagt inn det basic codec som skal være nødvendig, men neida enda ikke annet enn lyd og første bildet fra filmen før alt låser seg. Jeg ble forbannet og skulle klikke lukk program krysset oppe til høyre men missa litt og dro avspiller vinduet litt oppover på skjermen, DA kom det bildeflyt, men det er litt tungvindt å sitte å riste på musa for å se en film... Blir lettere småsvimmel av å følge mediavinduet som må røres på hele tiden. Hva i alle dager er dette fornoe? Lenke til kommentar
likferd Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Har du prøvd å spille av videofilen i VLC? Om det virker i VLC er det en codecfeil. Lenke til kommentar
Launch Skrevet 30. november 2004 Forfatter Del Skrevet 30. november 2004 Har prøvd å spille av i VLC ja, har et program (Sherlock codec detective eller noe sånn) som scanner codecene, men ingen er ødelagte Lenke til kommentar
likferd Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Det virker ikke i VLC heller? Får du samme feilen på alle divx filer? Dette var rart Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Er det kun divx som ikke fungerer da? For om det er alle filene, så kan det hende du har aktivert TV-ut og at på en eller annen måte så spilles filmen av der. Så om du har tvut på, så kan du jo prøve å slå av den funksjonen Bare et skudd i blinde.. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Tips nr 2 er å gå inn i enhetsbehandling, lyd og videoenheter, videokodeker og egenskapene der. Så fjerner du alle sammen (kan også gjerne ta å avinnstallere de fra startmenyen først og så fjerne resten i enhetsbehandling etterpå). Så legger du inn ffdshow, ac3, mp3 mpeg2 og windows media. Så kan du i tillegg bruke Gspot for å finne ut av hva du trenger om du finner en film som du ikke får spillt av. Lenke til kommentar
Launch Skrevet 30. november 2004 Forfatter Del Skrevet 30. november 2004 (endret) likferd - samme med alle uansett divx eller vanlig mpg/avi. VLC sliter på alt, har prøvd classic mediaplayer og divx player nå uten forbedring. Alastor - TV UT? hmm har ikke noe sånn aktivert... Har installert: filter-pack-1.0.6 ffdshow-20041012 XviD-1.0.2-29082004 Mediaplayer classic vlc-0.8.1-win32 DivX Player Gspot og video inspector sier jeg har rette codec... Endret 30. november 2004 av Launch Lenke til kommentar
likferd Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Du kan prøve å slette alle codecer, og deretter bare installere nyeste Xvid codecen. Den skal spille både xvid og divx filer. Det er mulig du har codecer installert som er i konflikt.. Lenke til kommentar
Launch Skrevet 30. november 2004 Forfatter Del Skrevet 30. november 2004 La inn litt og litt etterhvert så det var det samme når det var mindre installert. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Jeg holder nå fremdeles en knapp på at du har en innstililng i grafikkdriverene dine som gjør at video sendes på en annen utgang eller lignende. Sjekk grafikkdriveren for rare innstillinger. Lenke til kommentar
Launch Skrevet 30. november 2004 Forfatter Del Skrevet 30. november 2004 (endret) Har bare vanlig orginal ATI catalyst wxp-w2k-catalyst-8-071-041026a-018719c.exe(4.11) installert på ATI 9600Pro kortet og har ikke endret andre innstillinger enn oppløsning og hertz (1024*768 32Bit 85Hz) Ellers så er det kun monitor utgangen som er aktivert ikke Svideo eller hva det nå er. Endret 30. november 2004 av Launch Lenke til kommentar
Launch Skrevet 30. november 2004 Forfatter Del Skrevet 30. november 2004 Liten oppdatering, jeg ble selvfølgelig sur og slo av hele PC driten og stakk ut, da jeg kom tilbake sjekka jeg mail og bare for å prøve divx filer EN gang til i Divx player, så surra faktisk filmene i vei men det var antydninger til at det kunne stoppe to-tre ganger. Må jo være gåen hardware av no slag da? Lenke til kommentar
Launch Skrevet 2. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2004 Kan det være hardware feil? Hva er det mest sansynlig feil på? Lenke til kommentar
Dommedagsprofet Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Uten at jeg har så forferdelig mye peiling om det; Er ikke videobildet man ser noe som blant annet genereres av en/flere DirectX-modul(er)? Kan det isåfall være noe med DirectX-installasjonen din? Lenke til kommentar
Launch Skrevet 9. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2004 Har bare plain DirectX 9.0c uten noen modifiserte settings Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå