Gå til innhold

Rareste feilen ever!

Launch

Anbefalte innlegg

Nå har jeg vært plaget med å spille av film (divx) i lang tid og har prøvd alle metoder for å få det til å virke. Nå har jeg lagt inn Win XP SP2 for 10 minutter siden på formatert HD og lagt inn det basic codec som skal være nødvendig, men neida enda ikke annet enn lyd og første bildet fra filmen før alt låser seg.

Jeg ble forbannet og skulle klikke lukk program krysset oppe til høyre men missa litt og dro avspiller vinduet litt oppover på skjermen, DA kom det bildeflyt, men det er litt tungvindt å sitte å riste på musa for å se en film... Blir lettere småsvimmel av å følge mediavinduet som må røres på hele tiden.

Hva i alle dager er dette fornoe? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tips nr 2 er å gå inn i enhetsbehandling, lyd og videoenheter, videokodeker og egenskapene der. Så fjerner du alle sammen (kan også gjerne ta å avinnstallere de fra startmenyen først og så fjerne resten i enhetsbehandling etterpå).

Så legger du inn ffdshow, ac3, mp3 mpeg2 og windows media. Så kan du i tillegg bruke Gspot for å finne ut av hva du trenger om du finner en film som du ikke får spillt av.

Lenke til kommentar

likferd - samme med alle uansett divx eller vanlig mpg/avi. VLC sliter på alt, har prøvd classic mediaplayer og divx player nå uten forbedring.

Alastor - TV UT? hmm har ikke noe sånn aktivert...

Har installert:

filter-pack-1.0.6

ffdshow-20041012

XviD-1.0.2-29082004

Mediaplayer classic

vlc-0.8.1-win32

DivX Player

Gspot og video inspector sier jeg har rette codec...

Endret av Launch
Lenke til kommentar

Har bare vanlig orginal ATI catalyst wxp-w2k-catalyst-8-071-041026a-018719c.exe(4.11) installert på ATI 9600Pro kortet og har ikke endret andre innstillinger enn oppløsning og hertz (1024*768 32Bit 85Hz) Ellers så er det kun monitor utgangen som er aktivert ikke Svideo eller hva det nå er.

Endret av Launch
Lenke til kommentar

Liten oppdatering, jeg ble selvfølgelig sur og slo av hele PC driten og stakk ut, da jeg kom tilbake sjekka jeg mail og bare for å prøve divx filer EN gang til i Divx player, så surra faktisk filmene i vei men det var antydninger til at det kunne stoppe to-tre ganger. Må jo være gåen hardware av no slag da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...